معرفی و دانلود کتاب رنگ زندگی کهنسالی

عکس جلد کتاب رنگ زندگی کهنسالی
قیمت:
۴۵,۶۷۵ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رنگ زندگی کهنسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رنگ زندگی کهنسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رنگ زندگی کهنسالی

سالمندان قشر مهم و کثیری از جامعه هستند و سالمندی مرحله‌ی مهمی از زندگی همه‌ی ما به شمار می‌رود. به‌ این‌ منظور مرتضی بهشتی در کتاب رنگ زندگی کهنسالی با نگاهی تازه به پیری و مشکلات آن، به شرح بحران‌ها و نیازهای واقعی این قشر می‌پردازد. علاوه‌ بر این، تأکید بر قابلیت‌های بالقوه در سالمندان و پختگیِ این دوران، مقدمات یک زندگی آسوده و باکیفیت را فراهم می‌کند.

درباره‌ی کتاب رنگ زندگی کهنسالی

سالمندی دورانی است که هر شخص ممکن است ترس ورود به آن را داشته باشد. سالمندی و به دنبال آن بازنشستگی، اگر مورد توجه قرار نگیرد و در راستای آن فرهنگ‌سازی نشود، منجر به افسردگی، رکود و انزوا می‌شود. دکتر مرتضی بهشتی، وکیل و مشاور حقوقی، در کتاب رنگ زندگی کهنسالی با بررسی این دوران مهم از زندگی انسان، به تعریف سالمندی، نیازها و بحران‌های سالمندان و جایگاه آن‌ها می‌پردازد و درصدد است با بهره‌گیری از کاستی‌های روانی و اجتماعی موکلینش، اقتضائات پیری را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار دهد.

کسانی که در دوران جوانی و میان‌سالی خود را برای ورود به سالمندی آماده نکرده‌ و توشه‌ای نیندوخته‌اند، ممکن است با ورود به آخرین مرحله از زندگی خود، دچار بحران‌های زیادی شوند. کتاب رنگ زندگی کهنسالی، جامعه را در قبال سالمندان مسئول می‌داند؛ چراکه بخش زیادی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و توجه به آن‌ها، کمک به سلامت جامعه است. مرتضی بهشتی بر این عقیده است که اگرچه سالمندی زمستان عمر است، اما به معنای ناتوانی و گوشه‌نشینی نیست؛ بلکه این دوران می‌تواند دوران شکوفایی و بهره‌گیری از تجربیات جوانی باشد.

کتاب رنگ زندگی کهنسالی از نظام حقوقی وام گرفته، اما صرفاً اثری حقوقی نیست، بلکه با رصد کردن دغدغه‌های اجتماعی سعی دارد نهادهای مسئول را دخیل و حق جامعه را برای داشتن آرامش و زندگی خوب مطالبه کند. در این کتاب از آیات قرآن و متون ادبی مهمی مثل دیوان حافظ، دیوان صائب تبریزی، قابوس‌نامه و کلیات سعدی نیز استفاده شده است، به‌صورتی‌که نویسنده در بخش‌های مختلف توضیحات خود شاعران مختلف را گواه حرف‌هایش می‌گیرد و ابیاتی را ذکر می‌کند.

مرتضی بهشتی در کتاب رنگ زندگی کهنسالی، ضمن پرداختن به مسائلی مثل بازنشستگی، جایگاه سالمندان در اقوام و قبایل، خانه‌ی سالمندان، حقوق سالمندان، فعالیت‌های اجتماعی، تغذیه در دوران سالمندی و... سؤال‌های زیادی را طرح کرده و پاسخ می‌دهد. سؤالاتی نظیر اینکه آیا در مدیریت شهری دارای بخشی هستیم که برای سالمندان ما فکری کرده باشند؟ آیا سالمندان حقوق خاصی در شهر دارند؟ آیا قوانین ما برای حمایت از این اقشار کافی است؟ نویسنده با طرح این سؤالات، راهکارهایی عملی برای حمایت از سالمند و فراهم آوردن زندگی بی‌دغدغه و با عزت برای آن‌ها پیشنهاد می‌کند که می‌تواند به کم شدن گرفتاری‌های رایج قضایی در کشور در زمینه‌های کیفری و حقوقی نیز منتج شود.

انتشارات نیستان کتاب رنگ زندگی کهنسالی را منتشر کرده است.

کتاب رنگ زندگی کهنسالی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب رنگ زندگی کهنسالی به نهادهای مسئول و افرادی که با سالمندان در ارتباط‌اند، یا حتی کسانی که در آستانه یا در بطن دوران سالمندی هستند پیش‌بینی می‌شود.

