معرفی و دانلود کتاب گره بر باد

عکس جلد کتاب گره بر باد
قیمت:
۸۹۹۰۰ ۴۴,۹۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گره بر باد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گره بر باد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گره بر باد

کتاب گره بر باد، نوشته‌ی سیمین جعفر جلالی داستان زندگی دختری است به نام لیلا. دختری از خانواده‌ی کم‌درآمد و فقیر جامعه، که با تمام کم‌وکاستی‌ها از زندگی‌ و خانواده‌اش راضی است و احساس خوشبختی می‌کند. اما روزی همه‌ی ماجرا تغییر می‌کند...

درباره‌ی کتاب گره بر باد

کتاب گره بر باد رمانی‌ست اجتماعی و عاشقانه که سیمین جعفر جلالی آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. داستان از نگاه راوی آن یعنی لیلا روایت می‌شود. او دختری از خانواده‌ای تهی‌دست است که برای گذران زندگی در کنار مادرش فرش می‌بافد و در کار‌های خانه کمک‌حالِ خانواده‌اش است. با تمام سختی‌ها و کاستی‌ها لیلا خود را خوشبخت می‌داند و در کنار خانواده‌اش اوقات شادی را دارند.

خانه‌ی آن‌ها تلفن ندارد بنابراین از تلفن همسایه‌شان استفاده می‌کنند. روزی زن همسایه با بهانه‌ی تماس تلفن سراغ مادر خانواده می‌آید. مادر با دو خبر به خانه باز می‌گردد. خبری خوش و خبری بد؛ خبرهایی که آغاز تغییرات در زندگی این خانواده‌ی شاد می‌شوند. خبر اول، خبر خواستگاری برای یکی از دختران این خانواده است و خبر دیگر از طرف عمه‌ی فرزندان است. عمه‌ای که از هر نظر با این خانواده فرق دارد و پول‌دار و مرفه است. به‌خاطر مشکلی که دارد از برادرش درخواست کرده یکی از دختران به کمکش برود و پدر خانواده راوی داستان، لیلا، را انتخاب می‌کند.

لیلا اول علاقه‌ای به آن خانه و اهالی‌اش ندارد؛ اما بعدها اتفاقاتی می‌افتد که همه چیز تغییر می‌کند. لیلا در آنجا با عمه، پسرعمه و همسر باردار او زندگی می‌کند. بعداز‌مدتی لیلا به خانه بازمی‌گردد اما دلش پیش خانه‌ی عمه است؛ دیگر علاقه‌ای به بودن در خانه خودشان ندارد و زمانی که عمه‌اش پیشنهاد می‌دهد لیلا برای همیشه برود و با او زندگی کند باوجود تمام دلتنگی‌ها برای خانواده عزیزش، در دلش از این پیشنهاد عمیقاً خوشحال است. اما این آغاز ماجرایی دیگر برای لیلا است. از زمانی که پسرعمه و فرزندش به خانه نقل مکان می‌کنند مشکلات لیلا شروع می‌شود و این آغاز نزدیک‌شدن او به پسرعمه و دخترش است... برای خواندن ادامه‌ی داستان و فهمیدن ماجرای پرفرازونشیب لیلا پیشنهاد می‌کنیم رمان را مطالعه کنید.

کتاب گره بر باد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به کسانی که علاقه دارند رمانی عاشقانه بخوانند پیشنهاد می‌کنیم.

با سیمین جعفر جلالی بیشتر آشنا شویم

سیمین جعفر جلالی متولد سال 1335 نویسنده‌ای ایرانی است. از جمله آثار او می‌توان به کتاب «خواب خورشید»، «با بهار»، «چون دوست دشمن است» و «طاهره» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب گره بر باد می‌خوانیم

کنار پردیس در لبه پیاده‌رو ایستاده و به انبوه جمعیتی که شعار می‌دادند و می‌گذشتند نگاه می‌کردیم. روزهای پرخروش آبان‌ماه بود. جمعیت یک‌صدا فریاد مرگ بر شاه می‌کشیدند. بازوی پردیس را گرفتم و گفتم: «بیا بریم» پردیس خود را عقب کشید و گفت: «نمیام، می‌خوام تماشا کنم». در حال دور شدن از او گفتم: «پس من رفتم» خیابان‌ها پر از آشوب و شهر ناآرام بود.

