معرفی و دانلود کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک

عکس جلد کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک

کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک نوشته‌ی سعیده مفیدی نسب، با بیانی ساده و تصاویری جذاب کدنویسی در زبان برنامه‌نویسی اسکرچ را به کودکان می‌آموزد. این کتاب به آموزش اسکرچ 3.24 می‌پردازد.

درباره کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک

کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک اثری آموزنده است که در آن نحوه‌ی استفاده از زبان برنامه‌نویسی اسکرچ آموزش داده شده است. اسکرچ از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار ساده به شمار می‌آید که یادگیری آن بسیار جذاب است. اسکرچ با روشی خلاقانه به شما یاد می‌دهد که بلوک‌ها را کنار هم قرار دهید تا کارت‌های موزیکال، بازی، انیمیشن و... بسازید. شما می‌توانید پروژه‌های خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید یا به دیگران هدیه دهید تا دیگر افراد نظر خود را در مورد آن‌ها بیان کنند یا حتی پروژه‌های نیمه‌تمام شما را تکمیل کنند.

نرم‌افزار اسکرچ را می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین مورد استفاده قرار دهید؛ این برنامه به شما کمک می‌کند تا راه‌حل‌های صحیح را در زمان انجام پروژه پیدا کنید. بی‌تردید اسکرچ یکی از ابزارهای کاربردی برای آموزش کدنویسی به کودکان و نوجوانان است. از این زبان می‌توان به آسانی برای نوشتن برنامه‌های کامپیوتر بهره برد؛ چرا که یادگیری و استفاده از دستورات آن بسیار راحت‌تر از دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی است.

امکاناتی که اسکرچ دارد مانند بلاک‌های گرافیکی، آن را از باقی زبان‌های برنامه‌نویسی متمایز کرده است. این امکانات اسکرچ باعث شده تا همه‌ی افراد حتی کودکان هم بتوانند آن را یاد بگیرند و بازی‌ها و داستان‌های انیمیشنی دلخواه خود را بسازند.

کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک، اثری پروژه‌محور و ویژه‌ی دانش‌آموزانی است که برای اولین‌بار با برنامه‌نویسی اسکرچ آشنا می‌شوند. سعیده مفیدی نسب آموزش گام به گام کدنویسی در اسکرچ را در قالب ده پروژه‌ی جالب در سطح ساده و متوسط ارائه کرده است.

کتاب کد نویسی با اسکرچ سطح یک مناسب چه کسانی است؟

این اثر برای کودکان و نوجوانان مناسب است تا از طریق آن بتوانند کدنویسی به زبان ساده را بیاموزند.

در بخشی از کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک می‌خوانیم

اول بگوییم که بلاک همان دستور است. گاهی که از کلمه‌ی دستور استفاده می‌کنیم، منظورمان همان بلاک است. چون تعداد دستورها (بلاک‌ها) زیاد است، برای راحتی آن‌ها را گروه‌بندی کرده‌اند. رنگ هر گروهی با گروه دیگر تفاوت دارد. مثلاً تمام بلاک‌های گروه حرکت رنگشان آبی تیره است، اما بلاک‌های گروه رویداد زرد است. اگر روی یک گروه کلیک کنید، تمامی بلاک‌های داخل این گروه در قسمت بلاک‌ها یا ناحیه‌ی دستورات، نمایش داده می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

آشنایی با اسکرچ
اسکرچ در لپ‌تاپ یا کامپیوتر
اسکرچ در موبایل یا تبلت
اسکرچ آنلاین
دانلود اسکرچ
نصب اسکرچ
اجرای اسکرچ
فارسی کردن زبان اسکرچ
محیط اسکرچ
شکلک یا اسپرایت
آیکن شکلک
حذف شکلک
کپی کردن شکلک
اضافه کردن شکلک
صحنه یا استیج
مکان روی صحنه
پس‌زمینه یا بک‌دراپ
حذف یا ویرایش پس‌زمینه
اضافه کردن پس‌زمینه
بزرگ کردن صحنه
گروه‌بندی بلاک‌ها
ناحیه کد نویسی
برنامه یا کد
اندازه دستورات
اجرا و پایان دستورات
منوی فایل
پروژه اول - موجودات فضایی حساس
پروژه دوم - بدو تا اتوبوس نرفته
پروژه سوم - حشره را پیدا کن
پروژه چهارم - چشم‌های گردشی
پروژه پنجم - غافلگیرت کردم!
پروژه ششم - توپ استرس
پروژه هفتم - متغیرها
پروژه هشتم - آرام شو
پروژه نهم - پروانه‌ها در باغ
پروژه دهم - جایزتو بگیر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات روشنگران راه فردا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-600-7789-31-5
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک

برای دریافت کتاب کدنویسی با اسکرچ سطح یک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.