معرفی و دانلود کتاب پژواک مهاجرت

عکس جلد کتاب پژواک مهاجرت
قیمت:
۶۷,۰۵۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پژواک مهاجرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پژواک مهاجرت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پژواک مهاجرت

کتاب پژواک مهاجرت نوشته‌ی مرتضی بهشتی با نگاهی تازه و بدون جهت‌گیری به مسئله مهاجرت می‌پردازد و می‌کوشد تمام زوایای این پدیده‌ی فراگیر را بررسی آسیب‌شناسی کند. او در این اثر مجموعه‌ای از عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر پدیده‌ی مهاجرت را به بوته‌ی نقد می‌کشاند.

درباره‌ی کتاب پژواک مهاجرت

مهاجرت مسئله‌ای‌ست که در تمام ادوار تاریخ اتفاق افتاده است. در ابتدای تاریخ، انسان اولیه برای یافتن غذا و سرپناه و فرار از اتفاقات و بلایای طبیعی مجبور به کوچ از مکان ابتدایی‌اش بود. پس از آن جنگ‌های مختلف یا شرایط طبیعی، انسان‌ها را ناگزیر به کوچ و ترک وطن می‌کرد و بعد از آن اعتقادات شخصی افراد یکی از دلایلی بود که سبب می‌شد، انسان‌ها تصمیم به مهاجرت بگیرند. یکی از معروف‌ترین مهاجرت‌های تاریخ که به سبب اعتقادات شخصی و پایبندی به دین، پیش آمد مهاجرت مسلمانان از مکه به مدینه بود.

به گفته‌ی مرتضی بهشتی، نویسنده‌ی کتاب پژواک مهاجرت، در طول تاریخ،‌ اغلب مهاجرت با جهت‌گیری مثبت آن رخ می‌داده و در شرایط سخت و دشوار به انسان‌ها کمک می‌کرده تا خود را با شرایط وفق داده و بر مشکلات فائق آیند؛ اما با گذشت زمان و در این عصر و دوره، جنبه‌های منفی و مخرب مهاجرت بر جامعه آشکار شده و آثاری که این پدیده‌ی اجتماعی بر اقتصاد و فرهنگ یک ملت و کشور می‌گذارد، مورد توجه قرار گرفته است.

مرتضی بهشتی در این کتاب به ماهیت چند وجهی پدیده‌ی مهاجرت می‌پردازد و آن را هم از جنبه‌ی مثبت و هم از جنبه‌های منفی بررسی می‌کند. او که معتقد است مهاجرت امری فردی نیست و تا نسل‌های بعدی شخص را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در این کتاب تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا دیدی همه‌جانبه به خواننده ببخشد و در تصمیم‌گیری بهتر برای مهاجرت از شهر یا کشور خود، او را یاری کند.

این کتاب شامل سه فصل است و هر فصل آن بخش‌های متفاوتی را در برمی‌گیرد. مرتضی بهشتی در فصل اول کتاب خود، به تعریف وطن و مهاجرت می‌پردازد و پس از آن از جنبه‌های مختلف روانشناسی، جامعه‌شناسی و غیره به این پدیده نگاه می‌کند. از عناوین این بخش می‌توان به «پناهندگی و تاثیر آن در قواعد بین‌المللی»، «چارچوب حقوقی نظام حمایت بین‌المللی از پناهندگان»و «حمایت از زنان پناهنده» اشاره کرد.

فصل دوم کتاب پژواک مهاجرت به توضیح تاریخچه‌ی مهاجرت اختصاص یافته و نویسنده شرحی کامل و خواندنی را از این پدیده‌ی دیرینهدر اختیار شما می‌گذارد. فصل سوم و انتهایی این اثر عواملی را که سبب مهاجرت می‌شوند، به‌تصویر می‌کشد و با شرح جزییات آن را برای شما روشن می‌کند. اثر پیش رو منبع بسیار خوبی برای بررسی پدیده‌ی مهاجرت، آسیب‌ها،‌ آثار مثبت و منفی و همچنین فواید آن در جوامع به‌شمار می‌رود و هر آنچه را باید از دریچه‌ی روانشناختی، جامعه‌شناسی، فرهنگی و اقتصادی بدانید، به شما می‌آموزد.

این کتاب توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده است.

کتاب پژواک مهاجرت مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای همه‌ی علاقه‌مندان به تحقیق و پژوهش درباره‌ی مسئله‌ی مهاجرت کاربردی است.

