معرفی و دانلود کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری

عکس جلد کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری

کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری نوشته‌ی حسن حسن دوست، می‌کوشد محیط و ابزارهای نرم‌افزار تری دی مکس را معرفی کند و به خوانندگانش بیاموزد که چطور از این شبیه‌ساز حرفه‌ای و قدرتمند در طراحی‌های معماری کمک بگیرند. این راهنما به شکل تصویری و با کمک مثال‌های کاربردی، انواع دستورات و فرمان‌های این نرم‌افزار را مرور می‌کند، شیوه‌ی نورپردازی و خلق متریال با آن را نشان می‌دهد و مدل‌سازی سه‌بعدی اجزای ساختمان و محیط را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری

یکی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای و معروف در زمینه‌ی خلق مدل‌های سه‌بعدی، نرم‌افزار تری دی مکس شرکت اتودسک است. این محصول کاربردهای زیادی در صنعت بازی، سینما و تبلیغات دارد، تا جایی که خیلی از فیلم‌ها و بازی‌های معروف، حداقل بخشی از انیمیشن و تصاویر سه‌بعدی‌شان را با کمک آن خلق کرده‌اند. اما کاربرد آن تنها محدود به سرگرمی نیست، بلکه تعدادی از رشته‌های مهندسی همچون معماری نیز از این نرم‌افزار به‌کرات استفاده می‌کنند. سال‌هاست که معماران برای طراحی سه‌بعدی نقشه‌ی ساختمان و پلان‌ها عموماً از 3ds بهره می‌برند. دلیل این مسأله فضای کاربری مناسب، امکانات متعدد، سادگی کار و ترسیم مدل‌های دقیق است. با کمک تری دی مکس می‌توان هر نوع پلانی را شبیه‌سازی و انواع ساختمان‌ها و محیط‌ها را ترسیم کرد. همچنین متریال‌های مختلف را ساخت و نورپردازی مدل را به شکل حرفه‌ای به انجام رساند. به خاطر همین ویژگی‌ها، کاربر درک بهتری از نقشه پیدا می‌کند و می‌تواند تصویر نهایی ساختمان را به شکل دقیق‌تری ببیند. برای آشنایی با این نرم‌افزار، منابع متعددی در دسترس است. اما یکی از معدود آثاری که می‌کوشد شیوه‌ی استفاده‌ی آن را در هنر معماری آموزش دهد، کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری نوشته‌ی حسن حسن دوست است. این راهنما بسیاری از دستورات و فرمان‌های کاربردی این نرم‌افزار را معرفی می‌کند و به خواننده می‌آموزد که چطور با کمک آن یک پلان سه‌بعدی ترسیم کند.

نرم‌افزار تری دی مکس در اواخر دهه‌ی 1980 تولید و با نام تری دی استودیو به بازار عرضه شد. تا هشت نسخه تحت همین نام منتشر می‌شد اما در سال 2000 نامش به 3DS MAX تغییر کرد. در حدود سی سالی که از انتشار مکس می‌گذرد و نزدیک به 27 نسخه از آن ارائه شده است. در این سال‌ها این نرم‌افزار تکامل زیادی پیدا کرده و امکانات متعددی به آن افزوده شده است. ازجمله‌ می‌توان به زبان اسکریپت‌نویسی داخلی، تکسچرهای چوب، یا جست٬وجوگر صحنه اشاره کرد که باعث شده کار با آن راحت‌تر شود و مدل‌های سه‌بعدی آن به‌مراتب واقعی‌تر باشند. شرکت اتودسک اساساً با نرم‌افزارهای مهندسی‌اش مثل اتوکد یا رِویت معروف است و بخش مهمی از ابزارهای شبیه‌سازی را تولید می‌کند. به خاطر همین سابقه بود که تری دی اس مکس، در کنار کاربردهای هنری‌اش، برای مهندسی و معماری هم مورداستفاده قرار گرفت. این نرم‌افزار به طراح این امکان را می‌دهد تا تمام پلان داخلی و خارجی ساختمان و حتی محیط اطرافش را مدل‌سازی کند. برای مثل می‌توان پنجره‌ها، شیرآلات، پارچه یا کف‌پوش را طراحی کرد و در نقشه‌ی سه‌بعدی نشان داد. یا این امکان وجود دارد که خیابان و ماشین‌ها و درخت و فضای سبز کنار ساختمان را هم ترسیم کرد. این عوامل باعث شده تا مکس به گزینه‌ی اول معماران و مهندسان عمران تبدیل شود. حسن حسن دوست در کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری، کوشیده شیوه‌ی طراحی اجزای یک ساختمان و خروجی گرفتن از مدل را بیاموزد. بر همین اساس، او در کتابش به مباحثی همچون ترسیم پلان‌ها و خلق انواع متریال‌های داخلی و بیرونی پرداخته و نحوه‌ی نورپردازی را توضیح داده است. همین‌طور به پلاگین یا افزونه‌ی مهم Vray هم اشاره و آن را تشریح کرده است.

کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به معماران، دانشجویان این رشته و همه‌ی کسانی که می‌خواهند با امکانات تری دی مکس آشنا شوند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری می‌خوانیم

چگونه می‌توانیم دوربین و نور را در معماری استفاده نماییم

در نرم‌افزار مکس ما دو نوع دوربین داریم که یکی به نام دوربین Target و دیگری به نام دوربین Free می‌باشد.

Target camera: این دوربین از دو قسمت هدف و دوربین تشکیل شده است که نسبت به موضوع قفل می‌شود و در دوربین هدف‌دار دوربینی است که به دور هدف خود می‌چرخد و نکته آن این می‌باشد که هدف و دوربین به طور مجزا قابل تنظیم هستند.

Free camera: این دوربین کاملا آزاد بوده و به‌راحتی می‌تواند حول محور خودش بچرخد و برای فیلم‌برداری صحنه‌هایی که دارای حرکت پیچیده در طول مسیر می‌باشد کاربرد دارد.

فهرست مطالب کتاب

کاربرد max در معماری
فصل اول: نحوه نصب کردن Autodesk 3dsMax 20013
فصل دوم: چگونه نقشه معماری را وارد مکس نماییم
فصل سوم: نحوه مدل‌سازی ساختمان با Box-Stair
فصل چهارم: نحوه ویرایش فایل‌های اتوکد (دو بعدی و سه بعدی ) در محیط AutoCAD
فصل پنجم: چگونه می‌توانیم دوربین و نور را در معماری استفاده نماییم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد 3DS MAX در معماری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-600-1244-89-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری

برای دریافت کتاب کاربرد 3DS MAX در معماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.