معرفی و دانلود کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش

عکس جلد کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش
قیمت:
۹۹۵۰۰ ۴۹,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش

مطالعه‌ی کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش، به قلم گراهام کاسکلی، راسل هوی و کریس اولد، به‌ مخاطبان کمک می‌کند تا هم با اهداف ورزش داوطلبانه آشنا شوند و هم به پیامدهای مثبت حاصل از به‌کارگیری نیروهای داوطلب در ورزش پی ببرند. چگونگی مدیریت این نیروها در بخش‌های مختلف ورزشی، در همین اثر مورد موشکافی و تحلیل قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش

در بسیاری از کشورهای پیشرفته، از جمله استرالیا، کانادا و انگلستان، داوطلبان ورزشی نقش عمده‌ای در توسعه‌ی ورزش‌های گوناگون دارند. در کشور ایران نیز می‌توان با بهره‌گیری حداکثری از توان داوطلبان ورزشی، تغییرات گسترده‌ای را در عرصه‌ی ورزش رقم زد‌. بااین‌حال، مدیریت نیروهایی که به‌عنوان داوطلب ورزشی مشغول به کار می‌شوند، به برنامه‌ریزی و آموزش آگاهانه نیاز دارد. به عبارت دیگر، مؤسسات ورزشی و دست‌اندرکاران این مؤسسات چنانچه با نحوه‌ی صحیح مدیریت نیروهای داوطلب آشنایی نداشته باشند، نه‌تنها نمی‌توانند از حضور آن‌ها نهایت بهره را ببرند، بلکه ممکن است با مشکلات قابل‌توجهی نیز مواجه شوند. به منظور جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، گراهام کاسکلی (Graham Cuskelly)، راسل هوی (Russell Hoye) و کریس اولد (Christopher John Auld)، اثری را با عنوان کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش (Working with Volunteers in Sport) تهیه و تدوین کرده‌اند که نحوه‌ی مدیریت داوطلبان ورزشی و اقدامات ایشان را به‌طور کامل آموزش می‌دهد.

کتاب پیش‌رو دوازده فصل را شامل می‌شود. در فصل اول به این موضوع پرداخته شده که داوطلبان ورزشی تا چه حد می‌توانند در تداوم ورزش‌های مختلف نقش داشته باشند. همچنین انگیزه‌های داوطلبان از حضور در عرصه‌ی ورزش و اثرات سیاست‌های دولتی بر رونق این بخش از ورزش، در همین فصل مورد بررسی قرار گرفته‌اند. چگونگی مشارکت داوطلبان، خصوصیات آن‌ها و تعهداتی که نسبت به مؤسسات ورزشی دارند، همین‌طور فشارهایی که ممکن است در حین فعالیت متحمل شوند، در دومین فصل کتاب واکاوی شده‌اند. برای این‌که با نحوه‌ی توسعه‌ی ورزش به کمک داوطلبان ورزشی بیشتر آشنا شوید و نقش‌هایی که داوطلبان می‌توانند در رویدادهای ورزشی به عهده بگیرند را بهتر بشناسید، مطالعه‌ی فصل سوم کتاب، انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

فصل چهارم کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش بر ارتباط میان سیاست‌های دولتی، به‌خصوص در حوزه‌ی ورزش، با عملکرد داوطلبان ورزشی متمرکز شده. فشارهایی که معمولاً به سازمان‌های ورزشی وارد می‌شود، در همین فصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. گراهام کاسکلی، راسل هوی و کریس اولد در پنجمین فصل کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش، سعی داشته‌اند مسائل حقوقی مربوط به داوطلبان ورزشی را تشریح کنند و حقوق و مسئولیت‌های ایشان را تحلیل نمایند. در ششمین فصل کتاب، ساختار سازمان‌های ورزشی داوطلبی موشکافی شده و سلسله‌مراتب موجود در آن‌ها برای مخاطبان توضیح داده شده است. نحوه‌ی مدیریت داوطلبان ورزشی، مقایسه‌ی رویکردهای مدیریتی در این زمینه و رضایتمندی داوطلبان، برخی از موضوعاتی هستند که در فصل هفتم به آن‌ها اشاره شده. در فصل هشتم، وظایف و نقش‌های مجریان ورزشی داوطلب شرح داده شده. نویسندگان در فصل نهم نشان داده‌اند که داوران ورزشی چه اختیارات و وظایفی دارند و باید حائز چه خصوصیاتی باشند. در فصل دهم مربیان داوطلب و مهم‌ترین مسائل در مربی‌گری ورزشی داوطلبانه، مباحث محوری را به خود اختصاص داده‌اند. در فصل یازدهم به نقش داوطلبان در رویدادهای ورزشی پرداخته شده. در فصل دوازدهم نیز چشم‌اندازی از آینده‌ی همکاری با داوطلبان ورزشی ترسیم شده و چالش‌های احتمالی آن مورد تحلیل قرار گرفته.

کتاب حاضر به کوشش سید نصرلله سجادی به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات حتمی در اختیارتان قرار گرفته است.

کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان گرایش‌های گوناگون علوم ورزشی و تربیت بدنی، همین‌طور تمامی تصمیم‌گیرندگان و مسئولین مؤسسات و سازمان‌های ورزشی، نکته‌های مهمی را از کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش دریافت خواهند کرد.

در بخشی از کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش می‌خوانیم

همگان پذیرفته‌اند که نهضت داوطلبی سبب پیشرفت و رفاه در جوامع می‌شود. منافعی که جامعه از داوطلبان به دست می‌آورد بیشتر با اصطلاحاتی چون سرمایه‌ی اجتماعی، هم‌بستگی اجتماعی و جامعه‌ی مدنی بیان می‌شوند. اگرچه این اصطلاحات با هم مرتبط هستند، معمولاً به‌گونه‌‌ی ویژه‌ای، سرمایه‌ی اجتمعی را مهم‌ترین پیامد نهضت داوطلبی و بخش داوطبی قوی معرفی کرده‌اند. در مبانی نظری تحقیق، سرمایه اجتماعی به نوعی ویژگی محتوایی که الگوهای مشارکت مدنی، اعتماد و تعهد دوجانبه مابین افراد را ترسیم می‌کند، گفته شده است سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی، سرمایه اجتماعی را با عبارت (شبکه‌های همراه با هنجارها، ارزش‌ها و ادراکات مشترک که همکاری را در بین گروه‌ها و درون گروه‌ها تسهیل می‌کند) تعریف کرده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نقش ورزش در تداوم جوامع
فصل دوم: داوطلبان ورزشی
فصل سوم: داوطلبان و توسعه ورزشی
فصل چهارم: داوطلبان و سیاست دولت
فصل پنجم: مسائل حقوقی
فصل ششم: ابعاد ساختاری سازمان‌های ورزشی داوطلبی
فصل هفتم: مدیریت داوطلبان ورزشی
فصل هشتم: مجریان ورزشی داوطلب
فصل نهم: داوران ورزشی
فصل دهم: مربیان داوطلب
فصل یازدهم: داوطلبان رویدادهای ورزشی
فصل دوازدهم: چالش‌های آینده در کار با داوطلبان
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش
نویسنده، ،
مترجممهران میزانی، امین قنبری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات207
زبانفارسی
شابک978-600-6904-44-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۵۰۰ ۴۹,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش

برای دریافت کتاب کار با نیروهای داوطلب در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.