معرفی و دانلود کتاب گرافیک در معماری

عکس جلد کتاب گرافیک در معماری
قیمت:
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرافیک در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرافیک در معماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرافیک در معماری

اگر در زمینه‌ی معماری به تحصیل یا فعالیت حرفه‌‌ای مشغولید و می‌خواهید با یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای این حوزه آشنا شوید، خواندن کتاب گرافیک در معماری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مهدی ملک محمدی در این کتاب راهنمای جامع، ضمن آشنا کردن شما با اصول هنرهای تجسمی، مطالب مفیدی را در رابطه با رنگ‌ها، ترکیب‌ آن‌ها، خطوط مختلف و بار روانی‌شان آموزش می‌دهد و در ادامه، شما را برای کار با فتوشاپ و جعبه‌ابزار آن آماده می‌کند.

درباره‌ی کتاب گرافیک در معماری

نرم‌افزار فتوشاپ یکی از ابزارهای کاربردی و کارآمدی است که امروزه طراحان رشته‌های گوناگون برای انجام پروژه‌های دانشگاهی یا حتی حین انجام پروژه‌های کاری مورد استفاده قرار می‌دهند. معماران و متخصصانی که در این حوزه مشغول به‌ کارند نیز از این نرم‌افزار و امکانات متنوع آن بی‌نیاز نیستند. مهدی ملک محمدی در تلاش بوده تا با نگارش کتاب گرافیک در معماری، نحوه‌ی کار با فتوشاپ را برای دانشجویان این رشته و معماران شرح دهد. اگر شما هم در حال حاضر به تحصیل در رشته‌ی معماری می‌پردازید یا این‌که دوران تحصیل خود را به پایان رسانده‌اید و وارد بازار کار شده‌اید، مطالعه‌ی این اثر آموزشی و راهنمای گام‌به‌گام را به شما توصیه می‌کنیم.

کتاب حاضر به‌طور کلی پنج فصل را شامل می‌شود. در فصل نخست آن، نویسنده به سراغ مبانی هنرهای تجسمی رفته و شرح مختصری از اصول آن‌‌ها را به مخاطبان ارائه کرده است. نحوه‌ی ایجاد توازن به وسیله‌ی نقطه‌ها، کاربرد دو مفهوم تجمع و پراکندگی در گرافیک، انواع خط‌های عمودی، افقی، مایل و منحنی، همچنین تأثیری که این خطوط بر ذهن و روان بیننده خواهند داشت، کاربرد خط‌ها و حالات آن‌ها در صفحه، ایجاد تعادل و ریتم در تصویر با استفاده از خطوط، همین‌طور به وجود آوردن فضای تاریک و روشن به کمک خط‌ها، ارتباطی که میان نقطه و خط وجود دارد و در نهایت اشکال گوناگونی مانند دایره، مربع و مثلث، مباحث اصلی این فصل را تشکیل می‌دهند. در دومین فصل کتاب، ترکیب‌بندی به‌عنوان موضوع محوری مطرح شده است. ایجاد تناسب، کنتراست، کادر و تعادل در تصویر، ترکیب‌بندی‌های رایج مانند ترکیب‌بندی‌های قاب‌دار، عمیق، عمودی، افقی، متقاطع و...، همچنین انواع ترکیب‌بندی‌های مدور، مثلثی، مورب و...، موضوعاتی هستند که در این فصل از کتاب گرافیک در معماری بیان شده‌اند.

رنگ‌شناسی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه طراحان و معماران قرار بگیرد. به همین خاطر، مهدی ملک محمدی در سومین فصل کتاب شرح مفصلی از انواع رنگ‌ها عرضه کرده و به‌طور مجزا تمامی رنگ‌های زرد، آبی، خاکستری، سبز و... را بررسی کرده است. دایره‌ی رنگ، تضاد میان رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی، ترکیب‌های تهاجمی دوگانه و سه‌گانه، طیف متنوع ترکیب‌های آرام، ترکیب‌های خونگرم، خونسرد و منطقی، موضوعات دیگری هستند که در همین فصل به شما معرفی شده و برایتان تشریح می‌شوند. در ادامه‌ی فصل سوم می‌آموزید که چگونه الگوهای انتخاب رنگ را شناسایی کنید و در پایان نیز با نُه اصل کاربردی در گزینش رنگ‌ها آشنا می‌شوید.

