معرفی و دانلود کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم

عکس جلد کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم
قیمت:
۵۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم

روانشناسی ورزشی یکی از مهم‌ترین تخصص‌های چند دهه‌ی اخیر به‌شمار می‌رود. در همین راستا دیوید تد و مارتین اوبنک در کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم حرفه‌ی روانشناسی ورزش را به‌طور کامل معرفی می‌کنند، فرصت‌های شغلی آن را تشریح کرده و مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف متخصص این رشته را توضیح می‌دهند. این راهنما به شما توضیح می‌دهد که برای ورود به این حوزه باید چه تحصیلاتی داشته باشید، چه دوره‌هایی را بگذرانید، و کارتان را از کجا شروع کنید.

درباره‌ی کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم

برای ورزشکاران و تیم‌های ورزشی به‌کرات اتفاق می‌افتد که در وضعیت روحی شکننده‌ای قرار بگیرند. ممکن است به خاطر فشار مسابقات اضطراب پیدا کنند، از حریفشان بترسند یا خلاقیت ذهنی‌شان را دست بدهند. حتی گاهی مصدومیت‌های طولانی‌مدت و شدید هم می‌تواند تبعات روانی به دنبال داشته باشد و فشار روحی زیادی را به ورزشکار وارد کند. در چنین مواردی حضور روانشناس و مشاوره‌های منظم او می‌تواند کمک قابل‌توجهی به ورزشکار بکند. این متخصص می‌تواندورزشکار یا تیم را از نظر ذهنی آماده کند تا بهتر در میدان حاضر شوند و بهترین عملکرد را از خود بروز دهند. در چند سال گذشته، شاخه‌ای جدید به رشته‌ی روانشناسی اضافه شده که صرفاً بر ورزش متمرکز است و می‌کوشد به ورزشکاران و تیم‌ها مشاوره و راهنمایی دهد. باوجود اینکه این حوزه در موفقیت ورزشی اهمیتی انکارناپذیر دارد، ولی هنوز چندان شناخته شده نیست و بسیاری از افراد با مفهوم و کارکرد آن آشنا نیستند.

کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم (How to Become a Sport and Exercise Psychologist) نوشته‌ی دیوید تد (David Tod) و مارتین اوبنک (Martin Eubank) راهنمایی است که تلاش دارد این شاخه‌ی روانشناسی را به‌طور کامل معرفی کرده و اهم وظایفش را توضیح دهد. هر دو نویسنده‌ی این کتاب متخصص روانشناسی ورزشی هستند و با ورزشکاران و تیم‌های بزرگی در انگلستان همکاری داشته‌اند. این دو در کتابشان تلاش کرده‌اند تمام جوانب این رشته را مرور کنند و خواننده را با فضای آن آشنا سازند.

رشته‌ی روانشناسی به نسبت دیگر علوم انسانی و علم پزشکی، بسیار نوپا و جدید است. این علم محصول قرن بیستم است و کمی بیشتر از صدسال عمر دارد. اما در همین مدت کوتاه قدرت و تأثیرگذاری‌اش را به‌خوبی نشان داده است. حالا روانشناسی به شاخه‌های متعددی تقسیم شده، به‌طوری‌که امروز حوزه‌ای نیست که با این علم تلاقی نداشته باشد و به هر نحوی از آن کمک نگیرد. یکی از جدیدترین شاخه‌های آن، روانشناسی ورزشی است. این حوزه، عوامل روان‌شناختی مرتبط و مؤثر بر عملکرد فرد در انواع ورزش‌ها، تمرینات و فعالیت‌های فیزیکی را می‌یابد و موردبررسی قرار می‌دهد. روانشناس ورزشی می‌کوشد به فرد یا تیم کمک کند تا با استفاده از اصول علمی و روان‌شناختی سلامت ذهنشان را به دست آورند و عملکردشان را بهبود بخشند. در کنار این‌ها، او در تلاش است تأثیر حرکات و فعالیت‌های ورزشی را بر سلامت و توسعه‌ی روان مورد تحقیق قرار دهد و آن را اثبات کند. اما کسی که به این رشته علاقه دارد، برای ورود آن باید چه کند؟ باید چه منابعی را بخواند و کدام دوره‌ها را بگذارند؟ دیوید تد و مارتین اوبنک در کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم، دقیقاً تلاش کرده‌اند تا همین مسأله را توضیح دهند و ابهامات آن را روشن سازند. آن‌ها در کتابشان ابتدا مفهوم روانشناسی ورزشی را تعریف کرده‌اند و مسئولیت‌های این حرفه را توضیح داده‌اند. در ادامه به این موضوع پرداخته‌اند که در چه رشته‌ای باید تحصیل کرد و پس از فارغ‌التحصیلی در چه محیط‌هایی باید کارآموزی کرد. در پایان نیز فرصت‌های شغلی این حرفه را تشریح کرده‌اند و نشان داده‌اند که شروع فرآیند حرفه‌ای آن چگونه است.

کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم را نشر حتمی با ترجمه‌ی سحر زارعی و محمود محبی منتشر کرده است.

کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رشته‌ی روانشناسی ورزشی علاقه‌مند هستید و دوست دارید به این حوزه وارد شوید، این کتاب، راهنمای مناسبی برایتان خواهد بود.

در بخشی از کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم می‌خوانیم

روانشناسی ورزش و تمرین یکی از تخصص‌های جدید روانشناسی است که از دهه‌ی هفتاد میلادی به‌عنوان شاخه‌ای از علم ورزش در انگلستان وجود داشته است و اولین دوره‌ی پذیرش دانشجویان این رشته در دانشگاه جان مورز لیورپول انگلستان در سال 1975 آغاز شد و امروزه نیز در حال انجام است. این نشان می‌دهد این رشته به‌عنوان یک زمینه‌ی تحصیلی پایدار، همراه با فرصت‌های شغلی مناسب ایجاد شده است و هم‌اکنون دانشجویان می‌توانند در رشته‌ی روانشناسی ورزش و تمرین تحصیل کنند. اخیراََ با رسمیت یافتن سازمان روانشناسی ورزش و تمرین به‌عنوان بخشی از انجمن روانشناسی انگلستان، برنامه‌های روانشناسی ورزش و تمرین رونق یافته است.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
مقدمه‌ی مترجمان
فصل 1: مقدمه ویراستار
فصل 2: روان‌شناس ورزش و تمرین چه ‌کاری انجام می‌ دهد؟
فصل 3: دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی روان‌شناسی- گام بعدی
فصل 4: کارآموزی
فصل 5: شروع فرایند
فصل 6: فرصت‌ های شغلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم
نویسنده،
مترجمسحر زارعی، محمود محبی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات82
زبانفارسی
شابک978-600-355-515-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم

برای دریافت کتاب چگونه روانشناس ورزش و تمرین شویم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.