معرفی و دانلود کتاب کودک سالم، تغذیه سالم

برای دانلود قانونی کتاب کودک سالم، تغذیه سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کودک سالم، تغذیه سالم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کودک سالم، تغذیه سالم

نویسندگان در کتاب کودک سالم، تغذیه سالم، می‌کوشد اصول تغذیه‌ی صحیح کودکان را آموزش دهند و والدین را با نیازهای غذایی بچه‌های خردسال آشنا کنند. این کتاب راهنما ضمن بررسی مسیر رشد و تکامل کودکان در سال‌های ابتدایی زندگی‌شان، گروه‌های غذایی ضروری برای آن‌ها را معرفی می‌کند و دستور آماده‌سازی انواع غذاهای مفید و سالم را به پدرها و مادرها می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب کودک سالم، تغذیه سالم

رشد و نمو نوزادان تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. بخشی از آن ژنتیکی و بخشی دیگر محیطی است. در مورد ژنتیک نمی‌توان کار به خصوصی انجام داد و طبیعتاً بدن مسیر خود را طی می‌کند، اما در مورد عوامل محیطی این‌گونه نیست. این عوامل کاملاً قابل‌تغییر و کنترل‌پذیر هستند و والدین با مهیا کردن شرایط لازم و ضروری، می‌توانند به رشد بچه کمک زیادی کنند. مسکن، بهداشت و حمایت‌های عاطفی ازجمله همین پدیده‌های پیرامونی محسوب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها که در سلامت و رشد کودک، نقشی انکارناپذیر و اثبات‌شده دارد تغذیه است. فراهم آوردن تغذیه‌ی مناسب و اصولی می‌تواند به این فرآیند سرعت ببخشد. در ماه‌های ابتدایی زندگی، کودک معمولاً فقط شیر می‌خورد. اما از شش ماه دوم می‌توان غذاهای کمکی هم به او داد. از زمانی که بچه توان خوردن غذاهای دیگر را هم به دست می‌آورد، باید به رژیم غذایی او توجه زیادی داشت، چون خوردن هر چیزی ممکن نیست. کتاب کودک سالم، تغذیه سالم نوشته‌ی محمدحسن افتخاری، عاطفه کهنسال، فاطمه همتی و طاهره عظیمی بلوکی حول همین موضوع می‌گردد و می‌کوشد اصول تغذیه‌ی صحیح کودکان را مرور کند. این کتاب والدین را با نیازهای غذایی خردسالان آشنا می‌کند و ضمن نام بردن غذاهایی که برای بدن او ضروری و مفید هستند، به پدر و مادرهای جوان یاد می‌دهد که چه برنامه‌ای برای آن‌ها پیش بگیرند.

والدین باید بین بزرگ شدن و رشد کردن کودک تمایز قائل شوند؛ بزرگ شدن فقط یکی از فاکتورهای رشد محسوب می‌شود. رشد پدیده‌ی کلی‌تری است. باید آن را نوعی هارمونی بین تمام اعضای بدن دانست که با تغییر و تحولات زیادی همراه است. درواقع این اتفاق به معنای آن است که کودک به‌مرور توان انجام برخی فعالیت‌ها را به دست می‌آورد و مستقل‌تر می‌شود. این فرآیند در ماه‌های ابتدایی تولد اهمیت زیادی دارد و اگر به‌درستی طی نشود، تبعات آن می‌تواند تا سال‌ها ادامه یابد. تکامل سیستم گوارش، توان حرکتی یا رویش دندان‌ها ازجمله مواردی هستند که در همین دوره اتفاق می‌افتند که کاملاً وابسته به تغذیه‌ی درست هستند. به خاطر همین است که تغذیه به‌عنوان یکی از فاکتورهای رشد کودک، همیشه مورد تأکید پزشکان و متخصصان بوده. این البته مؤید یک نکته‌ی دیگر هم هست؛ نقش والدین در رشد خردسالان. پدرها و مادرها با کنترل عوامل محیطی مثل تغذیه، می‌توانند این فرآیند را تسهیل و تسریع کنند. محمدحسن افتخاری، عاطفه کهنسال، فاطمه همتی و طاهره عظیمی بلوکی در کتاب کودک سالم، تغذیه سالم، پس از اشاره به این مسأله، به نیازهای تغذیه‌ای کودکان می‌پردازند و آن‌ها را مرور می‌کنند. نویسندگان در ادامه گروه‌های تغذیه‌ای مناسب خردسالان را معرفی می‌نمایند. در بخش پایانی نیز یک منوی غذایی مفید و علمی برای بچه‌ها پیشنهاد می‌کنند و طرز تهیه و آماده‌سازی آن را توضیح می‌دهند.

کتاب کودک سالم، تغذیه سالم را نشر حتمی به چاپ رسانده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب کودک سالم، تغذیه سالم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به والدینی که فرزند خردسال دارند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب کودک سالم، تغذیه سالم می‌خوانیم

در دوران شیرخواری، انرژی لازم عمدتاٌ با در نظر گرفتن اندازه‌ی بدن، فعالیت فیزیکی و میزان رشد تغییر می‌کند و چون تفاوت‌های زیادی در این متغیرها میان شیرخواران در سنین مختلف و همچنین در هر شیرخواری از یک ماه به ماه دیگر مشاهده شده است، دامنه‌ی تغییرات میزان انرژی مورد نیاز زیاد است. اگر مقدار مورد نیاز انرژی را برحسب واحد وزن بدن در نظر بگیریم، شیرخوار طبیعی تقریباٌ سه‌برابر بیشتر از یک فرد بالغ انرژی لازم دارد. این نشانگر سرعت بالاتر متابولیسم یک شیرخوار در برابر یک فرد بالغ، نیازهای ویژه‌ی شیرخواران برای رشد و نمو و ناکارآمد بودن جذب روده‌ای شیرخوار نسبت به فرد بالغ است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: رشد و نمو کودک در سال اول زندگی
فصل 2: نقش والدین در رشد و نمو کودکان
فصل 3: نیازهای تغذیه ‌ای کودک در یک سال اول زندگی
فصل 4: اهمیت شروع غذای کمکی و تغذیه کودکان در 6 ماه دوم زندگی
فصل 5: معرفی گروه ‌های مواد غذایی
فصل 6: تغذیه تکمیلی و مصرفی منوهای غذایی در روش تهیه آن ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کودک سالم، تغذیه سالم
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-355-513-6
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کودک سالم، تغذیه سالم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کودک سالم، تغذیه سالم

برای دریافت کتاب کودک سالم، تغذیه سالم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.