نقد، بررسی و نظرات کتاب پیشگیری از جرم قاچاق مواد مخدر -

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
SHOKA
۱۴۰۲/۱۰/۴
عالی بود و من با خوندن این کتاب خیلی اطلاعات به دست اوردم و بنظر من این کتاب قابل تحسین است.
با توجه به نکات بسیاری که در کتاب هم گفته شد، یکی از مشکلات در جامعه امروزی پخش مواد مخدر در بین افراد است. خیلی از انسان‌ها به دلایل مختلف نظیر مشکلات مالی، خانوادگی و مشکلات شخصی به طرف مواد مخدر جذب می‌شوند.
من پژوهش‌های بسیار زیادی در این زمینه داشته ام. با افراد زیادی که گرفتار مواد مخدر شده بودند صحبت کردم که در حال حاضر از این بیماری رهایی یافته‌اند و اوقات گرمی را در کنار خانواده سپری میکنند.
بسیاری از انها تعریف می‌کردند که این گرفتاری انها از دوست‌های ناباب شروع شده بود. نکته مهم نیز درباره انتخاب و رابطه با دوستان این هست که همیشه از ابتدا در کتب درسی و زندگی به آن اشاره شده بود.
من به مراکز ترک اعتیاد زیادی مراجعه کردم و وضعیت انها را مورد بررسی قرار دادم. طبق آماری که بدست اوردم حدود 72 درصد از افرادی که در این مراکز، مورد درمان قرار میگیرند متعلق به افرادی است که برای بار اول نمی‌توانند از این بیماری نجات پیدا کنند. و فقط 28 درصد از انها فقط در بار اول مورد درمان قرار گرفتند.
برای افرادی که مورد درمان قرار میگیرند، پس از درمان نیز کلاس‌هایی جهت پایبندی به حفظ سلامت خود و دوری از مواد مخدر اجرا میگردد که در این جلسات افراد دور هم جمع میشوند و در کنار معرفی خود، تجربیات خود را نیز بیار میکنند و یکی از کار‌هایی که توجه من را جلب کرد دعایی بود که همه افراد دست در دست هم میخوانند. بسیار لذت بخش و ارامش بخش بود.
یکی از کتاب‌هایی نیز که در مورد درمان اعتیاد است که میتواند برای شما جالب باشد، کتاب الکلی‌های گمنام است.
ممنونم از شما و درود به تمام افراد کتاب خوان کتابراه
اشکان جاویدی
۱۴۰۰/۸/۱
قاچاق وفروش وتوزیع مواد متاسفانه گریبانگیر مردم جهان بخصوص ایران را گرفته است پس لازم است راه‌های پیشگیری از این بلای خانمون سوز را شناخت وبکار برد
این کتاب با ارائه راهکارهای مفید میتواند باعث پیشگیری از اعتیادشود زیرا دراین زمینه همواره پیشگیری بهتر از درمان است
محمدرضا
۱۴۰۱/۵/۲۴
کتاب خوبی بود درباره دلایل قاچاق مواد مخدر و همچنین مجازات‌های آن در کشور جمهوری اسلامی ایران. اگر میخواهید اطلاعات عمومی و قضایی شما افزایش پیدا کند این کتاب را مطالعه کنید.
Faezeh
۱۴۰۳/۱/۹
برای کسب آگاهی مناسب است هرچند که متأسفانه سرعت پیشرفت جرم‌ و جنایت همواره بیشتر از سرعت آگاه شدن مردم است.
Afrasyab Roshan
۱۴۰۱/۳/۲۷
بهترین گزینه به نظر من قانونی شدن مواد مخدره چون از گذشته تا به حال انسان بدنبال تجربه ناشناخته‌ها بوده و هست
علیرضا وطن پرست
۱۴۰۲/۱/۵
بعضی از مردم دنبال پول مفت هستند بدبخت کردن دیگران هم براشون مهم نیست
حسین دنیوی
۱۴۰۰/۶/۳
برای هرکس که بخونه عالیست بشرطی که عمل کنی
محسن استواری
۱۴۰۰/۱/۱۰
کاش همه این کتاب رو مطالعه می‌کردند.