معرفی و دانلود کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان

عکس جلد کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان
قیمت:
59600 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان

لارنس ای. شیپرو و رابین کی. اسپریگ با نگارش کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان، به بیش از 900 هزار نفر کمک کرده‌اند که استرس خود را کاهش دهند و به آرامش ذهنی برسند. طبیعتاً در زندگی هر کودکی، کم‌وبیش مواردی مانند مسائل مالی، مشکلات ارتباطی، مرگ، بیماری و دعوا در خانواده وجود دارد که باعث ایجاد استرس می‌شوند. نویسنده‌های این کتاب روان‌شناختی و آموزشی معتقدند شاید نتوان این مسائل استرس‌زا را متوقف کرد، اما می‌بایست تکنیک‌ها و ابزارهای مؤثری را برای رویارویی با آن‌ها یاد گرفت. این کتاب عنوان برگزیده جشنواره رشد را نیز از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان

کسی نمی‌تواند در جهان امروز به‌دور از استرس زندگی کند و ما همواره در معرض اتفاقات، رویدادها یا خبرهای استرس‌زا هستیم. طبیعی است که توقف بسیاری از این موارد از اختیارات فردی افراد بیشتر است، اما آیا باید دست روی دست گذاشت و اجازه داد که این استرس و اضطراب سخت، روان و جسم افراد را دچار آسیب کند؟ لارنس ای. شیپرو (Lawrence E. Shapiro) و رابین کی. اسپریگ (Robin K. Sprague) به‌منظور آموزش راه‌های مواجهه و کنترل فردی استرس، کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان (The Relaxation and Stress Reduction Workbook for Kids) را نوشته‌اند و در آن با پیشنهاد برخی فعالیت‌های کاربردی و مؤثر مانند روش‌های نفس‌کشیدن، تجسم هدایت‌شونده، مراقبه، یوگا، بازی، خندیدن و...، روش‌هایی خلاقانه و مفیدی را برای دورکردن استرس از زندگی ارائه کنند؛ به‌ویژه آنکه این مسئله می‌تواند در کودکان منجر به بیش‌فعالی، افسردگی یا اضطراب شود. اگر استرس به‌صورت پیوسته تداوم یابد، با توجه به تغییراتی که در هورمون‌ها و سازوکار دفاعی بدن ایجاد می‌کند، می‌تواند در درازمدت منجر به بروز بیماری‌های خودایمنی نیز بینجامد.

از این منظر، کوشش لارنس ای. شیپرو و رابین کی. اسپریگ در کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان بر آن بوده که با کنترل و مدیریت استرس، ضمن افزایش آرامش و بهبود وضعیت روانی، مانع از بروز عوارض جانبی آن شوند. به همین دلیل این دو روان‌شناس با طراحی فعالیت‌های بسیار ساده‌ی روزمره در سه فصل به مقابله با استرس می‌روند. فصل اول کتاب درباره‌ی کاهش استرس در محیط خانه است، فصل دوم به ساده‌کردن روش‌های کاهش استرس اختصاص دارد و فصل سوم به اهمیت آرام‌سازی در روبه‌روشدن با این اتفاق می‌پردازد. به‌عنوان‌مثال، نویسنده‌ها در فصل اول با ارائه‌ی یک جدول درباره‌ی موقعیت‌های استرس‌زای معمولی که اغلب کودکان در محیط خانه با آن‌ها مواجه‌اند، علت استرس در آن‌ها را از نگاه خودشان بررسی می‌کند. سپس با ارائه‌ی راهکارهایی معمولی و روزمره (مانند پیاده‌روی، کتاب‌خواندن و تغذیه) به کودکان برای یافتن راه‌های کاهش استرس کمک می‌کنند. در ادامه نیز با پیشنهاد ایجاد برخی محدودیت‌های مشخص، تلاش می‌کنند زمینه‌های ایجاد استرس را به‌مرور کاهش دهند. لارنس شیپرو و رابین اسپریگ در کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان که انتشارات کتاب‌درمانی آن را با ترجمه‌ی محبوبه رمضان‌زاده منتشر کرده، با ریشه‌یابی علت استرس و ارائه‌ی پیشنهاد برای انجام یا ترک برخی فعالیت‌های روزمره، یک تمرین عملی را برای مقابله با این چالش نگران‌کننده‌ی انسان امروز ارائه می‌کنند.

