معرفی و دانلود کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری

عکس جلد کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری

دیدگاه‌ها و شیوه فعالیت در رشته پرستاری در دهه‌های اخیر تغییرات شگرفی داشته است و همین ویژگی باعث شده که پرستاری به عنوان یک رشته تخصصی مطرح شود. پیتر اگلتون و هلن کالمرز در کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری این مدل‌ها و تئوری‌ها را مطرح کرده‌اند که برای همه افراد فعال در این حوزه و دانشجویان این رشته بسیار مفید هستند.

درباره کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری

سلامتی و مراقبت‌های جسمانی از افراد یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که از دیرباز تاکنون رواج دارد و پرستاری نیز از دل همین فرآیندها شکل گرفته است. در هر دهه با ایجاد تغییرات جدی در علوم مختلف و پیشرفت‌های علمی در آن‌ها دیدگاه‌های نوینی نیز شکل گرفته که نوع مراقبت، شیوه‌ها و فرآیندهای خاص هر حرفه را مشخص می‌کند.

حرفه پرستاری نیز از این قاعده مستثنی نیست و همراه با تغییر و تحولات روز دنیا، متدها و روش‌های نوینی برای آن تعریف شده است. پیتر اگلتو (Peter Aggleton) و هلن کالمرز (Helen Chalmers) در کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری (Nursing models and Nursing practice) فرآیندهای جدید و شیوه‌های نو در پرستاری و مراقبت از بیماران را بیان کرده‌اند که به ارتقای سطح علمی این رشته منجر شده است. مدل‌های کاربردی که در این کتاب بیان شده‌اند علاوه‌بر مشخص کردن نقش موثر پرستاری و ارزش و اهمیت آن، یک راهنمای جامع و کامل برای کار پرستاری و افراد فعال در این حیطه کاری تخصصی است.

اهمیت این کتاب و محتوایی که در آن ارائه شده، در این موضوع است که تا چندی پیش، دانش و علم پرستاری، محتوای خود را از دیگر علوم مانند علوم پزشکی، علوم طبیعی، آناتومی، بیوشیمی و ... وام گرفته بود و چندان نمی‌توانست داعیه یک دانش تخصصی را داشته باشد. اما با پیشرفت دانش در این حیطه، واژگان تخصصی جدید و همچنین علوم نوینی به بخش مراقبت‌های پرستاری وارد شد که از آن جمله می‌توان به دانش اخلاقی و مسئولیت‌های پرستاران نسبت به بیمارانشان اشاره کرد. این اتفاق رشته پرستاری را به یک دانش کاملا تخصصی تبدیل کرده است که امروزه جایگاه ویژه‌ای در میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته دارد.

با خواندن این کتاب می‌توانید با مسئولیت‌ها، فرایندها و مدل‌های مهم و کاربردی پرستاری آشنا شوید و عملکرد بسیار بهتری را در این زمینه تخصصی داشته باشید.

کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه افرادی که در زمینه پرستاری فعالیت می‌کنند و همچنین همه دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری کاربرد دارد.

در بخشی از کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری می‌خوانیم

سال‌ها از هنگامی که مدل‌های پرستاری برای اولین بار در بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی مطرح شدند می‌گذرد و از آن زمان تاکنون، سیستم‌های ارائه مراقبت‌های سلامتی و به تبع آن زمینه و شرایط فعالیت پرستاران دستخوش تحولات شگفت آوری شده‌اند. به موازات این تحولات، در بسیاری از نقش‌ها و کارهای پرستاری نیز تغییراتی به وجود آمده است. در این میان آنچه بدون تغییر باقی مانده نیاز حرفه پرستاری به داشتن پایه‌ای علمی که به انسان و نیازهای مرتبط با سلامتی او بپردازد و پرستاران بتوانند بر اساس آن خدمات بالینی خود را بهبود و ارتقاء دهنده است. مدل‌های پرستاری از مدت‌ها قبل بعنوان شیوه‌ای مناسب برای تهیه این پایه علمی مطرح بوده و هم اکنون نیز یکی از راه‌های تولید آن محسوب می‌شوند. البته لازم به یادآوری است که کسب دانش و آگاهی در مورد ماهیت انسان و سلامتی او، همواره از جمله موضوعات مهم و مورد توجه مراقبت‌های پرستاری بوده؛ هست و خواهد بود و مدل‌های پرستاری فقط یکی از راه‌های کسب این دانش و آگاهی بشمار می‌آیند.

پرستاران تا زمانی که به شناخت کافی از انسان و نیازهای مرتبط با سلامتی او دست نیابند نمی‌توانند از راهی جز شانس و تصادف به بیمارانشان مراقبت ارائه دهند. استفاده از یک مدل پرستاری مشخص در محیط کار باعث می‌شود درک مشترکی در مورد انسان و نیازهای مرتبط با سلامتی او در بین پرستاران ایجاد شود و در نتیجه مراقبت‌های پرستاری یکنواخت‌تر و بهتری به بیماران ارائه گردد.

بسیاری از پرستاران آشنایی چندانی با مدل‌های پرستاری ندارند. البته در طول دو دهه گذشته تعداد قابل توجهی از پرستاران با کاربرد این مدل‌ها آشنا شده‌اند اما حتی این دسته از پرستاران نیز عملا یک یا حداکثر دو مدل خاص را در ارائه مراقبت مورد استفاده قرار می‌دهند و تجربه‌ای در مورد کاربرد سایر مدل‌های پرستاری ندارند. با توجه به نکات فوق در این کتاب سعی شده است تعدادی از مدل‌های پرستاری به‌گونه‌ای موشکافانه‌تر مورد بررسی قرار گیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل 1: مدل‌های پرستاری در محیطی در حال تغییر
فصل 2: مفاهیم اصلی
فصل 3: مدل طبی مراقبت
فصل 4: مدل پرستاری هندرسون
فصل 5: مدل پرستاری فعالیت‌های روزانه روپر
فصل 6: مدل پرستاری سیستم‌های رفتاری جانسون
فصل 7: مدل پرستاری سازگاری روی
فصل 8: مدل پرستاری مراقبت از خود اورم
فصل 9: مدل پرستاری سیستم‌های بازکینگ
فصل 10: مدل پرستاری تکاملی پیلو
فصل 11: مدل پرستاری سیستمى نیومن
فصل 12: مدل پرستاری تعاملی ریهل
فصل 13: مدل پرستاری میدان واحد راجرز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری
نویسنده،
مترجمرسول تبری
ناشر چاپینشر بشری
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-964-7203-78-0
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری

برای دریافت کتاب کاربرد عملی مدل‌های پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.