معرفی و دانلود کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها

عکس جلد کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها

با درس‌‌نوشته‌ها و هشت نکته‌ی طلایی کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها، کلید موفقیت در برابر سایر رقبای بازار تولید و خدمات را از آن خود کنید! کریم آتشگر از اساتید موفق جامعه‌ی علمی و همچنین نگارنده‌ی این اثر، نقشه‌ی راه عبور از شیوه‌های قدیمی و کم‌بازده مدیریت خدمات و تولیدات و ورود به نگرش بازار‌های پربازده جهان امروز را به دست شما خواهد داد و همچون مشاوری حرفه‌ای در فرایند مدیریت کاهش هزینه‌ها یاور و همراه شما خواهد بود.

درباره‌‌ی کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها

تورم و گرانی و همچنین کمبود کیفیت محصولات و خدمات بخشی از واقعیت اقتصاد و بازار این‌روز‌های ما هستند؛ واقعیتی نه‌چندان خوشایند که قدرت خرید و تنوع انتخاب را برای مشتریان روز‌به‌روز کاهش خواهد داد و در ادامه نیز زیان اصلی را به جامعه‌ی تولید‌کننده و دغدغه‌مندان ارائه‌ی خدمات و کالای مطلوب وارد خواهند ساخت؛ اما در این میان، برگ برنده از آن مدیرانی‌ست که از نقاط ضعف و خطاهای موجود در شیوه‌ی سنتی مدیریت عبور کنند و خود را به توان و دانش شیوه‌های به‌روز‌تر و هم‌چنین کارآمدتر مدیریت کیفیت مسلط نمایند. این همان هدفی‌ بزرگی‌ست که کریم آتشگر عضو هیئت علمی جامعه‌ی دانشگاهی در اثر ویژه‌ی خود یعنی کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها آن را پیش می‌گیرد تا با ارائه‌ی هشت نکته‌ی طلایی و راهگشا شروع تحول در نحوه‌ی مدیریت خدمات و تولیدات را برای هر خواننده‌ی مشتاقی رقم بزند.

درحالی‌که بسیاری از کارگزاران خدمات و تولیدات، ایراد و ضعف نهایی سیستم خود را در علت‌های گوناگون و بعضاً نامرتبطی دنبال می‌کنند، کارشناسان حرفه‌ای و نکته‌سنج در ابتدا، به بازبینی نحوه‌ی مدیریت کیفیت محصول و خدمات و همچنین برآورد هزینه‌های مجموعه خواهند پرداخت. اگر چنین شیوه‌ی نگرشی در ابعادی وسیع به اجرا دربیاید، دیگر شاهد وضعیت کنونی‌ای که اقتصاد بسیاری از ملل در حل توسعه به آن دچار گردیده‌اند، نخواهیم بود. در حقیقت، آنچه که یک بازار را به وضعیت گرانی و کمبود کیفیت در ابعاد گسترده دچار می‌کند، نبود دانش صحیح مدیریتی در نحوه‌ی تولید خدمات و محصولات است؛ دانشی که با مدل‌های آماری و تجربی گوناگون بار‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و دیگر در جهان امروزی جایی برای شیوه‌های کم‌بازده مدیریت سنتی باقی نگذاشته‌اند.

کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها دروازده ی ورود صاحبان خدمات و کالاها، به تازه‌ترین رویکرد‌های مدیریت کیفیت در بازار کشور‌های توسعه‌یافته است. کریم آتشگر، نویسنده‌ی این کتاب یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد بحث در دانش مدیریت تولید، یعنی مرحله‌ی «کنترل کیفیت» را بار دیگر به طور دقیق و شفاف به بحث و مداقه می‌نشاند، و تفاوت این مفهوم با برداشت عمومی از «بازرسی» و همچنین اهمیت و تأثیر آن بر کیفیت خدمات و تولیدات را با نگاهی علمی مورد بررسی قرار می‌دهد. دیگر موضوع مهمی که کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها به آن اشاره خواهد داشت، مبحث خرید ماشین‌آلات و همچنین ابزار و تجهیزات تازه و تأثیر آن بر افزایش کیفیت نهایی محصول و خدمات است. نویسنده در این بخش از کتاب به طور دقیق نگرش‌های غلط در خصوص خرید تجهیزات و آثار آن بر ارتقا مجموعه را به نقد می‌نشاند و رویکرد صحیح و به‌کارگرفته‌شده در مجموعه‌های موفق جهانی را جای آن می‌نشاند.

در نهایت، می‌توان کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها را گذرگاهی اصولی و تضمینی از خطاهای مدیریتی و پنداشت‌های غلط جاافتاده در جامعه‌ی مدیران تولید دانست؛ اثری که با هشت نکته‌ منحصر‌به‌فرد، به مخاطبان کمک می‌رساند تا هم کیفیت کالا و خدمات خود را به نقطه‌ی اوج توان برسانند، هم هزینه‌های تولید و قیمت تمام‌شده برای مشتری را در پایین‌ترین سطح ممکن ثبت کنند و همچنین بتوانند شاخص‌های رقابت‌پذیری محصول یا خدمات خود را افزایش دهند و در بازار شلوغ و پرمدعای امروز مزیتی برای ارائه داشته باشند. این اثر پرنکته با تلاش انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به دست مخاطبان علاقه‌مند رسیده است.

کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر آموزنده، یک راهنمای همراه و همیشگی برای تمامی صاحبان صنایع، محصولات و خدمات و همچنین تمامی مدیران تولید و کنترل کیفیت است.

