معرفی و دانلود کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان

کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان، نوشته‌ی زهرا طلاییان زیرک، مهارت‌های لازم برای تربیت فرزندانی سازگار و سالم را به والدین و مربیان آموزش می‌دهد. این کتاب، ضمن بررسی عواملی که منجر به بروز ناسازگاری در کودکان می‌شود، شیوه‌های مختلف فرزندپروری را تشریح کرده و درنهایت، نکته‌های کلیدی رفتار با کودکان و نوجوانان را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان

شمار قابل‌توجهی از خانواده‌ها و مربیان، با ناسازگاری کودک و نوجوانان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. البته باید گفت که پاره‌ای از رفتارهای ناسازگارانه در دوران کودکی و نوجوانی طبیعی و مقتضی سن کودک و نوجوان است. اما گاهی این شرایط ناسازگاری آنچنان شدت می‌یابد که والد و فرزند را دچار سردرگمی می‌کند. همچنین در برخی موارد برخوردها و واکنش‌های اشتباه والدین نیز اوضاع را بحرانی‌تر از پیش خواهد کرد. زهرا طلاییان زیرک در کتاب پروزش سازگاری در کودکان و نوجوانان به این سوال پاسخ می‌دهد که چرا در یک بازه‌ی سنی ثابت، برخی از نوجوانان از دیگران سازگارترند و قادرند با آرامش بیشتری زندگی کنند؟ نویسنده در کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان، موضوع مورد بحث را به‌خوبی تشریح کرده و آن را از دیدگاه روان‌شناسی مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این کتاب خواهید خواند که نوجوانان سازگار، در اجتماع راحت‌تر پذیرفته می‌شوند و به لحاظ تحصیلی هم عملکرد بهتری دارند. علاوه‌بر این‌ها، چنین نتایجی، سازگاری و آرامش را در آن‌ها تشدید می‌کند. این درحالی است که کودکان ناسازگار، میان خود و دیگران شکافی عمیق احساس می‌کنند که آن‌ها را به‌سمت انزوا و تنهایی بیشتر سوق می‌دهد. اما این تمام ماجرا نیست؛ چراکه عواقب خطرناک‌تری در پیش است که آینده‌ی این دسته از افراد را تهدید می‌کند. تحقیقات نشان داده که نوجوانان ناسازگار بیش از سایر افراد به مصرف مواد مخدر، دوستان ناباب و روابط جنسی خطرناک روی می‌آورند. از این‌رو والدین و مربیان کودک به تکاپو افتاده‌اند تا راهی برای افزایش میزان سازگاری آن‌ها پیدا کنند.

زهرا طلاییان زیرک در کتاب پیش‌رو توضیح می‌دهد که رفتار و تجربیات انسان‌ها در کودکی و نوجوانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده‌ی آن‌ها ایفا می‌کند. از این‌رو به بررسی عواملی پرداخته که می‌تواند سازگاری، مقبولیت اجتماعی و عادت‌های سالم را در سنین پایین تقویت کند. به باور او، اولین مرحله، شناسایی و پاسخ به نیازهای اساسی کودک است. سپس به مبحث فرزندپروری می‌پردازد و ضمن معرفی شیوه‌های مختلف، توضیح می‌دهد که هر کدام برای چه شخصیتی مناسب‌اند.

آموزش مهارت‌های لازم برای تقویت سازگاری، از دیگر مباحث این کتاب است که شامل مسئولیت‌پذیری، آداب معاشرت، صداقت، اعتمادبه‌نفس، مهارت‌های فردی، نظم‌آموزی، حفظ خونسردی و مواجهه با خشم می‌شود.

این کتاب را انتشارات آزمون‌یار پویا منتشر کرده و والدین دغدغه‌مند و حساس نسبت به تربیت فرزندشان، می‌توانند از آموزه‌های آن استفاده کنند.

کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

عمده‌ی مخاطبان این کتاب را والدین و مربیان کودک و نوجوان تشکیل می‌دهند. بنابراین چنانچه به هر شکلی با رده‌ی سنی کودک و نوجوان در ارتباط هستید و وظیفه‌ی پرورش و تربیت آن‌ها را برعهده دارید، این کتاب بهترین انتخاب برای شماست.

با زهرا طلاییان زیرک بیشتر آشنا شویم

زهرا طلاییان زیرک، نویسنده و روان‌شناس است. او مدرک فارغ‌التحصیلی خود را در رشته‌ی روان‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی کسب کرده و اکنون در عرصه‌ی پژوهش، تدریس، ترجمه و طرح پرسش‌نامه‌های هنجاریابی، فعالیت می‌کند.

انتشار 18 مقاله‌ی داخلی و خارجی در حوزه‌ی روان‌شناسی، 16 سال سابقه‌ی سخنرانی درخصوص شیوه‌های فرزندپروری و مشکلات زناشویی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات روان‌درمانی، شماری از دیگر فعالیت‌های اوست.

از دیگر آثار مکتوب او می‌توان به کتاب «غلبه بر احساس حقارت»اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

در سلسله مراتب رشد اخلاقی (آن‌گونه که لارنس کلبرگ می‌گوید) پایین‌ترین سطح فرمان بری از مقررات اجتناب از مجازات است و بالاترین سطح آن پیروی از مقررات به دلیل درستی و صحت آن‌هاست. وقتی کودکان پیوسته به دلیل بدرفتاری تنبیه می‌شوند یعنی در پایین‌ترین سطح رشد اخلاقی متوقف شده‌اند. از این رو تنها به گریز از مجازات علاقه‌مند می‌شوند و به انجام کار خوب یا صحیح تمایلی نشان نمی‌دهند.

از سوی دیگر تنبیه بدنی نخستین تجربه آشنایی کودک با خشونت است. کودکان با الگویی که بزرگسالان ارائه می‌کنند رفتار خشونت‌آمیز را می‌آموزند. وقتی والدین کودکان خود را به سبب رفتاری کتک می‌زنند دیگر نمی‌توانند آنان را از این کار بازدارند.

از آن جا که کودکان دنیا را به صورتی واقعی و مشخص می‌بینند زمانی که شاهد باشند کتک زدن یک کودک برای بزرگسال مجاز است تصور می‌کنند که کتک زدن یک کودک یا بزرگسال برای او نیز مجاز است. خشونت بستر خشونت است و باعث خشم و قطع ارتباط کودکان و والدین می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که بیشترین تنبیه را در دوران نوجوانی از سوی والدین خود تجربه کرده‌اند، در مقایسه با کسانی که آن را تجربه نکرده‌اند چهار برابر بیشتر برای کتک زدن آمادگی دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
نیازهای کودک و نوجوان
انواع نیازها
شیوه‌های فرزندپروری
آموزش آداب معاشرت به کودکان
آموزش مفهوم نظم به کودکان
اصول نظم‌آموزی به کودکان
گام‌های عملی نظم‌آموزی
چگونه با بی‌انضباطی کودکمان برخورد کنیم؟
علامت دادن
ذخیره کردن واژه «نه» برای موارد مهم
حفظ خونسردی
چگونگی نظم‌آموزی به کودکان 3 تا 5 سال یا پیش‌دبستانی
چگونگی نظم‌آموزی به کودکان دبستانی 6 تا 12 ساله
نحوه آموزش صداقت به کودکان
اعتماد به نفس در کودک و نوجوان
راه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان
مسئولیت‌پذیری
رشد مهارت‌های فردی
آموزش رویارویی با خشم
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-7849-08-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب پرورش سازگاری در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.