معرفی و دانلود کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها

عکس جلد کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها

کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها اولین اثر زیبا صحرایی، نویسنده ایرانی است. او این رمان را به سبک سوررئال نوشته و ماجرای پدربزرگی را روایت می‌کند که به همراه نوه‌اش در قبیله‌ای زندگی می‌کنند. پدربزرگ با اتکا به آیین عرفانی، فلسفه‌ی مرگ و زندگی، و مفهوم عشق، از دانسته‌های خود نسبت به طبیعت، برای نوه‌ی دخترش می‌گوید.

کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به علاقه‌مندان ادبیات داستانی ایران در ژانر عاشقانه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها می‌خوانیم:

پدربزرگ تمام آوازهای قدیمی قبیله را بلد بود و همیشه در حال زمزمه کردن آن‌ها بود، وقتی پدربزرگ آوازی را زمزمه می‌کرد، تمام فضا یکدست و هماهنگ می‌شد، پرنده‌ها بلندتر می‌خواندند، درخت‌ها براق‌تر و سبزتر می‌شدند، آتش اجاق شعله‌ورتر می‌شد و زغال‌ها بیشتر از هر وقت دیگری گر می‌گرفتند، حتی آلاچیق و کلبه‌ها هم جلوه بیشتری پیدا می‌کردند. انگار تمام طبیعت در رقصی هماهنگ حضور داشت و هیچ‌کس چاره‌ای جز تبعیت از قوانین این رقص باشکوه نداشت.

حتی سنگ کوچکی هم اگر با این نظم همراه نبود، هزار تکه می‌شد چون برای ماندن و زیستن چاره‌ای جز هماهنگی با این نظم یکدست وجود نداشت. پدربزرگ همچنان داشت آواز می‌خوند، گاهی بلندتر و گاهی آرام‌تر؛ چند تا از بلوط‌ها ترکیدند و خاکستر کمی در فضا پخش شد! بلوط رو دو تکه کردم و جویدم، بلوط هم دیگر تلخ نبود، شاید حیفش می‌آمد آرامش و زیبایی این فضای هماهنگ را خراب کند! بلوط حسابی پخته شده بود!

تولد من با مرگ مادرم آغاز شده بود. «زندگی و مرگ در هم تنیده‌اند و یکدیگر را محکم در آغوش گرفته‌اند تا هیچ کس حتی در خیال خودش هم تصور جدایی آن‌ها نپرورد؛ شیرینی زندگی با تلخی مرگ هماهنگ شده، هیچ‌کدام بدون دیگری قادر به جلو رفتن نیست. زندگی بدون مرگ مثل رودخانه‌ای سرگردانه که یا خشک میشه یا باتلاق؛ و مرگ دلیل راهه برای نشون دادن مسیر دریا و رسیدن این روخونه به نهایت خودش»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
پیمان زیبای زیستن و ماندن
دهکده و پدربزرگ و آوازها
جنگل مرطوب و مه آلود و پیان
کوچ مادر از خواب ما
اومدن پیان به دهکده
شوشا
تکرار و تغییر
شینا
روح کوچک
فصل دوم
ماهرخ و مادربزرگ
خورشید و پیام
مرد معرکه گیر
بازگشت خاطره‌ها
پیرمرد نقال
در جستجوی خود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سارات
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات316
زبانفارسی
شابک978-622-7938-05-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها

برای دریافت کتاب کوچه‌ی بی‌خاطره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.