معرفی و دانلود کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟: گزیده گویی هوشمندانه

عکس جلد کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟: گزیده گویی هوشمندانه
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟: گزیده گویی هوشمندانه

کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ با همکاری جیم واندهی، مایک آلن و ری شوارتز نوشته شده است و کلید بیان تأثیرگذار و جذاب را در اختیارتان می‌گذارد. نویسندگان این کتاب بنیانگذاران روش گزیده‌گویی هوشمندانه هستند که به شما کمک می‌کنند بیشترین و مؤثرترین مفاهیم ممکن را با استفاده از کمترین کلمات و کوتاه‌ترین جملات به مخاطب برسانید. با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزید چطور نظر مخاطبان را به مطالبتان جلب کنید و تأثیر زیادی بر آن‌ها بگذارید.

درباره‌ی کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟

در عصر پرشتاب تکنولوژی زندگی می‌کنید. سیل کلمات و جملات از همه طرف به سویتان سرازیر می‌شود. صندوق پیام‌هایتان همیشه پر است. به‌طوردائما در حال خواندن اخبار و متن‌هایی در شبکه‌های اجتماعی هستید. ذهنتان همیشه شلوغ است و به قولی، زندانی کلمات هستید. به ناچار از بعضی مطالب سر برمی‌گردانید. در واقع، وقت کافی برای توجه به همه چیز را هم ندارید. بر اساس برخی مطالعات، مغز شما به طور میانگین فقط طی 17 میلی ثانیه تصمیم می‌گیرد صفحه‌ای را که باز کرده‌اید، دوست دارید یا نه. اگر مطالب صفحه‌ی مورد نظر در همین مدتِ فوق‌العاده کوتاه نظرتان را جلب نکند، آن را می‌بندید. بنابراین با وجود زمان کمتر، انتخاب‌های بیشتر و حواس‌پرتی‌های گوناگون، نباید همچنان مثل دوران گذشته بنویسید. متن‌های طولانی به زندگیِ آرام نسل‌های گذشته تعلق دارند. حالا، در این دوران پرشتاب، فرصت محدودی برای جلب توجه مردم در اختیارتان است. همان اولین جملاتی که بیان می‌کنید، باید جذابیت کافی را برای مخاطبانتان داشته باشد. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای جلب نظر مخاطب استفاده از روش «گزیده‌گویی هوشمندانه» است.

معرفی و دانلود کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟

کتاب چطور کوتاه و مؤثر صحبت کنیم؟ (Smart Brevity: The Power of Saying More with Less) حاصل همکاری جیم واندهی (Jim VandeHei)، مایک آلن (Mike Allen) و ری شوارتز (Roy Schwartz) شما را با روش گزیده‌گویی هوشمندانه آشنا می‌کند. با مطالعه‌ی این کتاب یاد می‌گیرید که چطور خودتان را با نحوه‌ی استفاده‌ی مردم از محتوا سازگار کنید. مطالبی را که برایتان اهمیت دارد، به دستشان برسانید، گوش شنوایی را برای ایده‌های مهمتان بیابید و با حرف‌هایتان در قلب مردم جا باز کنید!

گزیده‌گویی هوشمندانه سبکی جدید برای برقراری ارتباط محسوب می‌شود که مدیران کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، مدیران میانی و سخنرانان محبوب آن را به کار می‌برند. وقتش رسیده است که شما هم آن را یاد بگیرید و در زندگی روزمره و حرفه‌ای‌تان از آن استفاده کنید. اساس این روش انتقال بیشترین مفهوم و محتوا با به‌کارگیری خلاصه‌ترین جملات و کمترین کلمات ممکن است. با استفاده از این روش مطالبتان را در ذهن مردم ماندگار می‌کنید. لازم به ذکر است که نویسندگان این کتاب، خود بنیانگذاران این سبک جدید هستند و تمامی نتایج و تأثیرات به‌کارگیری این روش را به چشم دیده‌اند.

کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ در سه بخش و بیست‌وچهار فصل نوشته شده است. بخش اول گزیده‌گویی هوشمندانه را به تفصیل تشریح می‌کند و مسیر یادگیری و رسیدن به آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. نویسندگان در بخش دوم کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ نکات لازم را برای پیاده‌سازی و اجرای آن ارائه می‌دهند. بیان نکات مهم و ضروری و استفاده از کلمات درست و حتی ایموجی‌های مناسب از جمله‌ی این نکته‌هاست. در نهایت، بخش سوم نیز طریقه‌ی به‌کارگیری این روش را در حوزه‌های مختلف به شما می‌آموزد. نحوه‌ی استفاده از روش گزیده‌گویی هوشمندانه برای نوشتن ایمیل، پست‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، ایراد سخنرانی و... با ذکر مثال در اختیار شما قرار می‌گیرد.

کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ را صدیقه اوشنی به زبان فارسی برگردانده و نشر یوشیتا آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟

  • پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال
  • پرفروش‌ترین کتاب USA TODAY
  • جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، امور مالی و تجارت بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟

  • این کتاب روش‌های هوشمندانه‌ای را برای ایراد سخنرانی در یک جهان کوتاه‌مدت به شما ارائه می‌دهد. (نیویورک تایمز)
  • اگر برایتان مهم است که پیامتان را واضح به مخاطب برسانید، این کتاب را بخوانید. (آریانا هافینگتن، نویسنده و مؤسس شرکت ثریو گلوبال)
  • نثر کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ بسیار قوی و گیراست. اکثر جملات خوب پرداخت شده‌اند و کوتاه و موجزند. (The New Republic)
  • این کتاب لزوم ایجاز را در برقراری ارتباط در این جهان پیچیده اثبات می‌کند. (نیویورکر)

کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال روشی برای بهتر و مؤثرتر صحبت کردن هستید، این کتاب راهنمای مفید و کاربردی برای شماست.

در بخشی از کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟: گزیده گویی هوشمندانه می‌خوانیم

گلید در یکی از سخنرانی‌های خود در جمع حضار کلیسا در اکتبر2021، جمله‌ای از کتاب «عناصر سبک»، نوشته‌ی ویلیام استرانک، نقل کرد که می‌گوید: «نوشته‌ی قدرتمند، باید کوتاه و مختصر باشد. جمله نباید حاوی کلمات غیرضروری و پاراگراف نباید حاوی جملات غیرضروری باشد؛ درست به ‌همان دلیل که نقاشی باید بدون خطوط غیرضروری و ماشین بدون قطعات اضافی باشد.»

این روند، درست برعکس تلویزیون است که در آن، اغلب شبکه‌ها سعی می‌کنند با هدف قرار دادن بیننده‌هایی که کمترین اطلاعات را دارند، به بیشترین مخاطبان ممکن، دسترسی پیدا کنند. این باعث زوال محتوا و بال‌وپر دادن به آن با اطلاعات غیرضروری می‌شود.

این کار را نکنید؛ درعوض، یک فرد باهوش، پرمشغله و کنجکاو را در مرکز یک دایره‌ی بزرگ که هدف شماست، تصور کنید. یک انسان واقعی با یک شغل و نیازهای واقعی. این شخص باید کسی باشد که به موضوع مدنظر شما علاقه‌مند است و احتمالاً به آن توجه دارد.

آنچه ارائه می‌دهید، به روشن شدن آنچه از قبل می‌دانند و آنچه ممکن است برایشان جدید، آموزنده و هیجان‌انگیز باشد، کمک خواهد کرد؛ همچنین فن بیان شما را شکل می‌دهد و نقاط داده و نحوه‌ی توضیح اینکه چرا سخنان شما حائز اهمیت است را مشخص می‌کند.

