معرفی و دانلود کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران: خاطراتی از دوران انقلاب

عکس جلد کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران: خاطراتی از دوران انقلاب
قیمت:
۶۸,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران: خاطراتی از دوران انقلاب

کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران، خاطره‌نگاری‌های علی‌اکبر نیکواقبال است که به شرح وقایع تاریخی و سیاسی اختصاص دارد. نویسنده در تلاش است از خلال خاطرات شخصی خود، بخشی از رخدادهای زمان انقلاب تا سال 1400 هجری شمسی را روایت کند. او در این راستا از منابع و مستندات موجود کمک می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران

علی‌اکبر نیکواقبال، اقتصاددان و عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، در کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران، مشاهدات خودش را درباره‌ی امور قضایی در دستگاه اداری ایران بازگو می‌کند. این کتاب با صداقت نوشته شده و تمامی وقایع آن ذکر با نام افراد حاضر و ارجاع به شواهد مکتوب همراه است. نویسنده از مطالب و نوشته‌های تاریخی کمک گرفته تا شیوه‌ی دادرسی کشور را مورد بررسی قرار دهد و با استفاده از تجربیات چهل‌ساله‌ش، به روایت وقایعی بپردازد که قابل پیگیری و راستی‌آزمایی هستند. ازاین‌رو بر ضرورت صداقت مؤلف تأکید می‌کند و در تلاش است از این طریق، رسالت خود را به سرانجام برساند.

مشکلات کنونی جامعه، ریشه در سیر تاریخی و تحولات مردم‌شناسانه، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دوره‌های قبل دارد و بررسی و بهبود آن‌ها مستلزم آگاهی از رخدادهای دوره‌های قبل است. البته هیچ‌کس نمی‌تواند پاسخ جامعی برای چرایی رخدادها داشته باشد. بااین‌حال آگاهی از آن‌ها، تا حد قابل‌توجهی به درک شرایط کنونی و پیشگیری از تکرار اشتباهات کمک می‌کند. ازاین‌رو علی‌اکبر نیکواقبال کتاب پیش رو را به رشته‌ی تحریر درآورد تا از خلال خاطرات شخصی خود، به درک هرچه بهتر مخاطب جوان امروزی از وقایع دوره‌های قبل یاری برساند.

کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران، به خاطرات دوران انقلاب اسلامی اختصاص دارد و سال‌های 1358 الی 1400 را پوشش می‌دهد. بااین‌حال اتفاقات اولیه‌ی دوران انقلاب، محوریت و مرکز ثقل کتاب را تشکیل می‌دهند. نویسنده‌ی کتاب بر این باور است که انقلاب، ناگهان رخ نداد و از دل جریان‌ها و فرآیندهای قبل از آن بیرون آمد. او در ادامه توضیح می‌دهد که پیوستگی حوادث، توجه‌ها را به رویدادهای پس از انقلاب جلب خواهد کرد. ازاین‌رو لازم است برای درک بهتر یک واقعه، جریانات قبل و بعد آن هم مورد مطالعه قرار بگیرد. البته نویسنده در این میان گریزی هم به انحرافات و جریاناتی زده که انقلاب را از هدف اولیه‌ش دور کرده و انتظارات جامعه را برآورده نکرده‌اند. این کتاب سعی دارد پیچیدگی سیستم‌ها را در قالب‌ ساده‌ترین تعاریف بازگو کند و برای جلوگیری از یکنواختی متن، مباحث را در قالب یک مصاحبه‌ی تلفنی روایت می‌کند.

شایان ذکر است که نویسنده با فصل‌بندی مباحث، امکان مطالعه‌ی موردی مطالب را فراهم کرده است. دستاورد کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران، تقویت و بهبود عکس‌العمل‌های خواننده هنگام بروز حوادث مختلف است. چراکه خواننده از خلال مطالعه‌ی خاطرات، به نقد و تحلیلی واکنش‌های خود می‌پردازد و با تمرین روزمره می‌تواند به نتایج درخشانی دست پیدا کند. این کتاب را شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر کرده است.

کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی خاطرات، مخاطب اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران: خاطراتی از دوران انقلاب می‌خوانیم

فکر کنم ما حتی خوشحال بودیم که زنده‌ایم و کسی با ما کاری ندارد! گاهی وقت‌ها به خودم می‌گویم وقتی ما استادان تا این حد بی‌تفاوت و تسلیم به سرنوشت هستیم، از مردم عادی جامعه چه انتظاری می‌توان داشت!