در بخشی از کتاب پژواک مهاجرت می‌خوانیم

یکی از برخورد‌های کشور‌های ملی‌گرا به مهاجرت انبوه، ایجاد جاذبه فرهنگی مهاجران به داخل جامعه ملی و اصلی و ترکیب شدن در ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. در ایالات متحده آمریکا جذب فرهنگی به‌طور سنتی، به‌ عنوان فرایندی که میان اقلیت‌ها اتفاق می‌افتد، مانند بوته ذوب ملاحظه می‌شود. در اروپا جایی که کشور‌های ملی‌گرا، رسوم و سنت‌های واحد و متحدالشکل ملی‌گرایی را برطبق رویه‌های فرهنگی و زبان‌شناسی دارند، تنوع این رویه‌ها به ‌عنوان تقویت و افزایش جذب فرهنگی مهاجران پیشنهاد شده‌است. معرفی تست‌های شهروندی برای مهاجران، شکل قابل مشاهده اجباری بودن جذب فرهنگی این کشورهاست. این تست معمولاً شامل امتحان زبان است و در بعضی از کشورها در فرم‌های زبانی، ممنوعیت زبانی هم ارائه شده است. وزارت مهاجرت هلند، Rita Verdonik، صحبت کردن به زبان‌های هلندی را در محل‌های عمومی پیشنهاد کرد‌، ولی بعد از اعتراضاتی آن ‌را لغو کرد.

مخالفت محیط‌گرایان به مهاجرت، مخصوص به ایالات متحده آمریکاست که تعداد بسیار زیادی مهاجر از کشور‌های مختلف دارد. در مخالفت با مهاجرت‌، میان فعالان حفظ محیط‌زیست، مخصوصاً در داخل کلوپ سیرا، یک عنوان مخصوص و نمونه‌ای است. بعضی مخالفت‌ها در مورد رشد جمعیت متشکل از مهاجران در ایالات متحده آمریکا به‌ عنوان غیر قابل حفظ و کنترل و کاهش فداکاری و کمک مهاجران می‌باشد. سایر طرفداران محیط ‌زیست جمعیت بیش از حد را به‌عنوان عاملی برای صدمه به محیط زیست، و مشکل جهانی تلقی می‌کنند که بایستی توسط روش‌های دیگر مقابله شود. در اروپا، مهاجرت نقش مهمی در رشد جمعیت آن‌ها که رو به کاهش است ایفا نمی‌کند. جمهوری ایرلند تنها کشور اروپایی است که مهاجرت نقش مهمی در رشد جمعیت آن کشور ایفا می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار‌
چکیده
فصل اول: تعریف وطن
تعریف مهاجرت
مهاجرت از زوایای گوناگون
1. پژواک روان‌شناسی مهاجرت
2. پژواک جامعه‌شناسی مهاجرت
3. پژواک وابستگی مهاجرت
تعریف پناهنده
پناهنده یا پناهجو
تفاوت مهاجر و پناهنده
پناهندگی و تأثیر آن در قواعد بین‌الملل
چارچوب حقوقی نظام حمایت بین‌المللی از پناهندگان
فصل دوم: تاریخچه مهاجرت
تاریخچه مهاجرت امامزادگان به ایران
مهاجرت مسلمانان
انواع مهاجرت
ناهمواری‌های مهاجرت در جامعه جهانی
سوء استفاده و بدرفتاری با مهاجران
توسعه مهاجرت
مهاجرت و کارکرد‌های مدلی
نسبت‌های مهاجرساز
الف: پژواک رفتار حاکمان کشور مبدأ
ب: مهاجرت و جرم‌افزایی
ج: مهاجر و اروپا
د: نسبت مهاجرت با اجتماعی شدن
ه: نسبت مهاجرت نخبگان با امکانات پژوهشی
و: نسبت مهاجرت با گسترش مذهب
ز: نسبت مهاجرت با پاک‌سازی قومی
فصل سوم: عوامل مهاجرت
نسبت ثروت و رفاه در موضوع مهاجرت
نیاز‌های ضروری مهاجرت
پیامد‌های مهاجرت
جمع‌بندی
پیشنهادها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پژواک مهاجرت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات298
زبانفارسی
شابک978-964-337-767-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پژواک مهاجرت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پژواک مهاجرت

برای دریافت کتاب پژواک مهاجرت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.