معرفی و دانلود کتاب کاربردهای بلاک چین: برای توسعه کسب و کارها، قانون، فناوری و بانکداری

برای دانلود قانونی کتاب کاربردهای بلاک چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربردهای بلاک چین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربردهای بلاک چین: برای توسعه کسب و کارها، قانون، فناوری و بانکداری

جوزف جی. بامبارا و پل آر. آلن در کتاب کاربردهای بلاک چین به معرفی یکی از مهم‌ترین فناوری‌های قدرتمند دیجیتال می‌پردازند و شما را با قابلیت‌های این شیوه‌ی رمزنگاری و امنیت آن در مقایسه با سیستم‌های سنتی آشنا خواهند کرد. خواندن این کتاب در افزایش آگاهی صاحبان کسب‌وکار نسبت به جایگاه مهم بلاک‌چین در تجارت الکترونیک تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

درباره‌ی کتاب کاربردهای بلاک چین

اگر بخواهیم خیلی ساده و مختصر درباره‌ی بلاک‌چین توضیح دهیم باید بگوییم این فناوری نوین نوعی سیستم ثبت اطلاعات است که داده‌های موجود در آن بین همه‌ی اعضای متصل به سیستم نمایش داده می‌شود و با رمزگذاری اطلاعات، امکان هرگونه دستکاری و هک شدن را کاهش می‌دهد. در کتاب کاربردهای بلاک چین (Blockchain: A Practical Guide to Developing Business, Law, and Technology Solutions)، نوشته‌ی جوزف جی. بامبارا ( Joseph J. Bambara) و پل آر. آلن (Paul R. Allen) درباره‌ی بلاک‌چین و نقش آن در زندگی صاحبان کسب‌وکار خواهید خواند و با شیوه‌ی رمزگذاری این فناوری برای بهبود امنیت کاربران آشنا می‌شوید.

فناوری بلاک‌چین دارای امکاناتی‌ست که اینترنت وب فاقد آن است و به همین سبب هیچ موجودیت منفردی نمی‌تواند به کنترل آن بپردازد. بلاک‌چین در حقیقت با ذخیره کردن داده‌ها در شبکه، ریسک ذخیره‌سازی داده به روش متمرکز را از بین برده و هکرهای کامپیوتری نمی‌توانند به شبکه‌های آن آسیب برسانند. به‌علاوه این فناوری داده‌ها را فقط بر یک سرور خاص ذخیره نمی‌کند و هر سیستمی که به شبکه وصل شود، می‌تواند به نسخه‌ای از اطلاعات آن دسترسی داشته باشد. ضمناً بلاک‌چین‌ها نه‌تنها برای تهیه‌ی ارزهای دیجیتال، بلکه در سازمان‌ها نیز کاربرد دارند.

این فناوری در آغاز به‌عنوان راهکار ارز دیجیتال بیت‌کوین برای ذخیره‌ی اطلاعات تراکنش‌ها استفاده شد، اما به مرور آگاهی از قابلیت‌های آن به برنامه‌نویسان و سایر افراد کمک کرد در کسب‌وکار خود تحولی بزرگ ایجاد کنند. امروزه از بلاک‌چین در جوامع صنعتی به‌وفور استفاده می‌شود و درحقیقت مأموریت این رمزارز توزیع گسترده‌ی داده‌هاست و از این طریق توانسته در محیط وب تغییراتی ایجاد کند. از دیدگاه تکنیکی، بلاک چین یک پایگاه داده‌ی توزیع‌شده، شفاف، تغییرناپذیر، اعتبارسنجی شده، امن و شبه‌ناشناس است که به صورت چندگرهی وجود دارد.

بلاک چین‌های عمومی، بلاک چین‌های کنسرسیوم و بلاک چین‌های خصوصی انواع مختلف بلاک چین هستند که هرکدام در کتاب کاربردهای بلاک چین شرح داده شده‌اند. تمایز بین بلاک چین‌ها باعث می‌شود که هرکدام برای کارکردهای خاصی مورد استفاده قرار گیرند. بلاک چین‌ها در فضای فناوری مالی، در اقتصاد تسهیمی، معاملات املاک و تشخیص هویت کاربرد فراوانی دارند. جوزف جی. بامبارا و پل آر. آلن در کتاب کاربردهای بلاک چین علاوه بر توضیح انواع بلاک چین و کاربردهای آن‌ها، چگونگی راه‌اندازی بلاک چین‌ها را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.

