معرفی و دانلود کتاب کودک برنامه‌ نویس من: آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسکرچ

برای دانلود قانونی کتاب کودک برنامه‌ نویس من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودک برنامه‌ نویس من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودک برنامه‌ نویس من: آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسکرچ

بازی موردعلاقه خود را در خانه طراحی کنید! کتاب کودک برنامه‌ نویس من از محدثه بابایی، مقدمه‌ای بر زبان برنامه‌‌نویسی اسکرچ است که مخصوص کودکان و نوجوانان نوشته شده و به شما اصول اولیه این زبان را آموزش می‌دهد.

درباره کتاب کودک برنامه‌ نویس من:

تا به حال به این فکر کرده‌اید که ای کاش می‌توانستید یک بازی کامپیوتری مانند پرندگان خشمگین بسازید یا‌ اینکه چهره خودتان را به جای شخصیت‌های خیالی بازی‌ها قرار می‌دادید؟ اگر اینطور است پس کتاب حاضر مناسب شماست. محدثه بابایی در کتاب کودک برنامه‌ نویس من (Hidden World Of Games: Introductory scrach)، اصول اولیه زبان اسکرچ و دستورات آن را به شما آموزش می‌دهد و کمک می‌کند برنامه‌های مدنظرتان را به تنهایی آماده کنید.

با توجه به استقبال بالا از بازی‌های رایانه‌ای، افراد بسیاری - از جمله کودکان و نوجوانان- به این حوزه علاقه‌مند شده‌اند و ساخت، توسعه و انتشار بازی‌ها توانسته برای افراد بسیاری در سراسر دنیا کارآفرینی کند. برای ساخت بازی، نرم‌افزار‌های متعددی وجود دارد که در سطوح و دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند و این کتاب درباره یکی از ساده‌ترین زبان‌ها، یعنی اسکرچ است. این زبان به دلیل یادگیری آسان، برای رده سنی کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است و می‌تواند شروع مناسبی برای برنامه‌‌نویسی باشد.

کتاب کودک برنامه‌ نویس من مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این اثر مقدماتی، برای کودکان و نوجوانانی که تصمیم دارند با زبان برنامه‌‌نویسی اسکرچ آشنا شوند مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب کودک برنامه‌ نویس من می‌خوانیم:

در این قسمت؛ که رنگ آن خاکستری است، کدها مانند قطعات پازل، با نقشه‌ی قبلی، درکنار هم قرار می‌گیرند. اگر همه‌ی کدها به درستی کنار هم قرار گیرند، بازی به شکل صحیح اجرا خواهد شد. همانطور که مشاهده می‌کنید در بالای صفحه (گوشه‌ی سمت راست)، یک گربه قرار گرفته که زیر آن دو عدد نوشته شده است. این اعداد در مرحله اول، صفر هستند.

مقدار این عددها، جایگاه گربه را در برنامه مشخص می‌کند؛ یعنی گاهی ضرورت دارد که یک شیء را در قسمت‌های مختلف صفحه حرکت دهید تا بتوانید یک طرح دلخواه رسم کنید و یا حرکت خاصی را با استفاده از این اشیاء انجام دهید. برای انجام این کار، به مختصات دقیق صفحه (یعنی همین اعدادی که نوشته شده است) نیاز دارید. به خاطر داشته باشید که هرکدام از این اعداد مفهوم مشخصی دارند: عدد x نشان دهنده‌ی حرکت شیء در صفحه، از راست به چپ یا چپ به راست است. عدد y نشان دهنده حرکت شیء درصفحه، از بالا به پایین یا از پایین به بالاست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با زبان برنامه‌ نویسی اسکرچ
فصل دوم: مقدمه‌ای بر انواع دستورات در زبان اسکرچ
فصل سوم: اصول پویانمایی در اسکرچ
فصل چهارم: پروژه‌های تکمیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودک برنامه‌ نویس من: آموزش مقدماتی زبان برنامه نویسی اسکرچ
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-622-218-185-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک
110000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودک برنامه‌ نویس من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودک برنامه‌ نویس من

برای دریافت کتاب کودک برنامه‌ نویس من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.