معرفی و دانلود کتاب کارمند خیلی خوب

عکس جلد کتاب کارمند خیلی خوب
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارمند خیلی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارمند خیلی خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارمند خیلی خوب

ملودی لیتن در کتاب کارمند خیلی خوب به اصول و قواعدی اشاره می‌کند که باعث می‌شوند نیروی کار بهتری شوید و در مسیر حرفه‌ای‌تان به موفقیت‌های بزرگ‌تری برسید. لیتن با اعتقاد به اینکه هرکسی می‌تواند کارمندی نمونه و فوق‌العاده باشد، در این راهنما با زبانی خودمان نکاتی ساده را گوشزد می‌کند که همه با رعایت کردن آن‌ها می‌توانند پتانسیلشان را کشف کنند و به بهترین نسخه‌ی خودشان تبدیل شوند.

درباره‌ی کتاب کارمند خیلی خوب

اغلب مردم تصور می‌کنند کارمندی شغلی ساده و بی‌دردسر است. اما برخلاف تصور آن‌ها خیلی وقت‌ها این حرفه واقعاً سخت و طاقت‌فرسا می‌شود. حجم کار زیاد، یکنواختی محیط، صحبت دائمی و کلنجار رفتن با مشتری و مراجعه‌کننده، همگی می‌توانند باعث شوند شغل کارمندی گاه غیرقابل‌تحمل گردد. اما چطور می‌توان بر این وضعیت غلبه کرد و اوضاع را بهبود داد؟ ملودی لیتن (Melody Litton) در کتاب کارمند خیلی خوب (How to be a Totally Awesome Employee) همین موضوع را دست‌مایه قرار داده و کوشیده راهکارهایی برای بهتر شدن اوضاع ارائه دهد. لیتن اعتقاد دارد هرکسی می‌تواند کارمند خوبی باشد و این مسأله ربطی به استعداد یا توانایی‌های ذاتی ندارد. بلکه با آموزش صحیح و تمرین، می‌توان در این مهارت بهتر شد. یعنی همه می‌توانند به کارمندی خوش‌اخلاق، خلاق و وظیفه‌شناس‌تر تبدیل شوند و با کمترین دردسر وظایفی را که به آن‌ها محول شده انجام دهند.

همه‌ی ما در اداره‌های مختلف با کارمندان بداخلاق و بی‌مسئولیت روبرو شده‌ایم. آدم‌هایی که با مراجعه‌کننده خوب برخورد نمی‌کنند، از زیر کار فرار می‌کنند، یا هیچ تلاشی ندارد که بهتر به نظر برسند. این مشکل فقط معطوف به خود کارمند نیست، بلکه به‌مرور بر روی کل سازمان تأثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند باعث کاهش فروش و زیان هم شود. در نظر بگیرید که در هر شهر تعداد زیادی فروشگاه کوچک و بزرگ مواد غذایی، رستوران یا کافه هست. چرا ما همیشه ترجیح می‌دهیم به یکی از این فروشگاه‌ها برویم؟ گاهی حتی کیلومترها دورتر از خانه می‌رویم تا به فروشگاه محبوبمان برسیم. به این فکر کرده‌ایم که دلیل واقعی‌اش چیست؟ به نظر می‌رسد یکی از علت‌های مهم این اتفاق فروشندگان و متصدی‌های آنجا هستند. خیلی از ما فقط به احترام آن‌ها به آن فروشگاه می‌رویم، چون از مصاحبت با این افراد لذت می‌بریم. این افراد الزاماً حائز ویژگی‌های بزرگی نیستند، بلکه خیلی ساده، سعی می‌کنند آدم خوبی باشند. همین کافی است تا طرف مقابل از مصاحبت با آن‌ها لذت ببرد. ملودی لیتن که خود کارفرما بوده و تجربیات زیادی از مصاحبه و مدیریت کارمندان داشته، در کتاب کارمند خیلی خوب تکنیک‌ها و نکاتی را برای بهتر شدن در این حرفه ارائه می‌دهد. او با لحنی دوستانه و صمیمانه به ما می‌گوید که چه‌کارهایی انجام دهیم و چه‌کارهایی نکنیم. پیشنهادهای لیتن ساده اما کاربردی هستند. لیتن به شکلی داستانی و با کمک گرفتن از ماجراهای واقعی هر یک از این نکات را توضیح می‌دهد و دلیل مهم بودنشان را می‌گوید.

احتمالاً بسیاری کارمندی را معادل پشت‌میزنشینی و بی‌کاری می‌بینند. حرفه‌ای که نیاز به آموزش خاصی ندارد. اما این تصور اشتباهی است. کارمندی هم مثل هر حرفه‌ی دیگری به مهارت‌هایی نیاز دارد که باید آن‌ها را فرا گرفت. این شغل نیازمند توانمندی‌های زیادی است؛ مواردی مثل ارتباط برقرار کردن، خلاقیت یا مسئولیت‌پذیری. کارمند خوب باید تلاش کند در همه‌ی این مهارت‌ها بهتر شود. چون به این شکل هم کارش ساده‌تر و هم مسیر پیشرفتش هموارتر خواهد شد. ملودی لیتن در کتاب کارمند خیلی خوب درمورد خیلی از این مهارت‌ها صحبت می‌کند و نحوه‌ی پرورش دادن آن‌ها را توضیح می‌دهد.

کتاب کارمند خیلی خوب را بیتا معتمدی ترجمه کرده و انتشارات لیوسا به چاپ رسانده است.

کتاب کارمند خیلی خوب برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنما به همه‌ی نیروهای کاری، مخصوصاً کارمندان توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید در کارتان بهتر شوید یا به شرکت‌های مهم‌تری بروید، این کتاب کمکتان خواهد کرد.

در بخشی از کتاب کارمند خیلی خوب می‌خوانیم

کارمندان خیلی خوب وابستگی خود را قطع می‌کنند. بند ناف ارتباطی با مادر را می‌برند و مهارت‌های ادامه‌ی حیات را خود می‌آموزند؛ مادرشان را دوست دارند، ممکن است از آن‌ها نظر بخواهند، و مرتب با آن‌ها مشورت کنند؛ ولی آن‌ها را همراه خود به جلسه‌ی مصاحبه نمی‌برند. کارمندان خیلی خوب خود را در نظر کارفرمایان بچه‌ای کوچک و ناتوان در رویارویی با دنیای بیرون نشان نمی‌دهند. وقتی کارفرما مادر، پدر، همسر، یا بهترین دوست کارمند را در پس‌زمینه ببیند، احساس می‌کند که او می‌گوید«من نیاز به مراقبت دارم!» ولی هیچ کارفرمایی دلش نمی‌خواهد پرستار بچه شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارمند خیلی خوب
نویسنده
مترجمبیتا معتمدی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-600-340-014-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارمند خیلی خوب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارمند خیلی خوب

برای دریافت کتاب کارمند خیلی خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.