کتاب کاربردهای بلاک چین ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی و ابراهیم مهدی پور است که انتشارات علوم رایانه آن را منتشر کرده و در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار داده است.

کتاب کاربردهای بلاک چین مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث تجارت الکترونیک، رمز ارزها، امنیت مجازی و دانشجویان و مهندسان کامپیوتر از جمله مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با نویسندگان کتاب کاربردهای بلاک چین بیشتر آشنا شویم

جوزف جی. بامبارا یکی از مدیران Inc در شرکت مشاوره‌ی بین‌المللی UCNY است و پل آر. آلن نیز از مدیران Inc همین شرکت محسوب می‌شود. این دو نویسنده تاکنون چندین کتاب تألیف کرده‌اند و از این میان کتاب‌هایی چون «راهنمای توسعه‌دهنده‌ی اس‌کیوال سرور (SQL Server Developer's Guide)»، «راهنمای آزمون OCM Java EE 6 Enterprise Architect» و «راهنمای یادگیری Enterprise Architect for J2EE دارای تاییدیه‌ی سان» حاصل همکاری مشترک آن‌هاست.

پل آلن دارای بیش از 25 سال تجربه‌ی طراحی و اجرای سیستم‌های فناوری است. او مهارت گسترده‌ای در زمینه‌ی فناوری اطلاعات، از جمله در حوزه‌های کسب‌وکار، فناوری و بهبود سازمانی دارد. آلن بیش از دوازده عنوان کتاب در حوزه‌ی فناوری تالیف کرده که در موضوعاتی چون جاوا، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک‌چین نوشته شده‌اند. از دیگر آثار او باید به کتاب «فهمیدن تجارت الکترونیک با کامپوننت‌ها (Realizing eBusiness with Components)» اشاره کرد.

جوزف بامبارا رئیس مشترک کمیته‌ی قانون و فناوری انجمن وکلای شهرستان نیویورک است و به عنوان مشاور در شرکت‌های بازاریابی وابسته، رسانه و فناوری IOT، بلاک‌چین و ... مشاوره می‌دهد. او دارای تجربه‌ در زمینه‌ی ارز دیجیتال، سیاست حفظ حریم خصوصی، تبلیغات، داده‌های کلان و ... است و در انجام قراردادهای نرم‌افزاری برای همه‌ی پلتفرم‌ها (شرکتی، تلفن همراه، مشتری) به ویژه با کشورهایی چون چین، هند، اروپای شرقی و غیره تجربه دارد. کتاب «قانون و فناوری (Law and Technology)» از دیگر آثار تألیفی اوست.

در بخشی از کتاب کاربردهای بلاک چین: برای توسعه کسب و کارها، قانون، فناوری و بانکداری می‌خوانیم

تقریباً در تابستان، 2017 نسخه‌ی جدیدی به نام Cash Bitcoin پیشنهاد شد که اندازه‌ی بلاک‌چین را به هشت مگابایت افزایش می‌دهد. در اول آگوست، پشتیبانی کافی برای عملی شدن آن وجود داشت و Cash Bitcoin متولد شد. شبکه‌ی بیت‌کوین به دو بخش تقسیم شد.

