معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی

عکس جلد کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی
قیمت:
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی

کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی، با تصاویر جذاب و تمرین‌های متنوع، درس ریاضی را به دانش‌آموزان یاد می‌دهد. سحر کیانی و حامد اصلانی در بخش «کلبه‌ی آموزش» خلاصه‌ای از مباحث کتاب را آورده‌اند و پس از تمرین‌های گوناگون، در دو بخش «آزمون پایانی» و «آزمون غنی‌سازی»، میزان یادگیری دانش‌آموز را می‌سنجند.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی

بیشتر والدین نگران این هستند که فرزندشان در درس ریاضی ضعف داشته باشد و در پایه‌های بعدی دچار مشکل شود. باید گفت که نگرانی آن‌ها چندان هم بی‌جا نیست. اگر دانش‌آموز فقط یکی از مباحث ریاضی را در پایه‌های ابتدایی به‌خوبی فرا نگیرد، احتمالاً در پایه‌های بعدی دچار مشکلات متعددی می‌شود و یادگیری‌اش با اختلال مواجه می‌گردد. در این میان اگر آموزگار آن پایه نیز به‌خوبی درس ریاضی را آموزش ندهد، مسئله پیچیده‌تر از گذشته می‌شود. ریاضی پایه‌ی پنجم نسبت به دیگر پایه‌های دبستان مباحث سخت و پیچیده‌ای ندارد؛ اما مفاهیم آن در دوره‌های تحصیلی بعد بسیار تکرار خواهد شد. اگر دانش‌آموز در این درس ضعیف باشد و معلم خوبی هم نداشته باشد، والدین دو راهکار دارند: با استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی به فرزندشان آموزش دهند یا از معلم خصوصی کمک بگیرند. راه دوم مقداری هزینه در پی دارد و بیشتر والدین راه اول را انتخاب می‌کنند. اما آیا آن‌ها با مباحث کتاب درسی فرزندشان آشنا هستند و می‌توانند مفاهیم مطرح‌شده را به‌خوبی منتقل کنند؟ یکی از کتاب‌هایی که برای والدین هم کاربرد دارد، کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی است.

این کتاب نیز مانند دیگر کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه بخشی به نام «کلبه‌ی آموزش» دارد که سحر کیانی و حامد اصلانی همه‌ی مباحث را به صورت خلاصه‌شده در آن توضیح می‌دهند. پس از این بخش، پرسش‌های و تمرین‌های گسترده و متنوعی قرار داده شده که با تصاویر رنگی و جذاب همراه هستند. پس از هر فصل نیز بخش انواع ارزیابی مانند آزمون پایانی و غنی‌سازی (پرسش‌های چهارگزینه‌ای که سطح بالاتری نسبت به دیگر بخش‌های کتاب دارند) میزان یادگیری دانش‌آموز را محک می‌زنند.

درباره‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

مجموعه‌ی کار و تمرین انتشارات گل‌واژه برای همه‌ی پایه‌های تحصیلی است و در آن یادآوری، ثبیت، تعمیق و تنوع‌بخشی آموزش‌ها اهمیتی ویژه دارد. در این بخش، محتویات مجموعه‌ی کار و تمرین دوره‌ی ابتدایی معرفی می‌شود:

- کلبه‌ی آموزش: در بخش «کلبه‌ی آموزش» موضوع هر درس به طور خلاصه توضیح داده می‌شود و با بهره‌گیری از کتاب معلم، سه سطح روند یادگیری دانش‌آموزان مطرح می‌گردد. این بخش برای اولیا طراحی شده تا با مطالب کتاب درسی آماده شوند و فرزندشان را بهتر راهنمایی کنند.

- تمرین‌ها: در هر بخش از کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، نویسندگان متناسب با هر پایه‌ی تحصیلی، تمرین‌های متفاوتی را طراحی کرده‌اند تا دانش‌آموزان با کمک والدینشان در منزل، آموخته‌های خود در مدرسه را مرور کنند.

- ارزشیابی مرحله‌ای: پس از هر سه بخش، ارزیابی کوتاهی برای سنجش یادگیری دانش‌آموز قرار داده شده است.

- جدول ارزشیابی توصیفی معلم: این جدول با محتوای توصیفی، اهداف هر بخش را مشخص می‌کند. معلمان با مطالعه‌ی این جدول نقاط قوت و ضعف دانش‌آموز را تببین می‌کنند و والدین نیز با بررسی دقیق‌تر جدول، متوجه روند یادگیری فرزندشان می‌شوند.

- ارزشیابی پایانی: در بخش پایانی کتاب‌های مجموعه‌ی کار و تمرین، مجموعه‌ای از سؤالات امتحانی قرار گرفته است.

- خودارزیابی دانش‌آموز: پایان کتاب حاوی جدول توصیفی اهداف آموزشی دانش‌آموز است. دانش‌آموزان با پر کردن محتویات این بخش، میزان یادگیری خود را در پایان سال می‌سنجند.

کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان پایه‌ی پنجم ابتدایی نوشته شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ارزیابی ورودی
عددنویسی و الگوها
یادآوری عددنویسی و محاسبات عددی
معرفی میلیارد
جمع و تفریق عددهای مرکب
الگوها
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون عملکردی
فصل 2: کسرهای بزرگ‌تر از واحد
جمع و تفریق عددهای مخلوط
ضرب کسرها
تقسیم کسرها
ضرب عددهای مخلوط
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 3: نسبت، تناسب و درصد
نسبت
نسبت‌های مساوی
تناسب
درصد
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون عملکردی
فصل 4: تقارن و چندضلعی‌ها
تقارن محوری
تقارن مرکزی
زاویه و نیمساز
چندضلعی‌ها و مجموع زاویه‌های آن‌ها
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون نوبت اول
فصل 5: عددهای اعشاری
عددهای اعشاری
جمع عددهای اعشاری
تفریق عددهای اعشاری
ضرب عددهای اعشاری
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون عملکردی
فصل 6: اندازه گیری
مساحت لوزی و ذوزنقه
محیط دایره
حجم
گنجایش
آزمون پایانی
آزمون غنی سازی
فصل 7: آمار و احتمال
جمع‌آوری و نمایش داده‌ها
میانگین
احتمال
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون عملکردی
آزمون نوبت دوم
پاسخنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-600-337-308-2
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ ۴۰,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی

برای دریافت کتاب کار و تمرین ریاضی پنجم ابتدایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.