نکوداشت‌های کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان

  • این کتاب تکنیک‌های مختلفی را به والدین پیشنهاد می‌کند که می‌توانند از آنها برای ایجاد آرامش و برخورد سازنده با عوامل استرس‌زای رایج در فرزندان‌شان مانند طلاق، ازدست‌دادن عزیزان، نقل‌مکان خانواده و رفتن به مدرسه‌ی جدید استفاده کنند. (انتشارات Instant Help)
  • بهتر است این کتاب در کتابخانه‌ی هر درمانگری وجود داشته باشد، اما نباید داخل قفسه بماند! این کتاب، یک راهنمای قدرتمند برای بهبود حال شماست. (رید ویلسون، نویسنده کتاب نترس: کنترل حملات اضطرابی)
  • این اثر، بیش از بیست سال است که واضح‌ترین، سازمان‌یافته‌ترین و خواندنی‌ترین کتاب در زمینه مدیریت استرس به‌شمار می‌رود. (ادموند جی. بورن)
  • این کتاب، یک اثر جامع و شفاف است که راهنمایی‌های آن، کار خواندن و آموزش را برای مخاطبان آسان‌تر می‌کند. (مجله سوماتیک)

کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب، یک راهنمای عملی و درمانگر همراه برای همه‌ی کودکانیست که دچار استرس هستند. همچنین این اثر را به والدینی که نسبت به سلامت روان فرزند خود حساس هستند و قصد دارند استرس‌های آنان را کنترل کنند، پیشنهاد می‌شود.

با لارنس ای. شیپرو بیشتر آشنا شویم

لارنس ای. شپیرو 74ساله، یک روان‌شناس شناخته‌شده‌ی کودک در سطح جهان است که به‌خاطر تکنیک‌های نوآورانه‌ی بازی‌محور خود موردتوجه قرار گرفته است. او بیش از 40 کتاب برای کودکان، نوجوانان، والدین و متخصصان سلامت روان نوشته و بیش از 100 بازی درمانی ساخته که درمانگران در سرتاسر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. آثار او به بیش از 27 زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده‌اند. ازجمله بهترین کتاب‌های لارنس شپیرو می‌توان به کتاب «کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان»، «متوقف‌کردن درد» (Stopping the Pain) و کتاب حاضر اشاره کرد.

در بخشی از کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان می‌خوانیم

آیا می‌دانید استرس به چه معناست؟ استرس به معنای فشار شدید یا مداوم بر فرد یا چیزی می‌باشد. وقتی تحت فشار هستید مغزتان مواد شیمیایی آزاد می‌کند که سبب تقویت سریع انرژی شده و در مواجه شدن با عامل استرس‌زا به شما کمک خواهد کرد.

مغز شما به دلایل منطقی این مواد تقویت کننده انرژی را تولید می‌کند. اگر یک شیر در جنگل به شما حمله کند نیاز به انرژی برای فرار دارید. اگر فردی شما را مسخره کند به انرژی نیاز دارید تا تصمیم بگیرید که چه باید بکنید. شاید بخواهید با آن فرد دعوا کنید، اما می‌توانید به کاری بهتر از دعوا فکر کنید. دعوا کردن حتی اگر پیروز هم شوید استرس‌زا می‌باشد. اگر در مدرسه امتحان دارید ممکن است دچار استرس شوید، در این مورد انرژی اضافی تولید شده توسط مغز به شما کمک خواهد کرد تا بهتر امتحان دهید. اما وقتی استرس‌های زیادی را تجربه می‌کنید این مواد شیمیایی تقویت انرژی به شما کمک نمی‌کنند و حتی می‌توانند باعث شروع بیماری شوند. وقتی کودکان تحت استرس زیادی قرار می‌گیرند، نگران می‌شوند. آن‌ها بیشتر دستشویی می‌روند و دل‌درد یا سردرد دارند. حتی ممکن است در تفکر با مشکل مواجه شوند.

شاید شنیده باشید که بزرگتر‌ها می‌گویند استرس دارند. آن‌ها شاید از پرداخت صورت‌حساب‌ها یا شغلی که دوست ندارند یا حتی بزرگ شدن خود شکایت کنند، اما کودکان نیز استرس دارند. در واقع کودکان بیشتر از آنچه بزرگتر‌ها متوجه می‌شوند استرس دارند. مهمترین علت‌های استرس کودکان عبارتند از: مشکلات والدین، دعوا با دوست یا خواهر و برادر، امتحان داشتن، نداشتن خلوت یا جای خصوصی، رفتن به مدرسه جدید، ازدواج مجدد یکی از والدین، نداشتن پول کافی، مشکل با معلمان، تولد کودک جدید در خانواده.

