معرفی و دانلود کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان
قیمت:
59600 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان

کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان نوشته‌ی لارنس ای. شیپرو، کتابی آموزشی روانشناختی است که تلاش دارد با انجام 40 فعالیت در سه بخش درک احساس خشم، مدیریت خشم و کنار آمدن با دیگران، به کودکان کمک کند تا شیوه‌های مناسبی را برای مدیریت خشم‌شان بیاموزند. این کتاب کار راهنما با انجام یک ارزیابی کامل، دلایل عصبانی بودن کودکان را بررسی می‌کند. این کتاب، سیزدهمین عنوان پرفروش در بخش کتاب‌های کودکان در مورد خشونت بوده است.

درباره‌ی کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان

امروزه پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که بیش از نیمی از کل کودکان، برای کنترل خشم‌شان به مشاور ارجاع داده می‌شوند. این آمار از این جهت قابل‌تأمل است که چنین کودکانی مستعد ابتلا به اختلال‌های یادگیری، اختلال کمبود توجه، اختلال رشد عصبی و... خواهند بود. ازاین‌رو، ریشه‌یابی و مدیریت خشم و عصبانیت کودکان، موضوع بسیار مهمی است. در این راستا کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان (I'm Not Bad, I'm Just Mad: A Workbook to Help Kids Control Their Anger) نوشته‌ی لارنس شیپرو (Lawrence E. Shapiro)، کتابی آموزشی و کاربردی برای مدیریت و کنترل خشم به‌شمار می‌رود. در این کتاب، کودکان بر اساس تئوری هوش هیجانی، مهارت‌های رفتاری، هیجانی و اجتماعی مثل ورزش، موسیقی و مهارت‌های آموزشی را یاد می‌گیرند و رفته‌رفته در روابط آن‌ها، درون خانه و بیرون از آن، تغییرات مثبتی ایجاد می‌شود.

لارنس ای. شیپرو در کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان، با طراحی 40 نوع فعالیت، روش‌های بسیاری را برای مدیریت احساسات آموزش می‌دهد تا کودکان بیاموزند چگونه در هنگام فوران احساسات، آرام و خونسرد باشند. فعالیت‌هایی که نویسنده در این کتاب پیشنهاد می‌کند می‌تواند منجر به نتایجی مانند انواع مختلف خشم، دکمه‌های خشم، روش‌های مناسب برای بیان خشم، درک همه‌ی احساسات، کاهش استرس در زندگی، آرام‌سازی بدن، مدیریت احساسات شدید و سخت، تقویت صبر، کنارآمدن با خشم، مدیریت ناکامی و شکست، پوشش اشتباهات، غلبه بر تمایل به سرزنش دیگران و بخشیدن و فراموش‌کردن شود. هر فعالیت نیز مجموعه‌ای از پیشنهادها، پرسش‌ها و جدول‌های ارزش‌یابی را داراست که خواننده می‌تواند به درکی نسبتاً صحیح از میزان شدت و ضعف هرکدام در خود برسد. کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان را انتشارات کتاب‌درمانی با ترجمه‌ی محبوبه رمضان‌زاده به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان

  • با انجام فعالیت‌های این کتاب، کودکان مبتلا به مشکلات مدیریت خشم می‌توانند کنترل عاطفی و رفتاری بهتری داشته باشند. آن‌ها یاد خواهند گرفت چگونه موضوعاتی را که عصبانی‌شان می‌کند شناسایی کنند. سپس قادر خواهند بود درباره‌ی ناامیدی خود صحبت کنند. (انتشارات Instant Help)

کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی کودکان و نوجوانانی که احساس می‌کنند توانایی مدیریت خشم خود را ندارند، همچنین به خانواده‌هایی که با خشم کنترل‌نشده و پرخاشگری در کودکان خود روبه‌رو هستند؛ پیشنهاد می‌شود.

با لارنس شیپرو بیشتر آشنا شویم

لارنس ای. شپیرو 74ساله، یک روان‌شناس شناخته‌شده‌ی کودک در سطح جهان است که به‌خاطر تکنیک‌های نوآورانه‌ی بازی‌محور خود موردتوجه قرار گرفته است. او بیش از 40 کتاب برای کودکان، نوجوانان، والدین و متخصصان سلامت روان نوشته و بیش از 100 بازی درمانی ساخته که درمانگران در سرتاسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. آثار او به بیش از 27 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ازجمله بهترین کتاب‌های لارنس شپیرو می‌توان به کتاب «کنترل بیش‌فعالی و آموزش مهارت‌های هوش هیجانی به کودکان»، «متوقف‌کردن درد» (Stopping the Pain) و کتاب حاضر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

وقتی احساسی قوی دارید بدنتان احساس شما را بیان می‌کند. اگر عصبانی هستید، ممکن است عضلاتتان منقبض شوند، ضربان قلبتان تندتر شود، سخت‌تر و تندتر نفس بکشید و صورتتان داغ شود. گاهی اوقات خشم حتی ممکن است باعث ایجاد درد شود. اگر عصبانیت‌تان مدتی طولانی ادامه یابد شاید دچار سردرد یا معده‌درد شوید. دیگران نیز می‌توانند با نگاه کردن به حرکات و حالات بدنتان متوجه خشم و عصبانیت شما شوند.

