معرفی و دانلود کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر

عکس جلد کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر
قیمت:
۱۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر

کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر چندین داستان کوتاه از فرشته احمدی، نویسنده‌ی معاصر، را پیش روی علاقه‌مندان داستان‌های ایرانی قرار می‌دهد. داستان‌های این کتاب عموماً بازتابی از دغدغه‌های گوناگون زندگی زنان ایران به حساب می‌آیند.

درباره‌ی کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر

کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر، مجموعه‌ای است از چندین داستان کوتاه جذاب و خواندنی. فرشته احمدی، نویسنده‌ی این کتاب، تاکنون چندین رمان و داستان کوتاه دیگر نیز منتشر کرده است. نویسنده در این کتاب، داستان‌هایی متفاوت را از زندگی زنان ایرانی روایت می‌کند. این داستان‌ها، سبک‌و‌سیاق‌هایی گوناگون دارند. با این حال نکته‌های خاصی در تمامی آن‌ها مشاهده می‌شود. برای نمونه می‌توان به شخصیت‌هایی در این داستان‌های کوتاه اشاره کرد که همگی، وسواس‌هایی عجیب‌و‌غریب دارند. این وسواس‌ها، حالتی بیمارگونه در شخصیت‌های داستان ایجاد کرده است. در نتیجه می‌‌توان گفت در کنار روایت داستان، نویسنده به روانکاوی شخصیت‌های کتاب گرمازدگی و داستان های دیگر نیز می‌پردازد.

«لانه‌ی اسکوارتِر»، یکی از داستان‌های جذاب این کتاب است که عنصری بیرون از نظم طبیعیِ پیرامونِ شخصیت‌هایِ داستان در آن نقش مهمی دارد. غریب‌بودن این عنصر، جذابیت آن را برای شخصیت‌های داستان افزایش می‌‌دهد. فرشته‌ احمدی، نویسنده‌‌ی کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر، در داستان کوتاه «جدول اصلاحات»، به دغدغه‌های شخصیت اصلی داستان برای یکی شدن با محیط و عقب‌نماندن از اطرافیان می‌پردازد. «گرمازدگی» نیز به‌عنوان مهم‌ترین قصه‌ی این مجموعه داستان شناخته می‌شود. علاقه‌ای جنون‌آمیز، شخصیت اصلی این داستان را از افراد اطراف خود دور می‌کند. این وسواس‌‌ جنون‌آمیز، به دستمایه‌‌ای برای داستان «میرزابنویس» نیز تبدیل شده است. داستان بی‌سروپا، یکی دیگر از قصه‌های جالب این کتاب است. شخصیت اصلی این داستان، سوری نام دارد. سوری هر روز از مسیر خاصی در شهرکی که در آن زندگی می‌کند، می‌گذرد. از قضای روزگار، چشم سوری در این مسیر به مجسمه‌ای می‌افتد که کنار جدول خیابان، رها شده است. این مجسمه، یاد کیوان، یکی از آشنایان قدیمی سوری را در ذهن وی زنده می‌کند. در نتیجه وسواسی عجیب‌ به جان سوری می‌افتد تا مجسمه را به کیوان برساند.

معرفی و دانلود کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر

کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر از سوی نشر افق منتشر شده است.

کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

بدون شک تمام علاقه‌مندان داستان‌های ایرانی از مطالعه‌ی کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر، لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر می‌خوانیم

از لای تپه‌های کوچک و بزرگ و بوته‌های خار دویده بودیم سمت بابا. وقتی مطمئن شدیم مامان حوصله نکرده بماند تا ما برسیم، ایستادیم و چندتا بنفشه کندیم و گذاشتیم تو بقچه برای دسر. چندتا را هم خودمان لمباندیم. شیرین بودند. یکی هم گذاشتم لای موهایم. سعید تازه اسم چندتا گیاه خوراکی را یاد گرفته بود. نشست و گیاهی را که برگ‌های پهن ارغوانی‌اش ولو شده بودند روی خاک، از ریشه درآورد. اسمش نان پیغمبرو بود. پوست ریشه‌اش را رشته‌رشته کندیم و خوردیمش. کمی شور بود، کمی ترش، کمی هم آب‌دار. دوست سعید گفته بود توی کتاب دینی‌شان خوانده پیغمبر در راه مدینه، موقع هجرت، به جای نان از این گیاه می‌خورده. اصلاً مزه‌ی ‌نان نمی‌داد. چندتا هم برای بابا کندیم. من با یک تکه چوب خاک‌های نرم دور لانه‌ی مورچه‌ها را به‌هم ریختم.

از تپه‌ی نرمی که همیشه دور لانه‌شان پیدا می‌شد خیلی خوشم می‌آمد. نمی‌دانستم آن دانه‌های خاک ریز و یک اندازه را چطوری پیدا می‌کردند. سعید تو سوراخ‌شان شاشید. مورچه‌ها قلپ‌قلپ بالا آمدند.

فهرست مطالب کتاب

بی‌سروپا
لانه‌ی اسکواتِر
میرزا بنویس
نقطه‌ی کور
جدول اصلاحات
گرمازدگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-369-875-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر

برای دریافت کتاب گرمازدگی و داستان‌های دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.