شیت‌بندی در فصل چهارم مورد توجه قرار گرفته. به کمک این فصل می‌آموزید که شیت‌بندی در معماری چه کاربردی دارد و تناسب برقرار کردن میان اشکال انسانی به چه معناست. پنجمین فصل کتاب گرافیک در معماری به معرفی جعبه‌ابزار فتوشاپ اختصاص یافته است. مطالب این فصل بیش از سایر فصول جنبه‌ی عملی دارند و توصیه می‌کنیم حین مطالعه‌ی مطالب این فصل، نکات و راه‌کارهای آن را نیز در عمل به کار بگیرید تا بهتر در حافظه‌تان ماندگار شوند. ابزارهای جابه‌جایی، انتخاب، برش، رنگ‌آمیزی، ترمیم، فرمت‌های فشرده ساختن تصاویر و... در همین فصل مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در صفحات پایانی کتاب، بخشی به‌عنوان نتیجه‌گیری قرار گرفته است که طراحی پدیده‌های مختلف طبیعی و زمینه‌های مختلف در آن آموزش داده شده‌اند. سه‌بعدی کردن عکس، تلفیق عکس و نقاشی یا ایجاد حالت شبنم روی عکس، برخی از مباحث این بخش را تشکیل می‌دهند. در ادامه نیز ضمیمه‌ی رنگ‌ها و الگوهای انتخاب رنگ به مخاطبان عرضه شده است.

سادگی زبان و بیان، آموزش منسجم و مرحله‌به‌مرحله و توجه به جنبه‌ی کاربردی آموزش‌ها، ویژگی‌های بارزی هستند که در این اثر به چشم می‌خورند. مهدی ملک محمدی برای یادگیری بهتر مطالب از سوی مخاطبان، از تصاویر و عکس‌های فراوانی بهره گرفته که در سراسر کتاب دیده می‌شوند. اگرچه این راهنمای مصور آموزشی در اصل برای فعالان حوزه‌ی معماری تدوین شده اما فصل پنجم آن می‌تواند برای سایر افرادی که می‌خواهند با فضای فتوشاپ آشنا شوند سومند باشد. علاوه‌بر این، آن دسته از مباحث کتاب که پیرامون رنگ‌ها، ترکیب‌بندی آن‌ها و انواع خطوط و اشکال هندسی مطرح شده‌اند نیز می‌توانند برای علاقه‌مندان حوزه‌ی گرافیک مفید باشند.

برای آشنایی با عناصر اصلی گرافیک، شناخت مبانی هنرهای تجسمی، یادگیری کار با نرم‌افزار فتوشاپ و شیوه‌ی استفاده از آن در پروژه‌های معماری، بهترین و کوتاه‌ترین راه این است که همین حالا کتاب گرافیک در معماری را تهیه کرده و تا انتها با آموزش‌های مهدی ملک محمدی همراه باشید. مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران وظیفه‌ی چاپ و نشر این اثر را به عهده داشته و آن را به دنیای کتاب عرضه کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

کتاب گرافیک در معماری برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌ی معماری و افرادی که در این زمینه اشتغال دارند، با مطالعه‌ی کتاب گرافیک در معماری می‌توانند اطلاعات خود را در رابطه با کاربرد نرم‌افزار فتوشاپ در حوزه‌ی معماری افزایش دهند.

در بخشی از کتاب گرافیک در معماری می‌خوانیم

در زبان هنرهای تجسمی، نقطه موضوعی است کاملا ملموس و بصری که بخشی از اثر تجسمی را تشکیل داده و دارای شکل و اندازه‌ی نسبی است. ستاره‌های روشن یا لکه‌ی سفید ماه، دسته‌ی پرندگان و... مثال‌هایی از نقطه در طبیعت است. در واقع نقطه، تجسمی از شکل خاصی نداشته و اندازه آن نسبی است. زمانی که از فاصله‌ی دور به یک ساختمان می‌نگرید پنجره‌های آن بصورت نقاطی کنار هم دیده می‌شود. در صورتی‌که اگر به بنا نزدیک شویم، پنجره‌ها، مجموعه‌ای از خطوط و سطوح دیده خواهند شد. بنابراین محدوده‌ی فضا یا سطح که همان کادر است، نقش تعیین کننده‌ای در تشخیص نقطه‌ی تجسمی و معنا پیدا کردن آن دارد. در یک طبقه‌بندی کلی نقاط را به دو دسته هندسی (مربع، مستطیل، لوزی، بیضی، ذوزنقه، دایره، مثلث) و غیرهندسی تقسیم می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی هنرهای تجسمی
فصل دوم: ترکیب‌بندی
فصل سوم: رنگ‌شناسی
فصل چهارم: شیت‌بندی
فصل پنجم: Post production
ضمیمه رنگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرافیک در معماری
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-600-1245-83-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش گرافیک و انیمیشن، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۲۰۰۰ ۲۸,۸۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرافیک در معماری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گرافیک در معماری

برای دریافت کتاب گرافیک در معماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.