معرفی و دانلود کتاب چه کسی ثروتمند است؟: اقتباس از شاهنامه‌ی فردوسی

عکس جلد کتاب چه کسی ثروتمند است؟: اقتباس از شاهنامه‌ی فردوسی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی ثروتمند است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چه کسی ثروتمند است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چه کسی ثروتمند است؟: اقتباس از شاهنامه‌ی فردوسی

با کتاب چه کسی ثروتمند است؟، فرزندان خود را به شیوه‌ای تازه و بدیع با مشاهیر ادبی ایران آشنا کنید. سوسن حایری یزدی، نویسنده و تصویر‌گر این کتاب خواندنی، با روایتی تازه از داستان‌ بهرام‌شاه در شاهنامه و با بیان ساده و شیوای خود، مخاطب را به دل قصه‌های اسطوره‌ای و کهن ایران خواهد برد. این اثر خواندنی همچنین منتخب جشنواره کتاب رشد در سال 1399 بوده است.

درباره‌‌ی کتاب چه کسی ثروتمند است؟

آثار ادبی کلاسیک هر کشور را می‌توان ارزنده‌ترین گنج‌ هنری و فرهنگی آن مملکت دانست. گنجی که کشور باتمدن ایران نه‌تنها از آن بی‌بهره نیست، بلکه انگیز‌ه‌بخش هنرمندان بسیاری از سراسر جهان نیز بوده و هست. با تمام این‌ها، درک آثار ادبی کهن همیشه هم برای عموم افراد کار راحت و آسانی نیست؛ چراکه زبان مقوله‌ای زنده است و همواره در تغییر و تحول. اهمیت این چالش درباره‌ی مخاطبان کم‌سن‌وسال جهان ادبیات نیز دوچندان می‌شود؛ چراکه مخاطب کودک و نوجوان، علاوه‌ بر به سادگی کلام و گیرایی آثار، به یاری بیشتری برای درک لایه‌های پنهان و پند و اندرزهای نهفته در داستان نیز نیاز دارد. سوسن حایری یزدی، از نویسندگان خوش‌نام ادبیات کودک، برای آشنایی بهتر مخاطبان خردسال با یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی و ملی ایران یعنی «شاهنامه‌ی فردوسی» دست به ابتکار جالبی زده و یکی از داستان‌های این کتاب پرحکمت را در قالب روایتی داستانی و به زبانی امروزی اقتباس کرده است.

داستان کتاب چه کسی ثروتمند است؟ مرور زندگانی یکی از مشهور‌ترین شاهان ایران و از بزرگ‌ترین اساطیر شاهنامه، یعنی بهرام‌شاه است. این قصه به ماجرای سرکشی بهرام به ممالک سرزمین خود و بازدید از مردم می‌پردازد. بهرام‌شاه برای آن‌که از اوضاع معیشت و وضع مملکت خبردار شود، روزی تصمیم می‌گیرد لباسی مبدل به تن کند و در میان مردمان شهر چندی روزگار بگذراند. قصه‌ی بهرام در لباس مبدل، ماجراهای مختلف و بعضاً بامزه‌ای را برای او به همراه دارد. او در طی این سفر متفاوت در خانه‌های مختلفی را می‌زند و با افرادی از اقشار گوناگون به صحبت می‌نشیند. از جمله داستان‌های جذاب کتاب چه کسی ثروتمند است؟ روایت رویارویی بهرام با مردی تنها و ثروتمند به نام گرگین مرد است؛ روایتی بسیار خواندنی که نکته‌های حکمت‌آموز زیادی در دل خود دارد.

اقتباس و خلاصه کردن آثار ادبی کلاسیک، یکی از بهترین راه‌های آشنایی با جهان ادبیات آن‌ هم به شیوه‌ای ساده و کوتاه است. این شیوه‌ی روایی همچنین از محبوب‌ترین روش‌های قصه‌گویی در دنیای ادبیات کودکان است و علاوه‌بر پرکشش بودن، دروازه‌های آشنایی‌های بعدی با جهان رنگارنگ ادبیات را به‌ روی مخاطب می‌گشاید.

این کتاب با تلاش مؤسسه‌ی فرهنگی آرمان رشد به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب چه کسی ثروتمند است برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر خواندنی، یک پیشنهاد جذاب و ویژه برای آشنا کردن کودکان با مشاهیر ادبی ایران و داستان‌های اساطیری شاهنامه‌ی فردوسی است.

در بخشی از کتاب چه کسی ثروتمند است؟: اقتباس از شاهنامه‌ی فردوسی می‌خوانیم

لُنبک از دیدن مرد ناشناس خوشحال شد و درخواستش را پذیرفت. او تمام پول آن روز را که از فروش آب به دست آورده بود برای مهمانش خوراکی خرید و شام خوبی آماده کرد. بعد از خوردن شام به بهرام گفت: «کنار آتش بخوابید تا سرما نخورید.» همچنین اسب مهمان را به اصطبل برد و برایش آب و غذا گذاشت.

صبح روز بعد بهرام از لُنبک تشکر و خداحافظی کرد؛ اما با تاریک شدن هوا دوباره به خانه‌ی او برگشت و گفت: «کارم در این شهر طول کشیده و مجبورم یک شب دیگر بمانم.» مرد فقیر با وجود اینکه پولی برای پذیرایی نداشت؛ اما از دیدن مهمان خوشحال شد و گفت: «اشکالی ندارد. شب را اینجا استراحت کنید.» آن روز لُنبک آبی نفروخته بود و پولی نداشت به همین دلیل به بازار رفت تا پیراهن تمیزش را بفروشد و از پولش برای بهرام خوراکی تهیه کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چه کسی ثروتمند است؟: اقتباس از شاهنامه‌ی فردوسی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-2434-71-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چه کسی ثروتمند است؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چه کسی ثروتمند است؟

برای دریافت کتاب چه کسی ثروتمند است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.