معرفی و دانلود کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا، نام ششمین کتاب از مجموعه داستان‌هایی جذاب و سرگرم‌کننده برای نوجوانان است. انتخاب و بازنویسی داستان‌های این کتاب را محمدرضا شمس، نویسنده‌ی برجسته‌ی کتاب‌های کودکان بر عهده داشته که با تصویرگری مهران زمانی ارائه شده است. اثر پیش رو شامل مجموعه‌ای از مشهورترین افسانه‌های کهن ایرانی‌ست که از بین آن‌ها می‌توان به قصه‌ی حسن کچل و روباه و کلاغ اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

شاید ماجرای تنبلی حسن کچل یا لاف‌زنی‌های پهلوان پنبه، برای نسل‌های گذشته داستانی آشنا و تکراری باشد، اما با هجوم پهلوان پنبه‌های غربی و انیمیشن‌های رنگارنگ شرق دور، این قصه‌ها اندک‌اندک کمرنگ شده و در حال فراموشی هستند. کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا، شامل داستان‌هایی از افسانه‌های کهن ایران است که به کوشش محمدرضا شمس انتخاب و بازنویسی شده‌اند. تصویرگری مهران زمانی به جذابیت کتاب افزوده و خواندن آن را به تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای کودکان تبدیل می‌کند. «قصه‌ی بخت»، «نمکو» و «کوزه‌ی شکمو» از جمله داستان‌هایی هستند که محمدرضا شمس در این مجموعه بازنویسی کرده و هرکدام را با ادبیاتی ساده و مناسب کودکان امروز بیان کرده است.

کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا توسط انتشارات افق به چاپ رسیده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در اختیار کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا

افسانه‌ها همواره جذابیتی مسحورکننده، مخصوصاً برای خوانندگان نوجوان دارند؛ گویی با خواندنشان در زمان سفر می‌کنند و با آدم‌ها، سرزمین‌ها و ماجراهای گوناگونی آشنا می‌شوند که آن‌ها را با میراث گذشته پیوند می‌دهد. افسانه‌های مردم دنیا عنوان یک مجموعه‌ی دوازده جلدی و آموزنده است که نشر افق با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با داستان‌ها و افسانه‌های کهن به چاپ رسانده است. این کتاب‌های مصور و سرگرم‌کننده، شامل داستان‌هایی از اسکار وایلد، هانس کریستین اندرسن و بسیاری دیگر از نویسندگان و مشاهیر سرتاسر دنیا هستند. «208 حکایت از ازوپ»، «پسر جنگل»، «قوی سفید» و «گرگ و هفت بزغاله» برخی از کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند. این مجموعه‌ی محبوب تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده و نسخه‌ی الکترونیک آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا، به کودکان علاقه‌مند به داستان‌های پندآموز ایرانی و کتاب‌های مصور پیشنهاد می‌شود.

با محمدرضا شمس بیشتر آشنا شویم

محمدرضا شمس نویسنده و مترجم ایرانی زاده‌ی 1336 در تهران است. کارنامه‌ی او شامل تألیف و ترجمه‌ی آثار متعددی می‌شود و همچنین برخی از داستان‌های او مانند «قصه‌ی روباه و خروس» در کتاب‌های درسی مقطع دبستان به چاپ رسیده‌اند. محمدرضا شمس با مجلات معتبر کودکان مانند کیهان بچه‌ها، رشد نوآموز، سروش کودک و نوجوان، پوپک و گلک همکاری کرده و بسیاری از داستان‌های کوتاه و ترجمه‌هایش در این مجلات به انتشار رسیده‌اند. کتاب‌هایی مانند «یک سبد سیب»، «اگر این چوب مال من بود» و «دامنی پر از ستاره» نام برخی از آثار متعددی هستند که توسط محمدرضا شمس به رشته‌ی تحریر در آمده یا ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا می‌خوانیم

ولوله‌ای در میان سربازان افتاد که نگو و نپرس. همه از حسنی تقلید کردند و خودشان را با طناب به اسب بستند. به‌زودی این خبر به گوش سربازان دشمن رسید. ترس توی دل‌شان افتاد و دست و پای‌شان شروع کرد به لرزیدن. حسنی سوار بر اسب، بیرون آمد و جلوی سپاهیانش ایستاد. تا اسب از اصطبل بیرون آمد، روی دو پایش بلند شد و شیهه‌ای کشید. دور خودش چرخید و یک‌دفعه مثل این‌که بال درآورده باشد، از جا پرید و مثل برق به‌طرف دشمن دوید. رنگ از روی حسنی بخت‌برگشته پرید و قلبش شروع کرد به تالاپ‌تالاپ صدا کردن. سربازها که خیال می‌کردند حسنی حمله را شروع کرده، معطلش نکردند، شمشیرهای‌شان را بیرون کشیدند و به‌دنبال فرمانده‌شان، چهارنعل تاختند.

افسار اسب از دست حسنی ول شده بود. بالا و پایین می‌پرید و توی این فکر بود که یک‌جوری خودش را از این وضع نجات بدهد. ناگهان چشمش به درخت تنومندی افتاد که آن نزدیکی‌ها بود. اسب با سرعت به‌طرف درخت می‌رفت. وقتی اسب به درخت رسید، حسنی دستش را دراز کرد و یکی از شاخه‌های درخت را گرفت تا حیوان دیگر نتواند حرکت کند، اما از بخت بد چوب درخت را موریانه خورده بود و درخت به مویی بند بود.

تا حسنی شاخه را گرفت، درخت از جا کنده شد و دور سرش شروع به چرخیدن کرد! سربازهای دشمن که از پهلوانی‌های حسنی، تعریف‌ها شنیده بودند، تا دیدند حسنی درخت به دست، تک و تنها به‌طرف‌شان می‌آید، ترسیدند و پا به فرار گذاشتند. اسب و حسنی هم دنبال‌شان بودند. سربازهای دشمن که دیدند حسنی ول‌کن نیست، همگی تسلیم شدند و به پایش افتادند.

فهرست مطالب کتاب

1/ قصه‌ی بخت
2/ پهلوان‌پنبه
3/ حسن‌کچل
4/ روباه و کلاغ
5/ نمکو
6/ کوزه‌ی شکمو
7/ گوردِلَه
8/ آغالتو
9/ اشی‌مشی
10/ پیرزن و گوساله
11/ مورچه و کک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-6003-65-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

Bahar rowshan nahad
۱۴۰۲/۱۱/۴
بعضی از داستانها اموزنده هستند. و پند درونش کاربردی هست. از این نظر که قصه‌های قدیمی شهرهای مختلف را حفظ کردند ارزشمند هست. سپاس
اکبری
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
افسانه‌های کهن ایران رو دوست دارم و بیشتر وقت با دخترم این ها رو گوش میکنم مطالب مفید و آموزنده دارد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.