مسأله‌ی اندازه‌ی بلاک در بلاک‌چین ناامیدکننده است، زیرا حتی یک تغییر نسبتاً جزیی نمی‌تواند از پشتیبانی کافی برای جلوگیری از انشعاب برخوردار باشد. اگر جامعه‌ی بیت‌کوین نتواند روی یک تغییر کوچک در کد موافقت کند، چگونه می‌توان به پیاده‌سازی بهبودهای ارزشمند در پروتکل مورد نیاز برای مقیاس‌پذیری و زنجیرهای فرعی امید داشت؟ ممکن است به سمت دنیایی با بلاک‌چین‌های بسیار زیاد حرکت کنیم به طوری که هرکدام می‌توانند در اثر اصلاحاتی ایجاد شوند که نمی‌توانند از حمایت جهانی برخوردار باشند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر بلاک‌چین
1-1. بلاک‌چین: یک فناوری اطلاعات
2-1. اعتماد: مسأله‌ی سرداران بیزانسی
3-1. پیشرفت بلاک‌چین ساتوشی ناکاموتو
4-1. انواع بلاک‌چین‌ها
5-1. پیاده‌سازی بلاک‌چین‌ها
6-1. پیاده‌سازی‌های ائتلافی بلاک‌چین
7-1. کاربرد عملی بلاک‌چین در حال حاضر
فصل دوم: موارد کاربری تجاری
1-2. ارزها و توکِن‌ها
2-2. موارد کاربری سرویس‌های مالی
3-2. قراردادهای هوشمند در بلاک چین
4-2. پروژه‌های پروتکل بلاک‌چین - اینترنت اشیا
فصل سوم: موارد کاربری فناوری
1-3. وب‌نگارش‌های 1 و 2
2-3. وب‌نگارش 3.0
3-3. سیستم‌های ذخیره‌سازی توزیع‌شده
4-3. رایانش توزیع‌شده
Golem. 5-3
6-3. ارتباطات نامتمرکز
7-3. پشته‌ی فناوری وب 3.0
فصل چهارم: موارد کاربری حقوقی و دولتی
1-4. بلاک‌چین دیدگاه حقوقی را تغییر می‌دهد
2-4. آغاز قانون خودمختاری: قرارداد هوشمند
3-4. مثالی از طراحی قرارداد هوشمند
4-4. سازمان‌های خودمختار نامتمرکز
فصل پنجم: فناوری در اتریم
1-5. حساب‌های اتریم
2-5. عملکرد اتریم
3-5. اپلیکیشن‌های نامتمرکز
4-5. سازمان‌های خودمختار نامتمرکز
فصل ششم: آموزش سریع اپلیکیشن
1-6. مقدمه‌ای بر Solidity
2-6. اجرای اپلیکیشن‌های نامتمرکز اتریم در مرورگر
3-6. توسعه‌ی یک قرارداد هوشمند ساده
فصل هفتم: بهترین راهکارها در اتریم
1-7. توسعه‌ی بلاک‌چین اتریم
2-7. توسعه‌ی بلاک‌چین اتریم: بهترین روش‌ها
3-7. طراحی قرارداد هوشمند
4-7. چرخه‌ی حیات قرارداد هوشمند: مهاجرت
5-7. تعامل قرارداد هوشمند با اپلیکیشن‌های سازمانی و کاربران
6-7. اِشکال‌زدایی قرارداد هوشمند
7-7. اعتبارسنجی قرارداد هوشمند
8-7. کالبدشکافی اِشکالِ کیف پول
9-7. آینده چه خبر
فصل هشتم: سکوهای بلاک‌چین خصوصی و کاربردهای آن‌ها
1-8. انواع بلاک‌چین
2-8. موارد کاربری بلاک‌چین خصوصی
3-8. فناوری بلاک‌چین خصوصی
فصل نهم: چالش‌ها
1-9. چالش‌های حکومتی بلاک‌چین
2-9. چالش‌های فنی بلاک‌چین
فصل دهم: کاربرد نمونه: بلاک‌چین و شرط‌بندی
1-10. اپلیکیشن توزیع شده چیست؟
2-10. معرفی بخت‌آزمایی و شرط‌بندی در بلاک‌چین
3-10. تنظیم یک محیط توسعه
4-10. همگام‌سازی گره‌ی اتریم
5-10. ایجاد و پیکربندی زنجیر توسعه‌ی اختصاصی
6-10. ایجاد قرارداد حذف‌شدنی
7-10. کامپایل کردن قرارداد
8-10. استقرار قرارداد
9-10. اشکال‌زدایی و تعامل با قرارداد
10-10. تعریف ساختمان داده‌ها
11-10. انواع شمارشی
12-10. متغیرهای ذخیره‌ساز
13-10. رویدادها
14-10. توابع
فصل یازدهم: استقرار اپلیکیشن نمونه: بلاک‌چین و شرط‌بندی
1-11. استقرار قرارداد کامل
2-11. ذخیره‌ی داده‌ها
3-11. واسط کاربری پیشخوان
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربردهای بلاک چین: برای توسعه کسب و کارها، قانون، فناوری و بانکداری
نویسنده،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی، ابراهیم مهدی پور
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات321
زبانفارسی
شابک978-600-205-162-2
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاربردهای بلاک چین

سیداحمدرضا حسینی
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتاب فوق العاده تخصصی و عالی برای متخصصین است و ترجمه قابل قبولی داشت. کتاب برای دانشجویان کامپیوتر و تجارت و اقتصاد مفید است امابرای عموم کاربرد ندارد. برای کسی که میخواهد از صفر تجارت بین الملل و استفاده از ارز دیجیتال و بلاکچین را شروع کند هم بنظر من کارکرد مفیدی ندارد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کاربردهای بلاک چین

برای دریافت کتاب کاربردهای بلاک چین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.