با مرتضی بهشتی بیشتر آشنا شویم

مرتضی بهشتی وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، در سال 1339 زاده شده است. او دکترای حقوق بین‌الملل را از دانشگاه آبردین کلمبیا (University of Aberdeen) دریافت کرد. بهشتی به مدت شش سال مدیر عامل بنیاد اندیشه‌ی اسلامی بود و به‌عنوان نماینده‌ی مؤسسه‌ی حقوقی کشورهای اروپایی در ایران در زمینه‌های مهاجرت، مالی و جزایی، دعاوی متقابل بین المللی و داخلی و... فعالیت کرده است. او همچنین سمت مدیر حقوقی شرکت بیمه‌ی ایران‌خودرو و مشاور حقوقی سازمان مدیریت صنعتی را بر عهده داشته.

از آثار تألیفی مرتضی بهشتی می‌توان از کتاب‌های «زنده باد شادی»، «پژواک زندان»، «پژواک مهاجرت»، «حقوق و مثل‌هایش»، «زوج‌درمانی» و «شوکران طلاق» نام برد.

در بخشی از کتاب رنگ زندگی کهنسالی می‌خوانیم

عوامل تنش‌زای بالقوه در سالمندان

1- تغییرات خانوادگی

واحد خانواده منبع اصلی ایجاد حس رضایت برای بیشتر افراد پیر است. بسیاری از سالمندان بیشترین میزان تماس را با اعضای خانواده خود دارند. اعضای خانواده می‌‌توانند با حمایت کافی از فرد سالمند در مقابل تغییرات ناشی از پیری، نقش کلیدی داشته باشند.

2- تغییرات ظاهری

مشاهده‌ی از دست رفتن علائم جوانی در آینده، ناتوانی در مطالعه بدون استفاده از عینک‌‌، و دردهای مبهم و آشکاری که گاه‌وبی‌گاه ایجاد شده و تدریجاً ثبات بیشتری پیدا می‌کنند، معمولاً اولین نشانه‌‌های پیری هستند که فرد تدریجاً با آنها تطابق می‌‌یابد.

3- بیماری و ناتوانی

خیلی از افراد از پذیرش پیری وحشت دارند، چرا که به‌کرات مشاهده کرده‌‌اند بروز بیماری‌های مزمن در دوران سالمندی بیشتر است و به همین دلیل پیر شدن را مترادف با ناتوانی و بیماری می‌‌انگارند.

4- کاهش عملکردها

تغییر حالت و رنگ موها، کاهش انعطاف‌پذیری انگشتان، کوچکتر شدن جثه و کاهش توانایی حرکت و جست‌وخیز، هر یک به نوعی بر تصور جسمانی فرد تأثیر می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار‌‌
چکیده‌‌
پیری‌شناسی
جمعیت سالمندان
واژه‌شناسی پیری‌‌
پیری از نگاه عرفا
واژه‌ی پیری و شعرا
واژه‌ی «پیر» در آثار فلاسفه
جایگاه پیر در ادیان الهی
تعریف سالمندی
نشانه‌های پیری
تعریف بازنشستگی
مراحل چندگانه‌ی بازنشستگی
بازنشستگی در آیینه‌ی تاریخ
سالمندی در آیینه‌ی ضرب‌المثل و ادبیات فارسی
مثل‌ها
پیری و صد عیب
اندوه پیری در اشعار صائب
جایگاه سالمندان در اقوام و قبایل
جایگاه سالمند در اندیشه اسلامی
سالمندان در سخن بزرگان دین
زندگی بعد از بازنشستگی
منبهات دوران بازنشستگی و سالمندی
زیباسازی جسمی سالمندی یا اختفای کهنسالی
بحران‌‌های پیش روی سالمندی
نیازهای پنهان سالمندی
خانه‌ی سالمندان
شادی و سالمندی
فعالیت‌های شناختی
فعالیت‌های اجتماعی
اصول برخورد با سالمند
تغذیه در دوران سالمندی
حقوق سالمندان
سالمندان در نهاد رسمی
جمع‌بندی
پیشنهادها
ترمینولوژی سالمندی
منابع
کتب منتشره از نویسنده
کتب در حال انتشار از نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رنگ زندگی کهنسالی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-964-337-753-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رنگ زندگی کهنسالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رنگ زندگی کهنسالی

برای دریافت کتاب رنگ زندگی کهنسالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.