معرفی و دانلود کتاب کاربرد Revit در معماری

عکس جلد کتاب کاربرد Revit در معماری
قیمت:
۳۰۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد Revit در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد Revit در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد Revit در معماری

کتاب کاربرد Revit در معماری، راه‌و‌کارِ ساخت انیمیشنِ پلان معماری را به خواننده آموزش می‌دهد. حسن حسن‌ دوست، در کنار این آموزش‌ها، خواننده را در جریان اطلاعاتی برای تهیه‌ی خروجی فیلم از پلان معماری در نرم‌افزار Revit قرار می‌دهد. تمامی اطلاعات لازم -از نصب Revit گرفته تا رندِرگیری پروژه‌ها- در این کتاب پیش روی علاقه‌مندان رشته معماری قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب کاربرد Revit در معماری

کتاب کاربرد Revit در معماری، منبعی است کامل برای فراگیری این نرم‌افزار. حسن حسن دوست، نویسنده‌ی کتاب، مطالب این اثر را با این پیش‌فرض نگاشته که خواننده، هیچ‌گونه اطلاعاتی از نرم‌افزار Revit ندارد. در نتیجه آموزش‌های کتاب با روش نصب نرم‌افزار Revit آغاز می‌شود. این روش، برای نصب دیگر نسخه‌های نرم‌افزار Architecture Revit نیز کاربرد دارد. در بخش بعدی کتاب به نحوه لِوِل‌بندی (Level)، یا ایجاد کف تا کف طبقات در نرم‌افزار Revit می‌رسیم. سومین بخش کتاب به آموزش ایجاد توپوگرافی و طراحی سایت در زمسن شیب‌دار و نحوه وارد نمودن نقاط در نرم‌افزار Revit اشاره می‌کند. در چهارمین بخش کتاب کاربرد Revit در معماری به استفاده از متریال و نحوه ساختن متریال و اختصاص دادن به طور کامل در این نرم‌افزار می‌رسیم. نحوه انواع روش‌های مدل‌سازی، آموزش دیگری است که در این کتاب به آن پرداخته شده. مطالب این اثر با نحوه‌ی ایجاد سقف کاذب و نورپردازی‌ها در پلان معماری به پایان می‌رساند.

نویسنده‌ی کتاب، در این اثر به شیوه ارتباط فایل‌های Revit به نرم‌افزار تِری‌دی مَکس (3DMAX)، اشاره می‌کند. حسن حسن دوست، این نکته را با خواننده در میان می‌گذارد که Revit، یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای معماری در بخش سه‌بعدی و دوبعدی به‌حساب می‌آید. وی در ادامه توضیح می‌دهد که رواج Revit در انجمن‌های معماری داخلی و بین‌المللی، باعث‌شده تا آموزش‌های این کتاب را با در نظر گرفتن طیف گسترده‌ای از رشته‌های مختلف معماری مطرح کند. در نتیجه مفاهیمی مانند شیوه‌ی ایجاد برش‌های طولی و عرضی و ارتباط مستقیم میان نقاط برداشت‌شده‌ی دوربین‌های نقشه‌برداری در این کتاب پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. به اطلاعاتی که گفتیم، روش ایجاد شیت‌بندی پروژه‌های معماری را نیز اضافه کنید. خواننده پس از مطالعه‌ی کتاب کاربرد Revit در معماری، روش ترسیم دیوار، در، پنجره و دیگر قسمت‌های ساختمان را در نرم‌افزار Revit فرا می‌گیرد. از طرف دیگر در این کتاب به روش‌های ایجاد نورگیر، تعریف متریال و رندِرگیری در پلان‌هان ساختمانی اشاره می‌شود. خواننده با مطالعه‌ی این کتاب نه‌تنها با روش‌های ایجاد طرح‌های ساختمانی در Revit آشنا می‌شود، بلکه فرا می‌گیرد تا خروجی این طرح‌ها را به دیگر نرم‌افزارهای ساختمانی منتقل کند.

کتاب کاربرد Revit در معماری، اثری است پروژه‌ محور که آموزش‌های آن با مثال‌های مختلفی مطرح شده. نویسنده‌ی این کتاب، مطالب پیچیده‌ی آشنایی با Revit را با زبانی خوش‌فهم به خواننده منتقل می‌کند.

کتاب کاربرد Revit در معماری برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های معماری و علاقه‌مندان به طراحی ساختمانی، مخاطب اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب کاربرد revit در معماری، برای طراحان ساختمانی که به دنبال روشی برای یادآوری روش کار با نرم‌افزار Revit می‌گردند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب کاربرد Revit در معماری می‌خوانیم

نحوه ایجاد سقف کاذب و نورپردازی‌ها در پلان معماری Celing و استفاده از نور خورشید بعد از ایجاد متریال و بافت و همچنین نورپردازی مربوط به پلان معماری در محیط سه‌بعدی به اتمام رسید حالا قسمت نهایی کار مربوط به پردازش نهایی و یا رندر خروجی کار می‌باشد که برای تنظیم نمودن این مرحله بر روی قسمت Wiev رفته و سپس گزینه Render را که به شکل قوری می‌باشد را انتخاب می‌نماییم و یا اینکه از روی کیبورد کلیدهای RR را می‌زنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول
نحوه نصب کردن Architecture Revit 20014
نحوه تنظیم سیستم مختصات
ورود فایل‌ها از اتوکد به Revit و ارتباط بین آن‌ها
Export گرفتن فایل‌های Revit
فصل دوم
نحوه levelبندی یا ایجاد کف تا کف طبقات
نحوه آوردن پلان معماری از اتوکد به رویت و levelبندی آن‌ها
نحوه ترسیم انواع دیوارها و در و پنجره و جانمایی آن‌ها در پلان معماری
نحوه ترسیم انواع دیوارها و در و پنجره و جانمایی آن‌ها در پلان معماری
ترسیم نحوه ترسیم انواع پله – رمپ و نرده و در یک پلان معماری
نحوه ترسیم کف و سقف و ستون در پلان و جزییات اجرایی ترسیم دیوار داخلی و خارجی
نحوه ایجاد دوربین‌ها و نحوه دیدن سه بعدی و ترسیم پرسپکتیو
فصل سوم
نحوه ایجاد توپوگرافی و طراحی سایت در زمین شیب‌دار و نحوه وارد نمودن نقاط به رویت
نحوه مساحت گرفتن و legendزدن در نقشه و تنظیمات آن‌ها
نحوه اندازه‌گذاری‌ها در پلان و تنظیمات مربوط به آن‌ها در صورت نیاز
نحوه آکس‌بندی در پلان
نحوه جانمایی و استفاده از مبلمان‌های آماده رویت در پلان
نحوه ایجاد انواع برش‌ها در پلان و نحوه ترسیم و خروجی گرفتن چهارنما در رویت
فصل چهارم
استفاده از متریال و نحوه ساختن متریال و اختصاص دادن به طور کامل به یک پلان معماری
4 کاربرد Revit در معماری
فصل پنجم
نحوه انواع روش‌های مدل‌سازی massingها در پلان‌های معماری
نحوه ساختن دیوارهای شیشه‌ای
فصل ششم
نحوه ایجاد سقف کاذب و نورپردازی‌ها در پلان معماری Celing و استفاده از نور خورشید
فصل هفتم
نحوه ایجاد انیمیشن و خروجی گرفتن فیلم‌ها
ایجاد شیت‌بندی در رویت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد Revit در معماری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات165
زبانفارسی
شابک978-600-124-582-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۳۰۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد Revit در معماری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد Revit در معماری

برای دریافت کتاب کاربرد Revit در معماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.