معرفی و دانلود رایگان کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

عکس جلد کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر به بررسی دلایل به وجود آمدن این جرم و راهکارهایی برای جلوگیری از گسترش و همه‌گیری آن می‌پردازد. از آسیب‌هایی که مواد مخدر به جامعه وارد می‌کند، نداشتن تعادل و ملایمت در رفتار افراد، بی‌تفاوتی نسبت به خانواده و مسئولیت‌های اجتماعی، از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی و در آخر زوال جامعه است.

کلمه قاچاق در لغت به معنی انجام کاری به صورت پنهانی و با تردستی است و در جرم‌شناسی منظور از قاچاق حمل و نقل کالا از نقطه‌ای به نقطه دیگر است به طوری که این حمل و نقل بر خلاف قانون باشد. از منظر حقوقی قاچاق یک کالا یعنی واردات یا صادرات کالا بر خلاف قوانین و مقررات حاکم بر جامعه. جرم قاچاق مواد مخدر یک مساله و بحران اجتماعی به شمار می‌آید که باید در ابعاد وسیعی بررسی و با آن مبارزه شود.

مطالعه کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب برای افزایش اطلاعات عمومی و حقوقی درباره قوانین کشور و ایجاد امنیت بیشتر در سطح جامعه به همه افراد توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر می‌خوانیم:

آسیب‌های اقتصادی علاوه بر درآمدهای هنگفتی که تهیه مواد مخدر از منابع غیرقانونی و قاچاق، برای قاچاقچی دارد، باعث می‌شود سرمایه کشور برای انجام کارهای مشروع و مفید به کار گرفته نشود و به اقتصاد ملّی از این جهت لطمه وارد آید. از طرفی درآمد حاصل از قاچاق مواد مخدر، به لحاظ آلودگی منجر به پولشویی می‌گردد. «فرآیند پولشویی» به طور اجمال زیان‌های اقتصادی به شرح زیر به دنبال دارد:

الف - پولشویی فرآیند گسترده‌ای است که برآورد حجم آن بسیار مشکل است، از این رو کوشش دولت را برای مدیریت اقتصاد کشور با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند.

ب - افزایش پولشویی مستلزم کاهش تقاضای پول از بانک‌های معتبر قانونی و رکود فعالیت بانک‌هاست. از آن‌جا که پولشویی و فعالیت‌های مجرمانه منجر به تغییر جهت درآمد از سرمایه گذاری‌های بلندمدت به سوی سرمایه گذاری‌های پرخطر و پربازده کوتاه مدّت در بخش تجاری می‌شود و در این بخش فرار مالیاتی رایج است، اثرات زیان‌باری بر اقتصاد کلان و برنامه ریزی‌های درازمدت ملّی خواهد داشت.

پ - پولشویی آثار زیان بار غیرمستقیمی هم دارد، زیرا داد و ستدهای غیرقانونی، بازدارنده‌ی مبادلات قانونی نیز هستند. برای مثال: داد و ستدهای ارزی قانونی براثر آن که با پولشویی ممکن است همراه شود، مطلوبیت ندارد. مهم‌تر از آن، مبادلات زیرزمینی و فساد مالی، از اطمینان و اعتماد به بازار و سازکارهای آن می‌کاهد. ‌بر اثر افزایش پولشویی، نرخ رشد تولید ناخالص ملّی کاهش می‌یابد. پولشویی در کشورهای در حال توسعه، مانع ورود آن‌ها به جرگه کشورهای توسعه یافته می‌شود و دست‌یابی آن‌ها را به توسعه‌ی پایدار مشکل خواهد کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بیان مسأله، ضرورت و اهمیت آن
مفهوم‌شناسی قاچاق مواد مخدر
جرم‌انگاری قاچاق مواد مخدر
زمینه‌ها و بستر‌های موجد جرم
1- عوامل جغرافیایی
2- عوامل اقتصادی
3-عوامل اجتماعی و فرهنگی
آثار و پیامد‌های جرم قاچاق مواد مخدر
1- آسیب‌های اقتصادی
2- آسیب‌های اجتماعی
راهکارهای پیشگیری از قاچاق مواد مخدر
توصیه‌های پیشگیرانه
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر
ناشر چاپیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات30
زبانفارسی
شابک978-600-451-289-3
موضوع کتابکتاب‌های حقوقی جزا و جرم شناسی، کتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

