معرفی و دانلود کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین: کتاب کار مهارت‌های ارتباطی همسران

عکس جلد کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین: کتاب کار مهارت‌های ارتباطی همسران
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین: کتاب کار مهارت‌های ارتباطی همسران

بهترین راه برای تجربه‌ی یک زندگی شاد در کنار همسر، داشتن مهارت‌های ارتباطی است. کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین، نوشته‌ی چارلز کووی و دیل منسون، به شما می‌آموزد که چطور با وجود اختلافات و تفاوت‌های فرهنگی، عاطفی و شناختی، بتوانید با همسر خود به توافق برسید. با نکته‌برداری از مطالب این کتاب، توانایی‌های خود را در ساختن زندگی عاشقانه و بهبود روابط زناشویی ارتقا دهید.

درباره‌ی کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین

پدیده‌ی طلاق امروزه بسیار رواج پیدا کرده. به‌طوری که سالانه شاهد میلیون‌ها طلاق، در سراسر دنیا هستیم و این موضوع به‌ ناچار تمام اعضای خانواده را درگیر خود می‌کند. چارلز کووی (Charles Covey) و دیل منسون (Dale Manson) در کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین (Relationship workbook for couples) به زوج‌ها می‌آموزد که چگونه تعارضات بین خود را حل نموده و به بهبود رابطه‌شان کمک کنند تا شاهد کاهش آمار پدیده‌ی طلاق و آسیب‌های خانوادگی در جهان باشیم. کتاب پیش‌رو با ارائه‌ی مهارت‌ها و قوانین اساسی در زندگی زناشویی به شما می‌آموزد تا در شرایط سخت بهترین تصمیم‌ها را بگیرید و باعث رشد زندگی عاشقانه و ارتقای صمیمیت خود و همسرتان شوید.

زوج‌های جوان با تصور یک عشق افسانه‌ای، اسطوره‌ای و یک زندگی عاشقانه‌ی ایده‌آل وارد مراحل زندگیِ زناشویی شده و با واقعیت‌های زندگی مشترک روبرو می‌شوند. در همین زمان است که متوجه می‌شوند زندگی زناشویی با روزهای نامزدی و اوایل رابطه بسیار متفاوت است و باید هر دو در راستای داشتن یک زندگی خوب و سالم تلاش کنند. در بسیاری از مواقع، زوج‌ها در هیجان روزهای ابتدایی رابطه می‌مانند و نمی‌توانند واقعیت زندگی عادی را بپذیرند. به همین خاطر، در زندگی و رابطه‌ی خود دچار مشکل و اختلاف می‌شوند. گاهی زوج‌ها در زندگی مشترک با مشکلاتی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند که توانایی حل آن‌ها را ندارند. ازاین‌رو، چارلز کووی و دیل منسون در کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین به خوانندگان کتاب کمک می‌کنند که با ساختن یک رابطه‌ی سالم از تجربه‌ی یک زندگی خوب لذت ببرند.

کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین با اشاره به نقش مهم خانواده در نظام اجتماعی و ویژگی‌های آن اعم از محبت، وفاداری و تداوم عضویت آغاز می‌گردد. چارلز کووی و دیل منسون در کتاب حاضر معتقدند که لازم است با حل مشکلات زناشویی و تعارض‌های خانوادگی به استحکام نظام خانواده کمک نماییم. آن‌ها بر این باور هستند که برای حفظ بنیان خانواده، به تلاش و مسئولیت‌پذیری هر دو طرف نیاز است و یک نفر نمی‌تواند به‌تنهایی تمام چالش‌ها زناشویی و عاطفی را به دوش بکشد. ضمن اینکه صداقت با همسر نقش مهمی در موفقیت رابطه دارد. همسران باید بتوانند نظرات، عقاید، مشکلات و احساسات خود را برای هم بازگو کنند و به‌راحتی با یکدیگر در مورد مسائل گوناگون گفتگو نمایند. درواقع نویسندگان این کتاب گفت‌و‌گوی بدون خشم یا واکنش شدید را یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های ارتباطی همسران می‌دانند.

انتشارات آپریس کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین ترجمه‌ی مهدی توتونچی و زرین حسینی کوملایی را با هدف آموزش مدیریت چالش‌ها و مسائل زندگی مشترک در دسترس علاقمندان کتاب‌های روانشناسی قرار داده است.

کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام افرادی که در زندگی زناشویی دچار مشکل هستند و می‌خواهند برای بهبود رابطه‌ی خود تلاش کنند، مناسب است. همچنین مطالعه‌ی این اثر به زوج‌هایی که در آغاز رابطه و زندگی مشترک هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین می‌خوانیم

وقتی کسی شما را عصبانی می‌کند، شاید فکر کنید باید با او مانند خودش رفتار کنید، اما این کار فقط درگیری را بیشتر می‌کند و احساسات منفی را در شما بیدار می‌کند. در آن لحظه ممکن است به این فکر کنید چقدر زندگی و رابطه‌ی ناراحت‌کننده‌ای دارید و همین موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود. اما اگر مهارت کنترل خشم و خودآگاهی را به‌خوبی فراگرفته باشید، در این لحظه به احساسات خود توجه می‌کنید و بیشتر از هر چیزی به فکر تداوم رابطه هستید نه تخریب آن.

هنگام بروز خشم احساس می‌کنیم هیچ‌کس و هیچ‌چیز برای ما اهمیتی ندارد و فقط باید از فردی که ما را عصبانی کرده انتقام بگیریم، اما بعد از آرام شدن متوجه می‌شویم مسائلِ خیلی مهمی مثل روابط عاطفی با همسرمان و فرزندان و آینده‌ی آن‌ها چقدر برای ما باارزش هستند. هرگاه تلاش کنید هنگام بروز مشکلات به دنبال راه‌هایی برای افزایش خودکنترلی باشید، در واقع به یک راه‌حل اساسی که صلح درونی با خودتان است، دست یافته‌اید.

در آرامش می‌توانید تصمیم‌گیری‌ و قضاوت بهتری داشته باشید و به نتایج مطلوب‌تری دست یابید. در شرایطی که همسرتان عصبی است، باز هم خودکنترلی شما و ادامه ندادن بحث و درگیری موجب می‌شود شرایط زودتر به حالت عادی بازگردد. به عنوان یک قانون کلی در ازدواج، بهتر است به‌جای اینکه به فکر اصلاح، تغییر یا کنترل رفتارِ همسرمان باشیم، به احساسات، افکار، گفتار و رفتار خود توجه کنیم. این کار موجب می‌شود به نیازهای خود، آگاهی بیشتری داشته باشیم و روابط زناشویی ما نیز بهتر و مستحکم‌تر می‌شود. به عنوان یک اصل اساسی، موضوع این نیست که شما روابط محبت‌آمیز یا خصمانه داشته باشید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
مقدمه
فصل اول: قوانین اساسی ازدواج و زندگی زناشویی
فصل دوم: وابستگی ارتباطی بین همسران
فصل سوم: مباحث مربوط به ازدواج
فصل چهارم: رابطه در بالاترین سطح
فصل پنجم: روابط در هزاره سوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین: کتاب کار مهارت‌های ارتباطی همسران
نویسنده،
مترجممهدی توتونچی، زرین حسینی کوملایی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-7430-50-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین

برای دریافت کتاب کشف الماس گمشده در روابط زوجین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.