معرفی و دانلود کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

عکس جلد کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم
قیمت:
۱۴,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

نیکولاس دارواس در کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم در مورد زندگی و شیوه‌ی سرمایه‌گذاری‌اش صحبت می‌کند و توضیح می‌دهد که چطور توانسته ظرف مدت کوتاهی به سودی میلیون دلاری از بورس برسد. دارواس درواقع رقصنده‌ای حرفه‌ای بود و مطلقاً هیچ دانشی در مورد خرید و فروش سهام نداشت، ولی باوجود شکست‌های پی‌درپی آن را ادامه داد و با اتکا به نظریه‌ی نبوغ‌آمیزش، سیستم جعبه، درنهایت توانست موفق شود.

درباره‌ی کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

در اثنای جنگ‌جهانی دوم نیروهای نازی به مجارستان حمله کردند و آن را اشغال نمودند. کمی بعد ارتش سرخ هم به بهانه‌ی آزادسازی و بیرون راندن نازی‌ها به این کشور هجوم آورد. طولی نکشید که آنجا صحنه‌ی جنگ و درگیری نیروهای بیگانه و متخاصم شد. در آن زمان، نیکولاس دارواس (Nicolas Darvas) در دانشگاه بوداپست اقتصاد می‌خواند. او که تصور می‌کرد کشورش از این مخمصه رها نمی‌شود و آینده‌ای برای خود نمی‌دید، به ترکیه رفت.

دارواس مدتی بعد با خواهر ناتنی‌اش، جولیا ملاقات کرد. جولیا رقصنده‌ای حرفه‌ای بود و به نیکولاس پیشنهاد داد با هم همکاری کنند. مرد جوان پذیرفت و از آن‌ پس گروه رقص‌شان را شکل دادند و به سرتاسر دنیا سفر کردند. آن‌ها در یکی از سفرهایشان در ابتدای دهه‌ی 1950، به کلوپی در کانادا رفتند. صاحبان آنجا گفتند به‌جای پول می‌توانند به آن‌ها اوراق سهام بدهند. دارواس که چیزی در مورد بورس نمی‌دانست با اکراه پذیرفت، اما چند ماه بعد فهمید که قیمت 6000 سهمی که به او داده شده، چندین برابر شده است. اینجا بود که مسیر زندگی این رقصنده تغییر کرد.

او بدون این‌که آموزش ببیند و صرفاً با مطالعه‌ی کتاب، سرمایه‌گذاری را شروع کرد تا در نهایت، به سودی میلیون دلاری رسید. نتیجه‌ای شگفت‌آوری که باعث شد در وال‌استریت مشهور شود. دارواس در کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم (How I Made $2,000,000 in the Stock Market) تلاش می‌کند این مسیر را شرح دهد و اتفاقاتی را که پشت‌سر گذاشته را بازگو کند. او ایده‌ها و نظریات خود درباره‌ی بورس و سرمایه‌گذاری را نیز توضیح می‌دهد و به مخاطب می‌آموزد که چه استراتژی‌هایی در پیش بگیرد.

نیکلاس دارواس پس از اولین موفقیت، تصمیم گرفت خرید سهام را به‌عنوان شغل دوم ادامه دهد تا درآمدی جانبی داشته باشد. خودش می‌گوید مابین تمرین رقصش ساعت‌ها کتاب‌هایی در این زمینه می‌خوانده است. او شاید حدود 200 کتاب خوانده باشد. بااین‌وجود نتایج اولیه چندان موفقیت‌آمیز نبود. دارواس اما پشتکار زیادی داشت و به راهش ایمان پیدا کرده بود. او ظرف دو سال، نظریه‌ای تحت عنوان سیستم جعبه ابداع کرد. تکنیک او نوعی استراتژی مومنتوم یا قدرتی بود که نشان می‌داد چه وقتی باید به بازار وارد یا از آن خارج شد. شیوه‌ی نبوغ‌آمیز او چنان اثرگذار بود که دارواس را خیلی زود به موفقیتی خیره‌کننده رساند. سود دومیلیون دلاری او از بازار سهام باعث شد تا مجله‌ی تایم به سراغش برود و از او بخواهد استراتژی و شیوه‌ی کارش را توضیح دهد. دارواس کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم را در پاسخ به همین درخواست نوشت و سعی کرد در آن هر آنچه از سرمایه‌گذاری آموخته را تشریح کند. او به بحران‌هایی که پشت‌سر گذاشته و مشکلاتی که بر سر راهش قرار داشته نیز اشاره می‌کند. این کتاب نشان می‌دهد که دارواس چطور در علم سرمایه‌گذاری دانشی کامل پیدا کرده و از یک قمارباز به متفکری استراتژیست تبدیل شده است.

کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم را مریم بردبار ترجمه و انتشارات کتیبه پارسی به چاپ رسانده است.

کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به بورس، خرید سهام و سرمایه‌گذاری علاقه دارید، این کتاب راهنمای خوبی برایتان خواهد بود.

در بخشی از کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم می‌خوانیم

پس از تجربۀ سهمناکم با جونز‌اند لالین و تجربۀ بهتر تگزاس گلف پردوسینگ، تصمیم به ارزیابی جایگاهم گرفتم. تا این زمان به اندازۀ کافی از بازار به من آسیب رسیده بود که دیگر بازار سهام را ماشینی جادویی تلقی نکنم که قرار است اگر خوش‌شانس باشم ثروت و خوشبختی را مثل جایزۀ بزرگ قماربازی به سوی من پرتاب کند. من دریافتم که اگرچه عنصر شانس در همۀ زمینه‌های زندگی وجود دارد اما نمی‌توانم تصمیماتم را در این زمینه بر مبنای شانس اتخاذ کنم. ممکن است یک یا دو بار شانس بیاورم اما این موضوع تداوم نخواهد داشت.

