معرفی و دانلود کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته

عکس جلد کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته

کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته به قلم کریم آتشگر، در هفت فصل مواردی همچون شناسایی نقطه تغییر در فرآیندهای تک متغیره و چند متغیره، تشخیص عامل انحراف در آن‌ها و همچنین مبانی شبکه‌های عصبی مصنوعی در پایش فرآیندهای چند متغیره را مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهد.

منابع علمی معتبر و تجربه شرکت‌های توسعه یافته جهانی نشان می‌دهد که کیفیت، با بازرسی بدست نمی‌آید، بلکه در یک فرآیند تولیدی و یا خدماتی باید از همان ابتدا کارها را درست انجام داد. تأکید بر اینکه از همان ابتدا باید کارهای درست را درست انجام داد، زیربنای تفکر استفاده از روش‌هایی است که با آن‌ها می‌توان فرآیندها را پایش و نحوه عملکرد آن‌ها را به تصویر کشید و سپس با بهبود کیفیت، نیاز مشتریان را بصورت واقعی تأمین کرد.

واقعیت آن است که امروزه در بسیاری از حوزه‌های کسب و کار، کیفیت، یک مؤلفۀ مهم برای تصمیم‌گیری محسوب می‌شود. صرف نظر از اینکه مشتری یک شخص، شرکت،واحد نظامی یا یک مغازه خرده فروشی است، زمانی که یک مشتری تصمیم می‌گیرد که خریدی را انجام دهد، به احتمال زیاد کیفیت را در تصمیم‌گیری خود مورد توجه قرار می‌دهد. بنابراین به منظور جذب بیشتر مشتری، در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار محصول و در نهایت افزایش سودآوری، بهبود کیفیت، برای شرکت‌های تولیدی و خدماتی، باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

بر اساس گزارش 2014 - 2013 The Global Compititveness Riport که توسط World Economic Forum منتشر شده است، از لحاظ شاخص مشتری‌مداری که به عبارتی می‌تواند بیانگر سطح کیفیت باشد و از آن به تمرکز بر نیاز مشتریان نیز تعبیر می‌شود، جایگاه ایران در میان 148 کشور جهان، رتبه 122 است. در عین حال، این گزارش نشان می‌دهد، کشوری مانند ترکیه، رتبه 24 را در سطح جهان در اختیار خود قرار داده است. این گزارش رسمی و دیگر گزارشات مستند، نشان می‌دهند که کیفیت، یک چالش جدی در عرصه فعالیت‌های تولیدی و خدماتی ایران محسوب می‌شود.

به همین منظور نیاز است تا مهندسین صنایع و همچنین عوامل اجرایی فرآیندها در حوزه‌های گوناگون کاری ایران، با استفاده و بکارگیری روش‌های علمی که باعث کنترل فرآیندها، ارتقاء کیفیت و ارتقاء قابلیت آن‌ها می‌شود، بتوانند موارد زیر را گام به گام انجام دهند:

- اگر فرآیندی از شرایط طبیعی خارج شد، آن را شناسایی کنند.
- پارامترهایی که شرایط طبیعی را برای فرآیندهای کاری آن‌ها بیان می‌کنند را بدست آورند.
- نقطه تغییر یا زمانی را که فرآیند واقعا از شرایط طبیعی خارج شده است را شناسایی کنند.
- عامل یا عواملی که فرآیند را از شرایط طبیعی خارج کرده است را تشخیص دهند، و آن‌ها را بصورت ریشه ایی از فرآیند حذف کنند.

در بخشی از کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته (Advanced statistical quality control) می‌خوانیم:

در عرصه غیر تخصصی، و حتی تخصصی جامعه، در رابطه با بهبود کیفیت اختلاف نظراتی وجود دارد. بعضی از مردم هنوز تصوری که از بهبود کیفیت دادن همان آب طلا دادن محصول است. در عرصه تخصصی نیز این طرز تفکر که کیفیت و بهبود آن یعنی پرداخت پول بیشتر برای ایجاد یا تهیه یک محصول یا یک فرآیند، بسیار رواج دارد.

به صراحت باید اذعان داشت که این نوع طرز تفکر، تفکری اشتباه است. در واقع بهبود کیفیت عبارت از حذف اتلافات از یک فرآیند، آن هم بصورتی نظامند و سیستماتیک است. تأکید می‌شود، در فرآیند بهبود کیفیت باید رویکرد سیستمی حاکم باشد. زیرا در این صورت است که اتلافات بصورت ریشه ایی حذف، و نتایج حاصل از بهبود کیفیت، با دوام و پایدار در فرآیند باقی می‌ماند.

دور ریزها و دوباره کاری‌ها در یک فرآیند تولید، انجام بازرسی و تست، خطا‌هایی که در مستندسازی رخ می‌دهد (مثلا در نقشه کشی، ثبت بررسی‌ها، سفارشات خرید و مانند آن)، هزینه خطوط تلفن بیست و چهار ساعته برای رسیدگی به شکایت مشتریان، هزینه‌های گارانتی، و زمان‌هایی که نیاز است برای اینگونه موارد صرف شود، در حالیکه این امکان وجود داشت که در همان دفعه اول کار به درستی انجام شود، نمونه و مثال‌هایی از اتلاف هستند.

تصمیمات هدفدار و اثر گذاری با رویکرد سیستمی، و بدنبال آن اقدامات موفق برای بهبود کیفیت، می‌تواند به حذف پایدار و دائمی اتلاف‌ها منتهی شود، و در نتیجه هزینه‌ها کاهش یابد، بهره‌وری افزایش یابد، رضایت مشتریان افزایش یابد، اعتبار محصول و شرکت ارتقاء یابد، سهم بازار محصول زیادتر شود، و سرانجام سود شرکت افزایش یابد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: کیفیت، آمار و کنترل تغییرات
فصل 2: شناسایی نقطه تغییر در فرآیندهای تک متغیره
فصل 3: نمودارهای کنترل در فرآیندهای چند متغیره
فصل 4: شناسایی نقطۀ تغییر در فرآیندهای چند متغیره
فصل 5: تشخیص عامل انحراف در فرآیندهای چند متغیره
فصل 6: پایش پروفایل‌ها
فصل 7: مبانی شبکه‌های عصبی مصنوعی در پایش فرآیندهای چند متغیره
پیوست‌ها
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته
نویسنده
ناشر چاپی موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-6901-38-1
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته

elham dehghan
۱۴۰۳/۱/۴
نویسنده این کتاب رو من توی فیلم‌های آموزشی فرادرس شناختم، مطالبشون کاملا آپدیت و بروز هست
moradi morteza
۱۳۹۹/۶/۲۶
برای کسانی که میخواهند در صنعت از این روس استفاده نمایند حتما توصیه میشود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته

برای دریافت کتاب کنترل کیفیت آماری پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.