معرفی و دانلود کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم

عکس جلد کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم
قیمت:
۱۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم

کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم نوشته‌ی محمدرفیع ضیایی، پژوهشی در باب تاریخچه‌ی کاریکاتور است. این کتاب در دنباله‌ی جلد اول، از تاریخچه‌ی ظهور هنر کاریکاتور در قاره‌ی آمریکا و آسیا سخن می‌گوید و در انتها نیز گریزی به آغاز هنرِ‌ کمیک استریپ و معرفی کاریکاتوریست‌های عرب‌زبان و ترک‌زبان می‌زند. صفحات این جلد نیز مانند جلد قبلی، مزین به کاریکاتورهای زیبا و جالب می‌باشد.

درباره‌ی کتاب پرونده‌ی کاریکاتور - جلد دوم

همان‌طور که در مجلد پیشین خواندیم، هنر کاریکاتور -به شکلی که امروزه آن را می‌شناسیم- در قرن هفدهم در ایتالیا پا گرفت، کم‌کم در سرتاسر اروپا انتشار یافت و سپس وارد آمریکا و آسیا شد. مجموعه کتاب پرونده‌ی کاریکاتور نوشته‌ی محمدرفیع ضیایی است که در هر جلد به بخشی از تاریخچه‌ی شکل‌گیری، روند پیشرفت و سبک‌های کاریکاتور می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم

جلد دوم این مجموعه کتاب به تاریخچه‌ی ظهور و و ورود هنر کاریکاتور به قاره‌ی آمریکا و آسیا اختصاص یافته است. محمدرفیع ضیایی در هر فصل ابتدا از تاریخچه‌ی کلی آن کشور سخن می‌گوید و سپس شروع به معرفی کاریکاتوریست‌های معروف آن کشور می‌کند. این روند سبب می‌شود تا برخلاف تصور، مطالعه‌ی تاریخ نه‌تنها برای مخاطبان خسته‌کننده نباشد، بلکه به آن‌ها احساسی دلنشین ببخشد.

این جلد، شامل نُه فصل می‌باشد و ابتدا از آمریکا شروع کرده و سپس به سراغ سایر کشورها نظیر ژاپن، آمریکای مرکزی، هند، کشورهای عربی، ترکیه و ایران می‌رود. فصل انتهایی این کتاب به معرفی کمیک استریپ یا داستان‌های مصور پرداخته است.

کمیک استریپ‌ها مجموعه‌ای از تصاویر و نقاشی‌های کارتونی هستند که یک ماجرای داستانی را روایت می‌کنند. این هنر که از مصر باستان نشأت گرفته است، در قرن هجدهم از اروپا آغاز شده و به‌مرور به شکل امروزی خود درآمده است.

محمدرفیع ضیایی که خود برنده‌ی جوایز متعددی نظیر مدال برنز و دیپلم افتخار و جایزه‌ی شهر تولینتیو است، در فصل هفدهم و هجدهم از بزرگترین کاریکاتوریست‌های جهان و ایران سخن گفته و مخاطب را با آن‌ها آشنا می‌کند.

از نکات جالب این کتاب، زبان طنز و شوخ‌طبعی نویسنده است که در لابه‌لای کلمات رسوخ کرده و خواندن آن را دلنشین می‌سازد. این کتاب از نشر سوره‌ی مهر به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی پرونده‌ی کاریکاتور

مجموعه کتاب دو جلدی پرونده‌ی کاریکاتور نوشته‌ی محمدرفیع ضیایی است. در جلد اول این کتاب به تاریخچه‌ی رواج یافتن کاریکاتور در کشورهای اروپایی و در جلد دوم به رواج یافتن این سبک نقاشی در آمریکا، هند، کشورهای عربی، ترکیه و ایران پرداخته شده است.

کتاب پرونده‌ی کاریکاتور - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب که پژوهشی در زمینه‌ی هنر کاریکاتور است، برای تمام علاقه‌مند به این سبک، مفید و جالب خواهد بود؛ همچنین از آنجایی که این کتاب به بازگویی تاریخچه‌ی کاریکاتور پرداخته است برای دوستدارن تاریخ هنر نیز جالب توجه خواهد بود.

در بخشی از کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم می‌خوانیم

آرت یونگ، Art Young در سال 1866در ویسکونسین به دنیا آمد. خانواده وی مزرعه‌دار بودند. یونگ در کودکی کتابی را با طرح‌های گوستاو دورهٴ از کتابخانه محلی قرض گرفت و تصویرسازی این کتاب اثر شگرفی در زندگی او گذاشت. به همین جهت به تمرین طراحی و کاریکاتور پرداخت. وی در هفده سالگی اولین کارهایش را برای مجله دادرس Judge فرستاد که در این نشریه چاپ شد. یونگ بعد از آن به شیکاگو رفت و در آکادمی آموزش هنر نام‌نویسی کرد. هزینه تحصیل را هم با کار در روزنامه‌های شیکاگو به‌عنوان کاریکاتوریست به دست می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل نهم: کاریکاتور در آمریکا
فصل دهم: کاریکاتور در ژاپن
فصل یازدهم: کاریکاتور در کشورهای آمریکای مرکزی، جنوبی و...
فصل دوازدهم: کاریکاتور در هند
فصل سیزدهم: کاریکاتور در کشورهای عربی
فصل چهاردهم: نشریات طنز در منطقه قفقاز
فصل پانزدهم: کاریکاتور در ترکیه
فصل شانزدهم: آغاز کمیک‌استریپ
فصل هفدهم: کاریکاتوریست‌های برنده جایزه پولیتزر
فصل هجدهم: کاریکاتور در ایران
فهرست منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۸۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات554
زبانفارسی
شابک978-964-506-686-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی، کتاب‌های هنری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم

برای دریافت کتاب پرونده کاریکاتور - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.