معرفی و دانلود کتاب گرگ قرمز

عکس جلد کتاب گرگ قرمز
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گرگ قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرگ قرمز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرگ قرمز

کتاب گرگ قرمز به قلم الیزابت لرد، پنجمین جلد از مجموعه ده جلدی داستان‌های حیات‌وحش، ماجراجویی سه نوجوان با نام‌های آفرا، تام و ژوزف را با مضمون حفظ حیات‌ وحش و محیط ‌زیست برای گروه سنی نوجوان روایت می‌کند.

تام یک نوجوان انگلیسی است که محیط زندگی‌اش را در لندن ترک کرده و در کنار ژوزف آفریقایی و آفرا دختر دورگه آفریقایی - امریکایی، به دنبال ماجراجویی در جنگل‌های آفریقا پا می‌گذارند. تام رفته ‌رفته با طبیعت و حیات ‌وحش آشنا می‌شود. مادر تام اما در میدان تربیتی ستیز با طبیعت، بزرگ شده و پیوسته با تام در چالش است.

در این داستان آفرا هنگام گشت و گذار در یک منطقه‌ی کوهستانی توله گرگی را که از گونه‌های نادر است، پیدا می‌کند. توله گرگ برای زنده ماندن و ادامه زندگی باید کنار مادرش باشد. اما چون مادرش نیست آفرا تصمیم می‌گیرد برای حفاظت از اینگونه نادر، او را همراه خودش به خانه ببرد و از او نگهداری کند.

الیزابت لرد (Elizabeth Laird) با زبردستی در کتاب گرگ قرمز (Red wolf) از عنصرهای انسانی و جانوری برای انتقال مفهوم‌های زیست ‌محیطی بهره می‌گیرد و عشق و علاقه به حیوانات و محیط زیست را یادآور می‌شود.

در این مجموعه‌ی ده جلدی که هر کدام داستان جداگانه‌ای دارند، سه نوجوان غربی و آفریقایی در هر داستان درگیر سفرها و ماجراهایی می‌شوند. این سه شخصیت علاوه بر گشت و گذار در طبیعت آفریقا هر بار به یک حیوان در معرض خطر برمی‌خورند و برای نجات جان آن تلاش می‌کنند.

در بخشی از کتاب گرگ قرمز می‌خوانیم:

آفرا بدون نگاه به چشمان او از کنارش گذشت. می‌دانست چگونه نظر پروف را عوض کند تا جانوری را بپذیرد: ابتدا باید با احتیاط رفتار کند، سپس کمی با او بستیزد و بگذارد پروف با دیدگاه او آشنا شود و سرانجام فرصت بدهد تا کارها در روال عادی بیفتند. او به کاسه‌ای که در دستان ورکو نگاه کرد و آهسته گفت: «ووشا، نگران نباش، کارها دارد جور می‌شود» ولی با ترش‌رویی ادامه داد: «انگار فقط نان و شیر است، او کمی گوشت هم می‌خواهد.»

ورکو هاج و واج به او نگاه کرد. پروف به طبقه‌ی بالا رفته بود، ولی جیورجیس برای سرگرم شدن، دنبال آفرا پیش آمد و به زبان آماریک‌ چیزی به صاحب مسافرخانه گفت.

ورکو سرش را عقب کشید و لبخند زد. روشن بود که از علاقه‌ی مهمانانش به یک توله‌سگ شگفت‌زده شده است: «ishi, ishi، بله.»

جیورجیس، کاسه را از دست ورکو گرفت و رو به آفرا گفت: «تا دقیقه‌ای دیگر ورکو گوشت می‌آورد. بیا به طبقه‌ی بالا برویم. پدرت و من می‌خواهیم با شما صحبت کنیم.»

آفرا گرمای بدن موجود زنده‌ای را که در دستش بود فراموش کرد. انگار قاشقی نامرئی درون او را هم می‌زد: «درباره‌ی... دایی‌ام؟»

جیورجیس ‌که او را به سمت پله‌ها هدایت می‌کرد گفت: «شاید. بله.»

آفرا اشتیاق فراوانی داشت که زودتر برسد تا از موضوع بیشتر سر درآورد ولی سکندری خورد و ناچار شد آرام‌تر راه برود تا به ووشا آسیب نرسد.

او شنید که جیورجیس در پشت سرش زمزمه می‌کند: «شباهت در چشمان، واقعاً فوق‌العاده است.» این سخن موجی از امید در قلبش به وجود آورد.

پروف چفت در چوبی کرکره‌ای را بازکرده و واردشده بود. کمی بعد بدون ژاکت کلفت و شال‌گردن بیرون آمد.

فهرست مطالب کتاب

1: صدای طبل در تاریکی
2: جستجوی آفرا
3: توله‌سگ گرسنه
4: گرگ‌های وحشی اتیوبی
5: پنهان کردن ووشا
6: بر فراز فلات
7: پروف خشمگین می‌شود
8: دِیری در میان کوه‌ها
9: آفرا ناامید می‌شود
10: سگ‌های خطرناک
11: توله‌ها در لانه
12: آواز سحری گرگ
13: هاری
14: تصمیم دردناک
15: دیدار در هنگام غروب
16: بسته‌ی ارزشمند
17: پایان جستجو

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرگ قرمز
نویسنده
مترجممحمدصادق شریعتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-622-00-1629-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرگ قرمز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گرگ قرمز

برای دریافت کتاب گرگ قرمز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.