البته وقتی به نوع تربیت در نسل‌های گذشته و یا دوران کودکی در خانواده و مدرسه و جامعه می‌اندیشم که حاکمیت در آن، بر اساس اقتدار، جبر و فرمانبرداری شکل گرفته بود و هیچ گونه فضایی از دموکراسی، بحث و گفت‌وگو، استدلال، تفکر و تعقل و از همه مهم‌تر، پرسشگری مشاهده نمی‌شد، باید پرسید چگونه باید این فضای باز تفکر، تعقل و گفت‌وگو، ناگهان در جامعه و دانشگاه شکل بگیرد؟ منقول است که پیامبر اسلام (ص) حتی توصیه به مشورت با کودکان خردسال کرده و یا خلیفه عمر پس از رسیدن به حکومت به پیروان خود گفت: «اگر اشتباهی کردم به من گوشزد کنید» که در این اثنا، یکی از پیروان خنجر می‌کشد و می‌گوید: «با همین خنجر کج راستت می‌کنیم اگر خطایی از تو سر بزند».

در این مرحله از بحث و گفت‌وگو ممکن است سؤالات زیادی نظرمان را به خود جلب کند مانند وضعیت در سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های ایران و یا وضعیت دانشکده اقتصاد در زمان‌ها و ریاست سایر همکاران. پاسخ به همه این سؤالات در حیطه خاطراتم جای کمتری دارد ولی بی‌ضرر نیست که نگاهی هم به تداوم و چگونگی ریاست دانشکده در دوره‌های بعد داشته باشم. به طور کلی این امر صادق بوده است که رؤسای دانشکده اقتصاد برای یکی دو دوره منتصب می‌شدند و روند مدیریت و رهبری در دانشکده اقتصاد همیشه کما فی السابق (مانند گذشته) حرکت می‌کرده است. شایان ذکر است که تنها قهرمان شجاع این تاریخچه یعنی دکتر رحیمی بروجردی کنج عزلت و اعتصاب را برگزیده بود و حتی به طور صوری هم در جلسات شورای اساتید دانشکده شرکت نمی‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: علت رفتن به خارج: چند تجربه تحصیلی در آلمان: وقایع پیش از انقلاب و اوایل انقلاب
فصل دوم: تدریس در دانشگاه: انقلاب فرهنگی و تعطیل شدن دانشگاه‌ها
فصل سوم: مدیرعاملی شرکت بازرگانی شیمیکو: جریان‌ها و تلاطم‌های انقلابی در هلدینگ شیمیکو
فصل چهارم: سری به بنیاد مستضعفان و وزارت آموزش عالی بزنیم
فصل پنجم: ورود به دانشکده اقتصاد و انجام مأموریت و تدریس در دانشگاه بابلسر
فصل ششم: زندگی ایرانی و زندگی آلمانی
فصل هفتم: سفر به کشورهای ترکیه و ر‌ومانی: سفری کوتاه به نائین و جست‌وجوی مقبره‌ای خاص در مشهد اردهال
فصل هشتم: منتفی شدن بازرسی و حسابرسی و فرو رفتن در باتلاق تورم
فصل نهم: بررسی مدیریت و رهبری در دانشکده اقتصاد
فصل دهم: داوری در مورد رمز و راز «اگر ریاست ماندنی بود به تو نمی‌رسید» و «دانشگاه سرمنشأ، سعادت و یا شقاوت یک جامعه؟»
فصل یازدهم: دوران کودکی و وقایع پیش و پس از جنگ جهانی دوم
فصل دوازدهم: خاطراتی از نوجوانی و جوانی
فصل سیزدهم: بازگشت مجدد به دانشگاه تهران و قبول مسئولیت در بیمه
فصل چهاردهم: بازگشتی دوباره به دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
فصل پانزدهم: آغاز به کار آقای محمود احمدی‌نژاد به‌عنوان رئیس‌جمهور در 12 مرداد 1384
کلام آخر
فصل شانزدهم: گزیده‌ای از مقالات و مصاحبه‌های اخیر نگارنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران: خاطراتی از دوران انقلاب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات293
زبانفارسی
شابک978-964-468-907-9
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران

برای دریافت کتاب چالش‌های ورود به مقامات اداری در ایران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.