برای من این طور نمی‌شد. می‌بایست بر دانش تکیه کنم. باید یاد می‌گرفتم چگونه در بازار عمل کنم. آیا می‌شد در بازی پُل بدون دانستن قواعد موفق شوم؟ یا در یک بازی شطرنج آیا بدون دانستن ‌این‌که چه پاسخی در برابر حرکت رقیبم بدهم امکان موفقیت وجود داشت؟ به همین ترتیب چطور می‌توانستم بدون یادگرفتن قوانین خرید و فروش در بازار انتظار موفقیت داشته باشم؟ من برای پول بازی می‌کردم و بازی‌ای که در بازار جریان داشت من را در مقابل مشتاق‌ترین و زیرک‌ترین متخصصان قرار می‌داد. من نمی‌توانستم در مقابل آن‌ها بازی کرده و بدون یادگیری اصول بنیادین بازی انتظار موفقیت داشته باشم. از این‌رو وارد عمل شدم. ابتدا تجربیات گذشته‌ام را بررسی کردم. از یک‌ سو اشتباه کرده بودم که از رویکرد بنیادین استفاده کرده بودم. از سوی دیگر در به کارگیری رویکرد فنی مسیر درستی پیموده بودم. ظاهراً بهترین روش تلاش برای تکرار رویکرد موفقی بود که در مورد سهام تگزاس گلف پرودیوسینگ به کار بسته بودم. این کار آسانی نبود. با نمودارهای سهامم هر روز عصر ساعت‌ها در تلاش برای یافتن سهمی مشابه آن می‌گذراندم. آن گاه روزی متوجه سهمی به نام ام‌اند‌ام وود ورکینگ شدم. هیچ یک از خدمات اطلاعات مالی نمی‌توانست چیزی بیشتر از آن‌چه می‌گویم به من بگوید. کارگزارم تا به حال اسم آن را نشنیده بود. با این وجود با سرسختی مجذوب آن شده بودم چون فعالیت‌های روزانۀ آن من را به یاد سهام تگزاس گلف پرودیوسینگ می‌انداخت. سعی کردم آن را به دقت زیر نظر بگیرم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
پیشگفتار ناشر
فصل اول. قمارباز
دورۀ کانادایی
فصل دوم. بنیادگرا
ورود به وال‌استریت
فصل سوم. اولین بحران من
فصل چهارم. توسعۀ نظریۀ جعبه
کارشناس فنی
فصل پنجم. تلگراف‌هایی از سرتاسر دنیا
فصل ششم. بورس هنگام نزول (بازار خرسی)
فصل هفتم. نظریه وارد عمل می‌شود
فصل هشتم. اولین نیم میلیون دلار من
فصل نهم. دومین بحران من
فصل دهم. دو میلیون دلار
پیوست
تلگراف‌ها
جدول‌ها
لاریل‌لارد
داینرز کلاب
ای‌ال‌بروس
یونیورسال کنترلز
تیوکول کمیکال
تگزاس اینسترومنتس
فرچایلد کمرا
زنیث رادیو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم
نویسنده
مترجممحمدمهدی خرازی
ناشر چاپیانتشارات کتیبه پارسی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-622-667246-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

حسین مودی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
برای کسانی که به بازارهای مالی آشنایی دارند کتاب خوبی هست، فقط مشکل کتاب اعداد و ارقام هست که متاسفانه درست ترجمه نشده و مقادیر دلاری اصلا خوانا و قابل تحلیل نیست
Mohana Niko
۱۴۰۲/۱۰/۱
نویسنده در این کتاب راههایی که خودش تست کرده را نوشته. راههایی که هر تریدری حتما طی میکند. یعنی هیچ استراتژی یا آموزش خاصی در این کتاب نیست. اما تجربیات خود نویسنده خوب بود
reza orangi
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
این کتاب زندگی واقعی یک تریدر هست که احتمالا خیلی‌ها این مسیر رو طی میکنن. ارزش خوندن داره. برای من فوق‌العاده جذاب بود. چون بر‌اساس تجربیات واقعی و خطاست.
سعید نصیری
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب خوبی بود مخصوصا برای کسانی که می‌خواهند تازه وارد بازار‌های مالی شوند، حد ضرر و حفظ آرامش در بازار را به خوبی توضیح می‌دهد
معین میرزاکاظم
۱۴۰۳/۱/۳
ترجمه افتضاح. خیلی کتاب آموزنده‌ای نیست مخصوصا برای کسانی که از بازارهای مالی به دور هستند.
Miladsajedi
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
خیلی کتاب خوبی بود از نظر فن بیان و ترجمه خوب بود ولی اعداد رو به خوبی بیان نکردن آدم اشتباه میکنه
یاسر خوب نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۶
توضیحات بسیار کامل و با ریز معاملات ارائه شد
ابوالفضل کشاورزی
۱۴۰۳/۱/۱۰
پیشنهادمیکنم مطالعه کنید
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم

برای دریافت کتاب چگونه دو میلیون دلار در بازار بورس به دست آوردم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.