در بخشی از کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها می‌خوانیم

برای تشریح و درک تغییرپذیری، باید از روش‌های آماری کمک گرفت. لازم به توضیح است که طرح روش‌های آماری در این کتاب، نباید موجب نگرانی و یا تصور پیچیدگی مفاهیم شود. در این کتاب تلاش شده است که از روش‌های بسیار ساده، برای انتقال مفاهیم مهم استفاده شود. اما همین روش‌های ساده، مفاهیم و نتایج بسیار با ارزشی را برای مدیریت کیفیت فرایند فراهم می‌آورد.

واقعیت آن است که تمام محصولات و خدماتی که پی در پی از یک سیستم، تولید و خارج می‌شوند، دقیقا با یکدیگر یکسان نیستند. یک فرایند تولید سلاح‌های شکاری را در نظر بگیرید. دقت عملکرد این سلاح‌ها دقیقا در حد میکرومیلی متر با یکدیگر مساوی نیست. طول عمر کمک فنرهای خودرو، که در یک کارخانه، و با یک مواد اولیه یکسان، تولید می‌شوند، کاملا با یکدیگر مساوی نیست. طول عمر لاستیک‌های خودرو که از یک فرایند واحد و با فرمولاسیون یکسان تولید می‌شوند، دقیقا یک اندازه نیست. حتی مصرف مواد و سوخت نیز در یک سیستم، که به‌عنوان یک شاخص، برای ارزیابی خوب کار کردن آن استفاده می‌شود، در تمام زمان‌ها دقیقا یکسان نیست. برای مثال، مصرف بنزین خودرو خود را در نظر بگیرید. آیا همیشه، مصرف بنزین خودرو شما، هر بار که باک آن را پُر می‌کنید، دقیقا یکسان است؟ به طور قطع پاسخ خواهید داد، البته همیشه یکسان نیست. در واقع، حتی بعضی مواقع، بعد از پُر کردن باک، مصرف بنزین خودرو شما، در مقایسه با دفعات قبل، بصورت قابل ملاحظه‌ای تغییر می‌کند. تغییراتی که در مصرف بنزین خودرو خود مشاهده می‌کنید، به عوامل مختلفی بستگی دارد. مسیری را که در آن رانندگی کرده‌اید (در خیابان‌های شهر، بزرگراه‌های شهری و یا بزرگراه‌های بین شهری)، تغییراتی که به طور متداول در شرایط خودرو ایجاد شده (این تغییرات می‌تواند شامل باد چرخ‌ها، تنظیم موتور، و یا سایش سوپاپ‌ها باشد)، نوع و یا اُکتان بنزینی را که استفاده کرده اید، و شرایط آب و هوایی که در آن رانندگی کرده‌اید، از جمله عواملی هستند که در میزان مصرف بنزین خودرو، تغییر ایجاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

1: تفاوت بازرسی و کنترل کیفیت، و تاثیر آن‌ها بر هزینه تولید
1-1 مقدمه
1-2 انواع بازرسی و تاثیر آن بر قیمت تمام شده
1-2-1 بازرسی برای مشتریان داخلی و مشتریان خارجی
1-2-2 بازرسی و ارزش افزوده محصول
1-3 عوامل تغییرپذیری فرایند
1-3-1 تغییرات ذاتی و تغییرات با دلیل در فرایند
1-4 انواع فرایند و چگونگی نقش کنترل کیفیت در آن‌ها
1-5 تفاوت‌های اساسی بازرسی و کنترل کیفیت
1-6 اهمیت استاندارد فرایند در قیمت و توسعه بازار محصول
فصل 2: تضمین کیفیت و نقش آن در کاهش هزینه‌ها
2-1 مقدمه
2-2 تضمین کیفیت و رضایت مشتریان
2-3 پیشگیری از وقوع عیب چگونه تحقق‌پذیر است؟
2-4 روش‌های شناسایی عوامل وقوع عیب در محصول و فرایند
2-4-1 روش تجزیه و تحلیل عیوب و اثرات آن‌ها (FMEA)
2-4-1-1 رویکردهای جدید در FMEA
2-4-2 روش کاهش و پیشگیری نظام‌مند از خطاهای انسانی (SHERPA)
2-5 اهمیت سیستم مستندسازی در تضمین کیفیت
2-6 تفاوت کنترل کیفیت و تضمین کیفیت
فصل 3: هشت توصیه اساسی برای تحقق اهداف مدیریت کیفیت
3-1 مقدمه
3-2 کارکنان را با مفهوم کیفیت آشنا کنید
3-3 قانون طلایی کیفیت را در فرایند نهادینه نمایید
3-4 مشتری را به درون خط تولید بیاورید
3-5 نظام پرداخت پاداش را بر اساس زنجیره کیفیت استقرار دهید
3-6 قابلیت فرایند را اندازه‌گیری نمایید
3-7 بهبود کیفیت فرایند را پروژه محور مدیریت کنید
3-8 از روش‌های ساده آماری استفاده کنید
3-9 گزارشات کیفیت را با دیمانسیون پول تهیه نمایید
3-10 رویکردهای حاکم بر هشت توصیه اساسی
فصل 4: شناسایی نقطه تغییر و پایش پروفایل
4-1 مقدمه
4-2 نقطه تغییر و اهمیت آن
4-3 بَرآوُردِ نقطه تغییر
4-4 پایش پروفایل
4-5 طراحی پروفایل
4-5-1 روش مبتنی بر همه رگرسیون‌های ممکن
4-5-2 روش مبتنی بر رگرسیون گام به گام
4-5-3 روش انتخاب پیشرو
4-5-4 روش حذف پسرو
4-6 طراحی پروفایل با استفاده از طراحی آزمایش‌ها
پیوست‌ها
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها
نویسنده
ناشر چاپی سازمان مدیریت صنعتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-275-219-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها

برای دریافت کتاب مدیریت کیفیت و کاهش هزینه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.