- آن‌ها براساس حالت ایستادن شما می‌توانند متوجه شوند که عصبانی هستید.

- آن‌ها براساس طرز قرارگیری دست‌هایتان می‌توانند متوجه شوند که عصبانی هستید. وقتی افراد، عصبانی هستند گاهی اوقات دست‌هایشان را مشت می‌کنند یا آن‌ها را در جیبشان پنهان می‌کنند یا دست‌ها را پشت‌شان می‌برند.

- آن‌ها با نگاه کردن به صورتتان متوجه خشم شما می‌شوند.

- آن‌ها براساس طرز قرارگیری شما نسبت به خودشان می‌توانند متوجه خشم شما شوند. افراد عصبانی اغلب رویشان را از افرادی که از آن‌ها عصبانی هستند برمی‌گردانند و در فاصله بیشتری از آن‌ها قرار می‌گیرند. البته اگر به دنبال دعوای فیزیکی باشند به فرد مقابل نزدیکتر می‌شوند.

در هنگام عصبانیت یک تغییر مشخص در زبان بدنتان وجود ندارد که به دیگران بگوید شما عصبانی هستید ولی ممکن است کارهای مختلفی در هنگام خشم انجام دهید. تصاویر صفحه‌های بعد کودکانی را نشان می‌دهد که احساسات متفاوتی دارند. دور تصاویری که یک کودک عصبانی را نشان می‌دهند خط بکشید. درخطوط زیر تصاویری که دورشان خط کشیده‌اید درباره‌ی زبان بدن آن‌ها که عصبانیت شان را نشان می‌دهد توضیح دهید.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با والدین
مقدمه‌ای برای کودکان
بخش اول: درک احساس خشم
فعالیت 1: انواع مختلف خشم
فعالیت 2: چهره‌ی شما بیانگر میزان خشم‌تان است
فعالیت 3: بدن شما خشم و عصبانیت را اعلام می‌کند
فعالیت 4: دکمه‌های خشم
فعالیت 5: روش‌های مناسب برای بیان خشم
فعالیت 6: درک همه احساسات
فعالیت 7: کاهش استرس در زندگی
فعالیت 8: در استفاده از تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری هوشیار باشید
فعالیت 9: داشتن خواب شبانه کافی
فعالیت 10: تغذیه مناسب
بخش دوم: مدیریت خشم
فعالیت 11: درباره‌ی احساسات خود صحبت کنید
فعالیت 12: استفاده از تنفس عمیق برای آرام شدن
فعالیت 13: آرام سازی بدن
فعالیت 14: مدیریت احساسات شدید و سخت
فعالیت 15: داشتن دیدگاه مثبت
فعالیت 16: یادگیری گفت‌وگوی مثبت با خود
فعالیت 17: صبر خود را تقویت کنید
فعالیت 18: حلال مشکلات بودن
فعالیت 19: در هنگام مواجه شدن با مشکلات خلاق باشید
فعالیت 20: کنار آمدن با خشم
فعالیت 21: قبل از انجام هر کاری فکر کنید
فعالیت 22: مدیریت ناکامی و شکست
فعالیت 23: پیشرفت خود را ثبت کنید
بخش سوم: کنار آمدن با دیگران
فعالیت 24: مسئولیت احساسات خود را به عهده بگیرید
فعالیت 25: درک دیدگاه دیگران
فعالیت 26: شنونده خوبی باشید
فعالیت 27: خلاص شدن از شر کلمات آزار دهنده
فعالیت 28: درک قوانین
فعالیت 29: دوستانه به نظر برسید نه خشمگین
فعالیت 30: توافق
فعالیت 31: مهربان و یاری گر باشید
فعالیت 32: پوشاندن اشتباهات
فعالیت 33: با جنبه باشید
فعالیت 34: برگزاری جلسات خانوادگی
فعالیت 35: همکاری با دیگران
فعالیت 36: غلبه بر تمایل برای سرزنش دیگران
فعالیت 37: شناخت آنچه که تغییرپذیر و تغییرناپذیر است
فعالیت 38: شوخ طبعی
فعالیت 39: بخشیدن و فراموش کردن
فعالیت 40: آیا برای کنترل خشم خود آماده اید؟ 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان
نویسنده
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات154
زبانفارسی
شابک978-600-6483-36-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59600 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.