معرفی و دانلود کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟: 65 راهکار خفن برای بچه‌ی آدم بودن

عکس جلد کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟: 65 راهکار خفن برای بچه‌ی آدم بودن
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟: 65 راهکار خفن برای بچه‌ی آدم بودن

کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟ اثر پرفروش کاترین نیومن در حوزه‌ی مهارت‌آموزی، با مخاطب قرار دادن کودکان و نوجوانان به آن‌ها می‌آموزد که چگونه با یادگیری و به‌کاربردن مجموعه‌ای از مهارت‌های فردی و اجتماعی نظیر توسعه‌ی استعدادهای فنی، مشارکت در کارهای خانه، صرفه‌جویی، سپاسگزاری، معذرت‌‌خواهی و... می‌توانند ضمن کسب رضایت والدین، خود را برای ورود به دنیای بزرگسالان آماده کنند.

درباره‌ی کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟

در زندگی مهارت‌هایی وجود دارد که به ظاهر ساده و پیش‌پاافتاده به‌نظر می‌رسند و همین موضوع سبب می‌شود یادگیری آن‌ها در دوران کودکی آن‌چنان که شایسته است از سوی والدین مورد توجه و تأکید قرار نگیرد، غافل از این‌که یادگیری بسیاری از این مهارت‌ها، گاه بیش از آنچه در دوران تحصیل می‌آموزیم، ضروری است.

کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟ (How to Be a Person) یک راهنمای آموزش مهارت‌های ضروری زندگی برای کودکان است که کاترین نیومن (Catherine Newman)، نویسنده‌ی مشهور حوزه‌ی ادبیات کودکان و نوجوانان، آن را نگاشته است. این کتاب مملو از نکات، ترفندها و توصیه‌هایی است که به بچه‌ها یاد می‌دهد چگونه می‌توانند با آموختن برخی مهارت‌های ساده، علاوه ‌بر جلب اعتماد والدین، عزت‌‌نفس خود را نیز افزایش دهند.

در این کتاب بچه‌‌ها ضمن یادگیری برخی مهارت‌های فردی نظیر آشپزی ساده، دوخت‌ودوز و وصله کردن، تا کردن لباس‌ها، استفاده از ابزارها و آداب پس‌انداز و صرفه‌جویی، یاد می‌گیرندکه چگونه مستقل باشند، با دیگران ارتباط درست و سازنده برقرار کنند، یادداشت تشکر بنویسند و در جمع یا پشت تلفن صحبت کنند.

در مجموع کاترین نیومن توانسته است با استفاده از لحنی شوخ‌طبعانه و صمیمی در کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم، به بچه‌‌ها تعداد زیادی مهارت مفید و کاربردی بیاموزد و آن‌ها را برای ورود به جامعه به‌عنوان یک بزرگسال آماده کند. در این مسیر آنچه بر ارزش اثر او می‌افزاید این است که این‌کار را به شیوه ای مرحله‌به‌مرحله و قابل‌فهم و با استفاده از تصویرسازی‌هایی بسیار جذاب در انجام داده است.

کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟ نخستین‌بار در سال 2020 به چاپ رسید و در فاصله‌ی زمانی کوتاهی پس از انتشار با ترجمه‌ی مهرزاد زمردیان توسط نشر پرتقال به مخاطبین فارسی حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان عرضه شد.

نکوداشت‌های کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟

  • کاترین نیومن [با نگارش این کتاب] فضایی مناسب برای شکل‌گیری گفتگوهایی عاشقانه و سازنده در مورد استقلال، شایستگی و مهربانی ایجاد کرده است. (جسیکا لاهی، نویسنده‌ی کتاب پرفروش ارمغان شکست)

  • کودکان از خواندن این راهنمای بامزه، رُک و سرگرم‌کننده لذت خواهند برد و والدین از داشتن کاترین نیومن به‌عنوان یک همکار عاقل و صمیمی در آموزشِ تقریباً هر آنچه باید به فرزندانشان بیاموزند -اما کودکان مایل به شنیدن آن‌ها از زبان پدر و مادر نیستند- خوشحال خواهند شد. (دکتر لیزا دامور، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش گره‌گشایی و تحت فشار)

  • با این که کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم برای بچه‌ها تنظیم شده است، اما صادقانه بگویم، همه‌ی اهل خانه باید این مهارت‌های زندگی و نکات نظافتی را رعایت کنند. (مجله‌ی ساده‌ی واقعی)

  • این کتاب راهنمای مختصر و سرگرم‌کننده‌ای است که مهارت‌های زندگی را با یک دستورالعمل‌ گام‌به‌گام آموزش می‎دهد... مهم نیست که مخاطب کتاب چه کسی است، چرا که تمام مهارت‌ها در قالب مراحل ساده و تصاویر جذاب نمایش داده شده‌اند. (مجله‌ی اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر کتابی در حوزه‌ی موفقیت و خودیاری برای کودکان و نوجوانان 7 تا 12 ساله به شمار می‌رود، اما خواندن آن به تمام کسانی که با این گروه سنی سروکار دارند به‌شدت توصیه می‌شود.

با کاترین نیومن بیشترک آشنا شویم

کاترین نیومن، نویسنده‌ی آمریکایی، در تاریخ چهارم اکتبر سال 1968 متولد شد. از کتاب‌های نیومن می‌توان به کتاب‌های «خوشبختی فاجعه‌بار» و «در انتظار پرنده»، رمان‌های «یک شب آشفته» و «ما همه خواهان غیرممکن‌ها هستیم» و مجموعه‌های مهارت‌سازی در کودکان با عناوین چگونه شخص شخیصی باشیم؟ و «چه بگویم؟» اشاره کرد.

کاترین نیومن علاوه ‌بر انتشار کتاب، تجربه‌ی نویسندگی در قالب‌های متنوعی چون وبلاگ‌نویسی و ستون‌نویسی برای مجلات را نیز در کارنامه دارد. او همچنین در زمینه‌ی اجرا و کارشناسی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز مهارت داشته و در کنار تمامی این‌ها، در حال حاضر به‌عنوان دبیر نویسندگی خلاق در کالج امرست ایالت ماساچوست به تدریس مشغول است.

در بخشی از کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟ می‌خوانیم

اگر تاحالا خجالت می‌کشیدید با کسی صحبت کنید، راه‌حل مشکلتان پیش ماست؛ فقط باید یک سؤال از او بپرسید. این کار دو فایده دارد: سؤال کردن به طرف مقابلتان فرصت می‌دهد که حرف بزند و شما هم بیشتر با او آشنا می‌شوید. این بهترین راهکار برای شروع کردن گفت‌وگویی جانانه است. وقتی طرف مقابلتان دارد حرف می‌زند، بهتر است کارهایی بکنید که نشان دهید حواستان کاملاً به حرف‌هایش هست. مثلاً در چشم‌هایش نگاه کنید، سرتان را تکان بدهید، در وقت مناسب سؤال بپرسید و به حرف‌هایش واکنش نشان بدهید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟: 65 راهکار خفن برای بچه‌ی آدم بودن
نویسنده
مترجممهرزاد زمردیان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-622-274077-1
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟

سیده رها
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب خیلی جالبی بود و واقعا لذت بردم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟

برای دریافت کتاب چگونه شخص شخیصی باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.