SHOKA
۱۴۰۲/۱۰/۴
عالی بود و من با خوندن این کتاب خیلی اطلاعات به دست اوردم و بنظر من این کتاب قابل تحسین است.
با توجه به نکات بسیاری که در کتاب هم گفته شد، یکی از مشکلات در جامعه امروزی پخش مواد مخدر در بین افراد است. خیلی از انسان‌ها به دلایل مختلف نظیر مشکلات مالی، خانوادگی و مشکلات شخصی به طرف مواد مخدر جذب در
می‌شوند.
من پژوهش‌های بسیار زیادی این زمینه داشته ام. با افراد زیادی که گرفتار مواد مخدر شده بودند صحبت کردم که در حال حاضر از این بیماری رهایی یافته‌اند و اوقات گرمی را در کنار خانواده سپری میکنند.
بسیاری از انها تعریف می‌کردند که این گرفتاری انها از دوست‌های ناباب شروع شده بود. نکته مهم نیز درباره انتخاب و رابطه با دوستان این هست که همیشه از ابتدا در کتب درسی و زندگی به آن اشاره شده بود.
من به مراکز ترک اعتیاد زیادی مراجعه کردم و وضعیت انها را مورد بررسی قرار دادم. طبق آماری که بدست اوردم حدود 72 درصد از افرادی که در این مراکز، مورد درمان قرار میگیرند متعلق به افرادی است که برای بار اول نمی‌توانند از این بیماری نجات پیدا کنند. و فقط 28 درصد از انها فقط در بار اول مورد درمان قرار گرفتند.
برای افرادی که مورد درمان قرار میگیرند، پس از درمان نیز کلاس‌هایی جهت پایبندی به حفظ سلامت خود و دوری از مواد مخدر اجرا میگردد که در این جلسات افراد دور هم جمع میشوند و در کنار معرفی خود، تجربیات خود را نیز بیار میکنند و یکی از کار‌هایی که توجه من را جلب کرد دعایی بود که همه افراد دست در دست هم میخوانند. بسیار لذت بخش و ارامش بخش بود.
یکی از کتاب‌هایی نیز که در مورد درمان اعتیاد است که میتواند برای شما جالب باشد، کتاب الکلی‌های گمنام است.
ممنونم از شما و درود به تمام افراد کتاب خوان کتابراه
اشکان جاویدی
۱۴۰۰/۸/۱
قاچاق وفروش وتوزیع مواد متاسفانه گریبانگیر مردم جهان بخصوص ایران را گرفته است پس لازم است راه‌های پیشگیری از این بلای خانمون سوز را شناخت وبکار برد
این کتاب با ارائه راهکارهای مفید میتواند باعث پیشگیری از اعتیادشود زیرا دراین زمینه همواره پیشگیری بهتر از درمان است
محمدرضا
۱۴۰۱/۵/۲۴
کتاب خوبی بود درباره دلایل قاچاق مواد مخدر و همچنین مجازات‌های آن در کشور جمهوری اسلامی ایران. اگر میخواهید اطلاعات عمومی و قضایی شما افزایش پیدا کند این کتاب را مطالعه کنید.
Faezeh
۱۴۰۳/۱/۹
برای کسب آگاهی مناسب است هرچند که متأسفانه سرعت پیشرفت جرم‌ و جنایت همواره بیشتر از سرعت آگاه شدن مردم است.
Afrasyab Roshan
۱۴۰۱/۳/۲۷
بهترین گزینه به نظر من قانونی شدن مواد مخدره چون از گذشته تا به حال انسان بدنبال تجربه ناشناخته‌ها بوده و هست
علیرضا وطن پرست
۱۴۰۲/۱/۵
بعضی از مردم دنبال پول مفت هستند بدبخت کردن دیگران هم براشون مهم نیست
حسین دنیوی
۱۴۰۰/۶/۳
برای هرکس که بخونه عالیست بشرطی که عمل کنی
محسن استواری
۱۴۰۰/۱/۱۰
کاش همه این کتاب رو مطالعه می‌کردند.
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر

برای دریافت کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.