فهرست مطالب کتاب

فهرست مطالب
پیش‌سخن
مقدمه‌ای برای والدین
راهنمای استفاده از این کتاب
فصل1: کاهش استرس در محیط خانه
فعالیت 1: علت استرس شما چیست؟
فعالیت 2: یافتن راه‌هایی برای کاهش استرس
فعالیت 3: ایجاد محدودیت‌های مشخص    
فعالیت 4: تکنولوژی زیاد
فعالیت 5: ایجاد خانه‌ای آرام
فصل 2: اجازه ندهید استرس شما را تحقیر کند  فعالیت 6: استرس از کجا می‌آید
فعالیت 7: استرس را بیابید    
فعالیت 8: درچه قسمت‌هایی از بدنتان استرس را حس می‌کنید؟
فعالیت 9: داشتن سبک زندگی سالم
فعالیت 10: بیان احساسات
فعالیت 11: گفت‌وگو با خود    
فعالیت 12: بازی مشکل گشایی گروهی یا فکر پراکنی
فعالیت 13: خوش‌بینی یا بدبینی؟
فعالیت 14: سپاسگزاری
فصل 3: تنفس صحیح: کلید آرام‌سازی
فعالیت 15: اسم خود را با نفس‌های شکمی هجی کنید
فعالیت 16: من چقدر مهم هستم
فعالیت 17: چیز‌های مورد علاقه من
فعالیت 18: تنفس افکار شاد (جذب افکار شاد)     
فصل 4: آرام‌سازی با تجسم هدایت شونده
فعالیت 19: آرام‌سازی تمام بدن
فعالیت 20: یک مکان خاص
فعالیت 21: یاری دهنده‌های درونی
فعالیت 22: رنگین کمان آرامش بخش     
فعالیت 23: کمک به کودکان در خوابیدن
فعالیت 24: افزایش عزت نفس
فعالیت 25: انحراف ذهن از استرس
فعالیت 26: خلاص شدن از درد معده
فصل5: مراقبه (شیوه‌ای جدید برای مقابله با استرس)
فعالیت 27: مراقبه تغذیه
فعالیت 28: توجه به یک حیوان خانگی    
فعالیت 29: انجام کارهای روزانه با توجه و مراقبه    
فعالیت 30: توجه به طبیعت
فصل 6: یوگا برای کودکان فعالیت 31: تنفس
فعالیت 32: کشش
فعالیت 33: تمرکز و تعادل
فعالیت 34: آرام کردن
فصل 7: بازی کردن برای آرام‌سازی فعالیت 35: جعبه کاهش بی‌حوصلگی
فعالیت 36: ما می‌توانیم پیشرفت کنیم
فعالیت 37: مکان امن من
فعالیت 38: کلاف سردرگم ابر
فعالیت 39: بارها و بارها    
فعالیت 40: بازی کردن در تمام طول زندگی
فصل 8: آرامش از طریق هنر
فعالیت 41: عروسک دستی جورابی
فعالیت 42: باغچه شنی
فعالیت 43: فرد فوق‌العاده    
فعالیت 44: خط‌خطی احساسات
فعالیت 45: دانه‌های تسبیح خاطره
فعالیت 46: کوزه آرامش
فعالیت 47: نقاشی آهنگین
فصل 9: بخندید تا آرام شوید پس کمی بیشتر بخندید
فعالیت 48: سرگرمی ساختن از چیز‌های استرس‌زا    
فعالیت 49: عکس‌های جالب و خنده‌دار
فعالیت 50: شب لطیفه پراکنی
فعالیت 51: خنده‌دار لباس پوشیدن
فعالیت 52: کلمات خنده‌دار
فعالیت 53: ایجاد یک عکس چهره
فعالیت 54: مکان خنده‌دار
فعالیت 55: لطفا شیطنت کنید
سایر روش‌های آرام‌سازی و کاهش استرس
نتیجه گیری 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان
نویسنده،
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-6483-19-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
59600 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان

برای دریافت کتاب روش‌های کاهش استرس در کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.