معرفی و دانلود کتاب چمدان

عکس جلد کتاب چمدان
قیمت:
۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چمدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چمدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چمدان

یک غریبه با سر و وضعی کثیف و چمدانی کهنه وارد محل زندگی حیوانات دیگر می‌شود. در کتاب چمدان، نوشته‌ی کریس نیلر بالستور درباره‌ی این موجود عجیب‌وغریب و نحوه‌ی رفتار دیگران با او خواهید خواند. همه می‌خواهند بدانند غریبه کیست و برای چه می‌خواهد پیش آن‌ها بماند. پس اگر شما هم دوست دارید از این موضوع سر دربیاورید، این کتاب را حتماً مطالعه کنید. گفتنی‌ست کتاب چمدان در سال 2020 نامزد دریافت مدال کیت گرینوی شده است.

درباره‌ی کتاب چمدان

همیشه وقتی فردی تازه‌وارد به شهر یا محل زندگی ما پا می‌گذارد، اولش ممکن است کمی به نظرمان عجیب و غیر قابل اعتماد برسد. علتش هم این است که ما هنوز این فرد را درست نمی‌شناسیم و از او، زندگی و علایقش هیچ تصوری در ذهنمان نداریم.

در کتاب چمدان (The Suitcase)، نوشته‌ی کریس نیلر بالستور (Chris Naylor-Ballesteros)، داستان ورود فردی غریبه به مکان زندگی حیوانات را خواهید خواند؛ فردی که به سختی چمدان کهنه و پاره‌اش را به دوش می‌کشد و در پاسخ به سوالات دیگران جواب‌های عجیبی می‌دهد و بعد هم به خاطر خستگی زیاد به خواب می‌رود. حالا حیوانات حسابی فکرشان به او و چیزهایی که ممکن است داخل چمدانش پنهان کرده باشد، مشغول شده. آن‌ها می‌خواهند هرچه زودتر بدانند آیا غریبه راست می‌گوید و واقعاً چیزهایی که ادعا کرده در چمدانش هست، یا نه؟ به همین خاطر با وجود این‌که می‌دانند کارشان درست نیست، تصمیم می‌گیرند برای اطمینان و از سر کنجکاوی چمدان او را باز کنند. آن‌ها بالاخره از فرصت استفاده می‌کنند و با به خواب رفتن غریبه چمدان او را باز می‌کنند تا از محتویات آن سر در بیاورند. بهتر است باقی داستان را از زبان نویسنده بخوانید. فقط در همین حد بدانید که غریبه‌ی بیچاره به آن‌ها دروغ نگفته، اما چیزهایی که در چمدان اوست خیلی با تصور بقیه فرق می‌کند.

این کتاب با استفاده از پررنگ کردن شخصیت غریبه به موضوع مهاجرت و مشکلاتی که ممکن است بر اثر آن در زندگی دیگران به وجود بیاید، پرداخته است. ما می‌توانیم با درک احساس خستگی و غمی که در چشم‌های آدم‌های تنها پنهان است، آن‌ها را در جمعمان بپذیریم، با آن‌ها مهربان‌تر باشیم و به این ترتیب روزهای سخت را برای آن‌ها آسان‌تر کنیم.

کتاب چمدان ترجمه‌ی سمیه حیدری است و از سوی انتشارات مهرسا در دسترس کودکان و همه‌ی علاقه‌مندان به قصه‌های تصویری قرار گرفته.

جوایز و افتخارات کتاب چمدان

  • نامزد نهایی جایزه‌ی «کتاب اسکار» در سال 2020
  • نامزد مدال کیت گرینوی در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب چمدان

  • کتاب چمدان داستانی عمیق و دقیق در مورد مدارا و مهربانی میان انسان‌هاست. به امید این‌که همه‌ی والدین این داستان را برای کودکان خود بخوانند. (خالد حسینی، نویسنده)

  • تصویرهای این اثر به متن رنگ‌و‌روی خاصی بخشیده و احساسات حیوانات، خصوصاً فرد غریبه کاملاً در آن نمایان است. (اسکول لایبری ژورنال)

  • کتاب چمدان در نهایت سادگی و قوت کودکان را با مفهوم مهربانی کردن با غربیه‌ها آشنا می‌کند. (اکسل شلفر، تصویرگر)

کتاب چمدان مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب تصویری پرطرفدار را به کودکان بالای 5 سال توصیه می‌کنیم.

با کریس نیلر بالستور بیشتر آشنا شویم

کریس نیلر بالستور نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک است که کتاب طنزآمیز «I'm Going To Eat This Ant (من می‌روم این مورچه را بخورم)» یکی از آثار معروف اوست. او در برادفورد انگلستان بزرگ شده، اما در حال حاضر به همراه همسر و فرزندش در فرانسه زندگی می‌کند.

از دیگر آثار این نویسنده باید به کتاب‌های «The Lonely Christmas Tree (درخت کریسمس تنها)» و «Frank and Bert (فرانک و برت)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چمدان می‌خوانیم

آن‌جا خانه‌ی من است. در روزهای آفتابی، از روی دامنه‌ی تپه‌ای که دور تا دورش پر از درخت است، دریا دیده می‌شود. همه‌ی آن‌ها این‌جاست، در چمدان من. اما شرمنده، من واقعاً خسته‌ام، خیلی خسته. سفرم خیلی طولانی بوده، راه درازی آمده‌ام. باید کمی استراحت کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چمدان
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-7437-58-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چمدان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چمدان

برای دریافت کتاب چمدان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.