وقتی خوانندگان نسبت به احترامی که برای وقت و انرژی آنها قائل هستید، توجه نشان می‌دهند و از آن قدردانی می‌کنند، پیام شما منعکس خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه
بخش اول: گزیده‌گویی هوشمندانه چیست؟
1. کوتاه، نه سطحی
2 .تشریح گزیده‌گویی هوشمندانه
3 .مسیر رسیدن به گزیده‌گویی هوشمندانه
4. اول مخاطب
بخش دوم: چگونه آن را انجام دهیم
5. ارزش‌آفرین باشید
6. مرا مجذوب کن!
7. یک نکته‌ی مهم
8. اهمیت موضوع
9. بررسی عمیق‌تر
10. کلمات درست
11. ایموجی‌ها
بخش سوم: گزیده‌گویی هوشمندانه در عمل
12. شیوه‌نامه‌ی مایک
13. هنر نوشتن خبرنامه
14. در محل کار، شنیده شوید
15. ایمیل‌ها را مختصر و هوشمندانه بنویسید
16. جلسات را مختصر و هوشمندانه برگزار کنید
17. سخنرانی‌ها را مختصر و هوشمندانه ایراد کنید
18. ارائه‌ها را مختصر و هوشمندانه برگزار کنید
19. در رسانه‌های اجتماعی، مختصر و هوشمندانه عمل کنید
20. عناصر بصری را مختصر و هوشمندانه ارائه دهید
21. چگونه یک شرکت را براساس گزیده‌گویی هوشمندانه، اداره کنیم
22. ارتباط فراگیر داشته باشید
23. برگه‌ی تقلب
24. گزیده‌گویی هوشمندانه را امتحان کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟: گزیده گویی هوشمندانه
نویسنده، ،
مترجمصدیقه اوشنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-622-5911-58-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟

رضا میری
۱۴۰۳/۱/۱۰
موضوع بسیار جالب و از نیازهای نه فقط امروز که همیشگی بشر است چرا که زیاده گویی در هر موضوعی ملال آور است و به گفته نظامی حکیم «آب ار چه همه زلال خیزد/از گفتن پر ملال خیزد» خلاصه سخن گفتن به گونه‌ای که هم حق مطلب ادا شود و هم حوصله مخاطب سر نرود هنر بزرگی است که مطالعه این کتاب و آثار مشابه ما را در رسیدن به این هدف کمک میکند. البته در بعضی جاها خود کتاب هم دچار کلی گویی شده است.
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۳/۱/۱
در ادبیات ما داریم: کم گوی و گزیده گوی چون دُر تا زندک تو جهان شود پُرزیاده‌گویی و پرحرفی یکی از مصائب این روزهای ماست.
اطلاعات زبادی که از طریق رسانه به خورد انسانها داده میشه باعث شده در هر زمینه‌ای ولو کم عمق سخن بگوییم. این کتاب راهنمای خوبی است برای فائق آمدن بر مشکل پر حرفی
زینب صادقی
۱۴۰۳/۱/۱۳
خیلی خوب از اونجایی که مفید و مختصر صحبت کردن همیشه یکی از خواسته‌های من در حین سخنرانی و ارائه مطالب بوده، قطعا این کتاب بسیار مفید و کمک کننده خواهد بود
صنم هنرمند
۱۴۰۳/۱/۷
با خوندن هر فصلی از این کتاب یاد میگیریم چه در فضای مجازی چه فضای فیزیکی برای نفوذپذیری بیشتر در ذهن مخاطب صادق و تمرکز به خواسته‌های اون پیش برویم
Neda
۱۴۰۲/۱۱/۳
نام منتخب و فریبنده‌ی کتاب با محتوای آن کاملا در تضاد هست و تنها بر گزیده گویی در مکاتبات اشاره میکنه! به هر حال از کتابراه متشکرم.
کاربر ک
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
توضیح زیاد دادن همیشه طرف مقابل رو کلافه میکنه اما خلاصه گفتن هم مهارت میخواد تا بتونی مفهوم و منظور واقعیت رو به مخاطب منتقل کنی
Hamed Gheydar
۱۴۰۲/۱۱/۱
چیزی برای گفتن نداشت. فقط میگفت جملات رو کوتاه بنویسید و بازگو کنید
sina javanmard
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
اصلا کتاب خوبی نیست حوصله سر بر و ضعیف بی محتوا
حمیدرضا افشار
۱۴۰۳/۱/۱۵
خیلی خوبه به درد نویسنده‌ها میخوره بیشتر.
Lili .Lili
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خوندن این کتاب و توصیه می‌کنم
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟

برای دریافت کتاب چطور کوتاه و موثر صحبت کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.