معرفی و دانلود کتاب پرومته سست زنجیر

عکس جلد کتاب پرومته سست زنجیر
قیمت:
15000 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرومته سست زنجیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرومته سست زنجیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرومته سست زنجیر

آندره ژید که نوشته‌هایش تأثیر شگفت‌آوری بر نسل جوان در سال‌های پس از جنگ جهانی داشت، در سال ۱۸۶۹ در پاریس به دنیا آمد. او سخت پای‌بند به سنت‌های مذهب پروتستان بود و این موضوع تأثیر زیادی بر شکل‌گیری شخصیت او در نوجوانی و جوانی گذاشت. بروز بیماری در کودکی مانع از تحصیلات منظم او شد، اما علم‌دوستی و فضای فرهنگی خانواده توانست این خلاء را جبران کند. آندره ژید در بیست و دو سالگی فعالیت ادبی را آغاز کرد. دوستی با «استفان مالارمه» باعث روی آوردن به مکتب «نمادگرایی» و پدید آوردن آثاری مثل «یادداشت‌های روزانه آندره والتر»، «شعرهای آندره والتر»، «رساله ی نرگس» و «سفر اورین» شد. اما پس از مدتی از این مکتب روی گرداند و به تجزیه و تحلیل و تأمل در پیچیدگی‌های زندگی درونی انسان پرداخت.

سفر ژید به آفریقا باعث تغییرات بسیاری در وی شد. آثاری هم چون «مائده‌های زمینی»، «ضد اخلاق»، «در تنگ» و «دخمه‌های واتیکان» متأثر از این تغییرات است.

با آغاز جنگ جهانی اول ژید مدتی خاموشی گزید و سپس کتاب‌های «اگر دانه نمیرد»، «کوریدون» و «سکه سازان» را نوشت. او در «اگر دانه نمیرد» واقعیات زندگی خود را بی پرده بیان کرد و با نوشتن رمان «سکه‌سازان» شیوه ی تازه‌ای در رمان فرانسوی بنیاد نهاد.

ژید کتاب‌های «بازگشت از کنگو» و «بازگشت از چاد» را بر ضد استعمار نوشت. او عضو حزب کمونیست شد، اما با برآورده نشدن انتظارات و تمایلات عدالت خواهانه‌اش با نوشتن کتاب بازگشت از شوروی از این حزب کناره گرفت. وی در سال ۱۹۴۷ جایزه ادبی نوبل را دریافت کرد و در سال ۱۹۵۱ درگذشت.

***

ترجمه حاضر از روی متن فرانسوی انتشار یافته است و مترجم تلاش کرده است که ترجمه کتاب در عین مطابقت با متن اصلی، از شیرینی فصاحت نیز عاری نباشد.

کتابی که اکنون ترجمه آن از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد از آثار کم حجم اما پر مغزی است که آندره ژید از خود به یادگار گذاشته است و محور فکری وی در این اثر فلسفی اندیشه‌ای است که مختصراً به آن اشاره می‌شود:

ژید همواره از هوس انسانی که هرگز سیرابی نمی‌پذیرد در رنج و شگفت است و همین کشش و کوشش با نفس خودکامه است که او را وادار می‌کند تا بگوید: «من برای آسایشی عظیم، مرگی سلامت‌بخش را آرزو دارم، تا مگر هوس ناتوانم بار دیگر در لباسی نو به جلوه‌گری در نیاید».

آندره ژید خود کتاب حاضر را در شمار نمایشنامه‌هایی خوانده که در ادبیات کلاسیک فرانسه به نام Soit خوانده شده‌اند.

در این گونه نمایش‌ها که در دوران حکومت لوئی دوازدهم رونق و اعتبار داشته‌اند، همه بازیگران دیوانه فرض می‌شدند و مبنای این‌گونه آثار ادبی بر اندیشه‌ای فلسفی استوار بوده است که جهان را قلمرو دیوانگان می‌دانسته.

انسان در این جهان همواره در حالتی بین بیم و امید به سر می‌برد و روح او در عین سرگشتگی و حیرانی به کشف غوامض طبیعت عشق می‌ورزد و لازمة این کشف و شهود و کاوش و پژوهش، کار مداوم و تلاش روزافزون است و از جانب دیگر سرانجامِ این همه تلاش و کوشش جز مرگ و نیستی نیست. پس در زندگانیِ بشر تضادی حکم‌فرماست که نه اصلاح آن میسر است و نه گریز از آن مقدور.

در حقیقت در این داستان دلپذیر، خواننده پس از مطالعه، حسن ترکیب و لطف معنی آن را در خواهد یافت. پرومته تجسمی افسانه‌ای از موجودی غیر انسانی است که فقط آنگاه به خودبینی دچار می‌گردد و خویشتن خویش را می‌شناسد که به کار جهانیان سرگرم و به تعلقات جهان پایبند گردد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آغاز داستان
تاریخچه ی اخلاق خصوصی
داستان پیشخدمت و میلیونر
سرگذشت داموکلس
سرگذشت کوکلس
پرومته سخن می‌گوید
داستان عقاب
دستگیری پرومته
باید او رشد کند و من شکسته شوم
فصلی برای آنکه درانتظار فصل آینده باشند
مصادرۀبه مطلوب
سخنرانی پرومته
پایان سخنرانی پرومته
بیماری داموکلس
مصاحبه با میلیونر
آخرین روزهای زندگی داموکلس
تشییع جنازه
سرگذشت تی‌تیر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرومته سست زنجیر
نویسنده
مترجمغلامرضا سمیعی
ناشر چاپیانتشارات وانیا
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات77
زبانفارسی
شابک9786009183692
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پرومته سست زنجیر

برای دریافت کتاب پرومته سست زنجیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.