معرفی و دانلود کتاب پول در پویه تاریخ

عکس جلد کتاب پول در پویه تاریخ
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول در پویه تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول در پویه تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول در پویه تاریخ

کتاب پول در پویه تاریخ تألیف حمیدرضا علمشاهی اثری خواندنی است که راجع به پول، کارکرد، چیستی و تاریخ آن مطالبی را به مخاطب ارائه می‌دهد. همچنین، این کتاب مرور گذرایی بر تاریخچه پول از گذشته تا به امروز دارد.

درباره‌ی کتاب پول در پویه تاریخ

کتاب پول در پویه تاریخ اثر حمیدرضا علمشاهی برای اولین بار در سال 1398 و به‌همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسید. از زمان آشنایی انسان‌ها با مفهوم «مبادله» پای پول و کارکرد آن نیز به زندگی بشر باز شد. انسان‌ها آموختند برای داد و ستد راحت‌تر کالاها با یکدیگر از نهادی به نام پول استفاده کنند. اما به راستی ماهیت پول چیست، چه تعریفی دارد و از دیرباز تا به امروز چه کارکردهایی در زندگی انسان‌ها داشته است. نویسنده در کتاب پول در پویه تاریخ به مباحثی از این دست می‌پردازد.

حمیدرضا علمشاهی در کتاب خود به پرسش‌هایی از این قبیل پاسخ می‌دهد که پول چیست و چه کارکردهایی دارد. همچنین به تاریخ پول به‌عنوان یک نهاد تأثیرگذار از گذشته تا به امروز نگاه مختصری می‌اندازد. کتاب پول در پویه‌ تاریخ با واژه‌شناسی کلمه «پول» شروع می‌شود. نویسنده در این اثر بررسی می‌کند چه اتفاقاتی امنجر شد که پول کالایی جای خود را به پول فلزی دهد. همچنین،‌ در ادامه توضیح می‌دهد که پول کاغذی چطور جای پول فلزی را در دادوستدها گرفت. حمیدرضا علمشاهی در اثر خود توضیحاتی نیز راجع به ماهیت پول و انواع مختلف آن به مخاطب ارائه می‌دهد. در بخش سوم کتاب نیز توضیحاتی راجع به ارتباط بین پول و زمان برای خواننده بیان شده است. اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید ارزش زمانی پول از کجا نشأت می‌گیرد و پول چطور توسط نظام بانکی پدید می‌آید، کتاب پول در پویه تاریخ به قلم حمیدرضا علمشاهی را بخوانید.

کتاب پول در پویه تاریخ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای تمام علاقه‌مندان به تاریخ پول و بازرگانی مناسب است. اگر شما هم علاقه دارید راجع به پول و تاریخ آن بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب پول در پویه تاریخ را بخوانید.

با حمیدرضا علمشاهی بیشتر آشنا شویم

حمیدرضا علمشاهی نویسنده و پژوهشگر ایرانی است که در سال 1338 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته‌ی مدیریت مالی دانشگاه علامه طباطبایی تهران گذراند. از مهم‌ترین آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «پول در پویه تاریخ»، «سیمای حقوقی هیئت‌مدیره در راهبری شرکتی»، «استعاره‌پردازی در ساختار سازمان از خردگرایی تا نظام‌گرایی» و «اصطلاح‌شناسی مدیریت مالی: ساختارها و مفاهیم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب پول در پویه تاریخ می‌خوانیم

مس، برنز آهن، زر و نقره فلزهای شناخته‌شده در روند شهرنشینی انسان ها بوده‌اند۔ مس نخستین فلزی بود که شناخته شد و انسان از آن در کنار سنگ در ابزارسازی های خود استفاده کرد۔ عصر مس دوره ای از پیشرفت فرهنگی انسان است که میان عصر نوسنگی و عصر برنز جای دارد، این عصر در مکان‌های مختلف از 9 تا 6 سال پیش از میلاد مسیح آغاز شده و تا آغاز عصر برنز که 5 تا 4 هزار سال پیش از میلاد بوده، ادامه یافته است.

انسان عصر مس در جریان سفالگری و ساخت ظروف گلین و پخت آن‌ها در کوره ها گاهی شاهد تراوش ماده‌ای گداخته از ظروف درون کوره بود که پس از سرد شدن سخت می‌شد۔ به این ترتیب بود که مس شناخته شد و از آن در ابزارسازی‌ها استفاده شد۔ پیکر یخ‌زده مرد شکارچی با تبری مسی که در سال 1991 در رشته کوه آلپ در مرز اتریش و ایتالیا کشف و سپس اوتزی نامیده شد، از دیرینگی بیش از 5 هزار سال برخوردار است که بازمانده ای از عصر مس است۔ مس یکی از چند فلزی است که در طبیعت به شکل خالص یافت می شود، هرچند بیشتر در شکل اکسیدشده و درآمیخته با سایر عناصر دیده می شود۔ آزوریت و مالاکیت دوگونه از کانی‌های مس هستند که در طبیعت فراوانند۔

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: سرشت پول
واژه‌شناسی پول
پول؛ نهاد خودجوش
کارکردهای پول
پول، ابزار دادوستد
پول، واحد اندازه‌گیری و سنجش ارزش
پول، ابزار انباشت ارزش
انقلاب اقتصادی کینز
پول، ابزاری در انحصار دولت
بخش دوم: انواع پول
پول کالایی
پول فلزی
پول کاغذی
پول بانکی
پول الکترونیکی
بخش سوم: پول و زمان
انسان اقتصادی زاده می‌شود
ارزش زمانی پول
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول در پویه تاریخ
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-964-468-758-7
موضوع کتابکتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول در پویه تاریخ

Sara Fakhr
۱۴۰۲/۳/۷
اطلاعات کتاب کامل و جامع بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پول در پویه تاریخ

برای دریافت کتاب پول در پویه تاریخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.