معرفی و دانلود کتاب چابکسوار

عکس جلد کتاب چابکسوار
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چابکسوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چابکسوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چابکسوار

کتاب چابکسوار به قلم علی یار زارعی، به بخشی از زندگی دلاور مردان بختیاری پرداخته، بزرگ مردانی که نام و یادشان تا همیشه‌ی تاریخ جاودان خواهد ماند.

سرگذشت پیشینیان هر قبیله‌ای، تاریخ آن قبیله را شکل می‌دهد. سرزمین بختیاری تاریخی با شکوه دارد که در آن از مردمان سلحشور و شجاع که بدون هیچ ترسی به جنگاوری می‌پرداختند، سخن گفته شده است. آن‌ها همچنین مردمی مهربان، باگذشت و مسالمت‌آمیز داشتند.

این کتاب گاهی لحظه‌ای ناب و زیبا از زندگی بزرگ مردی انتخاب شده و در پرداخت هر داستان نویسنده از تخیل خود نیز استفاده کرده اما سعی شده تا رخدادها با مستندات تاریخی مطابقت و همخوانی داشته باشند.

در بخشی از کتاب چابکسوار می‌خوانیم:

نمی‌توانست باور کند، یعنی هیچ‌کس باور نمی‌کرد، اصلاً باور کردنی نبود. روزی که به تهران فراخوانده شد، فکرش را هم نمی‌کرد با چنین پیشنهادی رو به روشود. درباره‌ی هر چیزی فکر کرده بود، جز این کار مشکل. کسی تا به حال جرأت نکرده بود به شاه "نه" بگوید. معمولا" همه وقتی با چنین پیشنهادی روبه رو شده بودند، حتی به ظاهر، بر خلاف میل و به دروغ، خندیده بودند، خود را خوشحال نشان داده بودند و گفته بودند که افتخار می‌کنند شاه دامادشان شود و با کمال میل به وصلت رضایت می‌دهند حالا او می‌خواهد به این پیشنهاد شاه چه جوابی بدهد؟!

باید فکر کند، فکر کردن هم دارد، آخر کار ساده‌ای نیست، شوخی بردار هم نیست. فتحعلی‌شاه قاجار از دختر بزرگ او خواستگای کرده، باید همه‌ی جوانب را در نظر بگیرد، بعد جواب بدهد. اگر جواب رد بدهد چه می‌شود؟! اگر موافقت نکند چه پیش می‌آید؟!

شاه به قولی در حدود هزار زن دارد. به هرحال یکی و دو تا و سه تا و چهار تا زن ندارد. در حرمسرای شاه زن‌های زیادی هستند، زن‌هایی که شاه شاید ماه به ماه یا حتی سال به سال هم آن‌ها را نبیند، شاید اسم خیلی از آن‌ها را هم فراموش کرده باشد و اگر یکی از آن‌ها را درجایی دیگر، خارج از حرمسرا ببیند شاید نشناسد. دختر او شاهی جان هم پس از مدتی همین‌طور می‌شود شوهر دارد و ندارد، خانه و زندگی دارد و ندارد.

شاید وضع زندگی خودش خوب شود آخر او، _علی صالح خان بختیاروند _ می‌شود پدر زن شاه. حتماً فتحعلی‌شاه به پدر زنش توجه می‌کند، پستی، مقامی، منصبی به او می‌دهد. همان‌گونه که به نزدیکان زنان دیگرش هم داده بود، اما دخترش چه؟! او وقتی از چشم بیفتد، وقتی دیگر جاذبه‌ای برای شاه نداشته باشد چه می‌کند؟!

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
کوچیده از دیار
سربلند
شب قلعه
آخرین سنگر
عبور از شب
چابکسوار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چابکسوار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آفرینش مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات95
زبانفارسی
شابک978-622-964606-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چابکسوار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چابکسوار

برای دریافت کتاب چابکسوار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.