درضمن این‌که مسیر پیاده‌رو را آرام‌آرام طی می‌کردم، به یاد مراسم عروسی مازیار افتادم؛ در این شلوغی‌ها عروسی او هم خاطره‌ای شد به یاد ماندنی. ابتدا تصمیم گرفتند مراسم را به هم بزنند و با یک مهمانی کوچک و خانوادگی سر و ته قضیه را هم بیاورند؛ اما پدر ساناز این را نپذیرفت و خواستار مراسمی آبرومند شد. می‌گفت: «جواب فامیل و دوست و آشنا را چه بدهد» حتی ساناز هم از این برخورد به جوش آمده و مرافعه‌ای برپا بود. بالاخره هم غیرت بابا قبول نکرد زیرِ بار منّت فامیل عروسش برود و هر طور بود جشن عروسی را برپا کرد. در این مراسم نه تنها جهان بلکه عمه هم شرکت نکردند.

جهان عاقبت به طلاق رضایت داده و از مژده جدا شده و حال و روز خوشی نداشت. عمه هم به بهانه نگه‌داری از پریسا از آمدن سر باز زد. این موضوع باعث رنجش مامانم شد و دو روز بعد از عروسی مرا در خانه نگه داشت و اجازه نداد به خانه عمه بروم. شب سوم عمه به خانه فاطمه‌خانوم زنگ زد و نمی‌دانم به مامان چه گفت که صبح روز بعد مامان، مرا همراه بابا روانه خانه عمه کرد.

اواخر شهریورماه بود. شهر تهران حالت عادی و همیشگی را نداشت. ولی نمی‌دانم چرا هیچ‌چیز به نظرم واقعی نمی‌رسید. خیال می‌کردم تمام این رفتارها یک نوع سرگرمی و تفریح است. بابا مرا مقابل خانه عمه پیاده کرد و رفت و در آن لحظه بود که فهمیدم او هم از نیامدن عمه دلگیر است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گره بر باد
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-964-236-795-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۹۹۰۰ ۴۴,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گره بر باد

مهسا دودانگه
۱۴۰۲/۸/۱
کتاب قشنگ بود. سبک نگارش خوب بود. شخصیت پردازی و روایت داستان جذاب بود. اما من با شخصیت شکننده و بدبخت لیلا مشکل داشتم چرا یک زن باید انقد به مردی وابسته باشد و چشم به روی همه‌ی خطاهای او ببندد. به نظرم مردی مثل جهان واقعا قابل بخشیدن نیست. چرا باید لیلا تا این حد وابسته و دلبسته به انسانی مثل جهان باشد. خطاهای این شخص بسیار بسیار زشت و ناپسند بوده. مگر همچین زنی در دنیای واقعی وجود دارد. از نظر بنده این داستان که زن‌ها را تا این حد صبور و بدبخت جلوه دادتوهینی به زنان جامعه محسوب می‌شود. هیچ زنی مجبور به تحمل این شرایط نیست.
Zahra Seif
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام دوستان خوب کتابراه داستان بدی نبود. به نظر من مسائل کشدار بود. شخصیت اول داستان یا همون راوی خیلی بی دست و پا معرفی شده بود. آخر داستان هم که یک دفعه‌ای تموم شد. در مجموع برای یک بار خوب بود عشقی یک طرفه تا بی نهایت. البته صبر و پایداری و ظلم به زنان جامعه‌ی ایرانی هم در داستان نشان داده شده بود. خسته نباشید
م
۱۴۰۲/۱/۲۰
نگارش‌اش خوب بود ولی یه جاهایی فقط دوست داشتم که لیلا تصمیم درست بگیره و خودش رو رها کنه اما باز حماقت میکرد و به زندگی پر از درد و رنج ادامه میداد
ام البنین حسن زاده
۱۴۰۱/۹/۷
واقعاً از دست لیلا و عشق یک‌طرفه‌اش به جهان آدم نمیتونه و نمیدونه چی بگه کلی حرص خوردم
نسرین ق
۱۴۰۲/۸/۲
بسیار زیبا بود و تا آخر کتاب رو با اشتیاق دنبال کردم
میترا آرانی
۱۴۰۲/۵/۳۱
کتاب پر فراز نشیب بود صبر یک زن را نشان میداد
آری
۱۴۰۱/۸/۲۵
کتاب سراسر رنج و بدبختی بود خیلی از دست لیلا حرص خوردم
خاتون
۱۴۰۲/۱/۲۶
داشتن غرور برای یک زن از هر چیزی مهمتره
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب گره بر باد

برای دریافت کتاب گره بر باد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.