معرفی و دانلود کتاب رد پای پلنگ

عکس جلد کتاب رد پای پلنگ
قیمت:
۱۲۰۰۰ 6000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رد پای پلنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رد پای پلنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رد پای پلنگ

کتاب رد پای پلنگ به قلم الیزابت لرد، اولین جلد از مجموعه ده جلدی داستان‌های حیات‌وحش، ماجراجویی سه نوجوان با نام‌های آفرا، تام و ژوزف را با مضمون حفظ حیات‌ وحش و محیط ‌زیست برای گروه سنی نوجوان روایت می‌کند.

تام یک نوجوان انگلیسی است که محیط زندگی‌اش را در لندن ترک کرده و در کنار ژوزف آفریقایی و آفرا دختر دورگه آفریقایی - امریکایی، به دنبال ماجراجویی در جنگل‌های آفریقا پا می‌گذارند. تام رفته ‌رفته با طبیعت و حیات ‌وحش آشنا می‌شود. مادر تام اما در میدان تربیتی ستیز با طبیعت، بزرگ شده و پیوسته با تام در چالش است.

از سوی دیگر پلنگ جوانی با این فکر که آدمیان با دست‌اندازی به زیست‌گاه‌ها، میدان او را تنگ کرده‌اند به محل سکونت آن‌ها می‌رود و دست به شکار جانوران دست‌آموز می‌زند. اما این سه نوجوان که نگران جان او و حفظ حیات وحش هستند به همراهی سازمان حفظ حیات‌ وحش کنیا به دنبال نجات پلنگ جوان می‌روند.

الیزابت لِرد (Elizabeth Laird) با زبردستی در کتاب رد پای پلنگ (Leopard trail) از عنصرهای انسانی و جانوری برای انتقال مفهوم‌های زیست ‌محیطی بهره می‌گیرد و عشق و علاقه به حیوانات و محیط زیست را یادآور می‌شود.

در این مجموعه‌ی ده جلدی که هر کدام داستان جداگانه‌ای دارند، سه نوجوان غربی و افریقایی در هر داستان درگیر سفرها و ماجراهایی می‌شوند. این سه شخصیت علاوه بر گشت و گذار در طبیعت آفریقا هر بار با یک حیوان در معرض خطر آشنا می‌شوند و برای نجات جان آن حیوان تلاش می‌کنند.

در بخشی از کتاب رد پای پلنگ می‌خوانیم:

تام به ‌سختی صدای ضعیف آفرا را شنید، ژوزف به علامت هشدار بازوی او را گرفته بود. دو گونه ترس بر جانش افتاده بود، یکی ترس عمیق قدیمی از پلنگ و دیگری ترسی جدید، ترس از دیده شدن به‌ وسیله‌ی آقای هوون خشمگین تفنگ به دست. تام از سر درماندگی می‌خواست همان‌جا که هست بماند و امنیت پناهگاه را از دست ندهد.

آفرا سرش را خم و جوراب را به سر کرد. ژوزف قبلاً این کار را کرده بود. تام دستپاچه دنبال جوراب خودش گشت، با انگشتان لرزان آن را پایین کشید. حالا حس بهتری داشت و کمی جرئت پیدا کرد.

چشمان او جاهای دورتر فضای بی درخت را می‌پایید، دنبال نقطه‌ای‌ بود که ‌صدای ‌خرخر ضعیفی از آن شنیده‌ بود. از گوشه‌ی ‌چشم‌ می‌دید که ‌پلنگ به‌ طور غیر عادی آرام است و فقط بینی‌اش ‌تکان می‌خورد.

مدت نیم دقیقه‌ که به نظر نیم ساعت رسید، هیچ حرکتی نبود. ناگهان تام بازتاب نور خورشید بر جسم فلزی درخشانی دید. لوله‌ی گرد و درازی که از پشت بوته‌ی انبوهی بیرون زده بود. تام کمی دیرتر متوجه لوله‌ی تفنگ شد.

ناخودآگاه به جغجغه‌اش چنگ زد و آن را به ‌طرف بیرون پناهگاه گرفت. درست همان لحظه آقای هوون و دنبال او پیتر بیرون آمدند، در حالی ‌که پلنگ در تیررس آن‌ها بود. یک آن دید که آقای هوون تفنگ را تا شانه‌اش بالا آورده و پیتر هیجان‌زده پشت سر پدرش ایستاد. تام به ‌سوی پلنگ دوید و در حالی ‌که جغجغه را بر بالای سرش می‌چرخاند نعره می‌زد: «برگرد! بدو، وگرنه به تو شلیک می‌کنند!» او متوجه نبود که ژوزف و آفرا چسبیده به او، در قابلمه‌ها را به هم می‌کوبند و طبل را به صدا درمی‌آورند. فقط پلنگ را دید که به‌ راحتی با یک حرکت چرخید و به درون علفزار رفت و ناپدید شد تا خال‌هایش او را در آن جا استتار کنند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
1: بیدار شدن در آفریقا
2: بلاّ
3: دیک دیک در کنار حوض
4: چونگالولو
5: ببری
6: چشم‌هایی درون سایه‌ها
7: خانه‌ی آفرا
8: مشکلات بیشتر با پیتر
9: علامت آفرا
10: خطر!
11: نقشه‌هایی در بوما
12: وحشت در شب
13: تام اسرارآمیز
14: کمینگاه مناسب
15: نجات، همین حالا
16: دایی تیتوس
17: ترقه در جنگل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رد پای پلنگ
نویسنده
مترجممحمدصادق شریعتی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-600-04-7681-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰ 6000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رد پای پلنگ

پارسا نبی لو
۱۳۹۹/۱/۱۹
عالی بود من عاشق گربه بودم ببری و پلنگ
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رد پای پلنگ

برای دریافت کتاب رد پای پلنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.