معرفی و دانلود رایگان کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی

عکس جلد کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی
قیمت:
رایگان - 0€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی

میرزا محمد علی صائب تبریزی از شاعران عهد صفویه است که در حدود سال ۱۰۰۰ هجری قمری در اصفهان (و به روایتی در تبریز) زاده شد. در جوانی مانند اکثر شعرای آن زمان به هندوستان رفت و از مقربین دربار شاه جهان شد. در سال ۱۰۴۲ هجری قمری به کشمیر رفت و از آنجا به ایران بازگشت و به منصب ملک‌الشعرایی شاه عباس ثانی درآمد. در زمان پیری در باغ تکیه در اصفهان اقامت کرد و همواره عده‌ای از ارباب هنر گرد او جمع می‌شدند. وی در سال ۱۰۸۰ هجری قمری وفات یافت و در همین محل (باغ تکیه) در کنار زاینده‌رود به خاک سپرده شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزیده اشعار صائب تبریزی
نویسنده
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک
رایگان - 0 یورو
افزودن به کتابخانه

نقد، بررسی و نظرات کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی

Ms.Rashidi
۱۴۰۱/۶/۳
اشعار و ابیاتی که جناب صائب سرودند واقعا بسی جای تامل و تفکر دارند، مثل این بیت: در زیر بار منت پرتو نمیرویم، دانسته ایم قدر شب تار خویش را.
این شاعر اصفهانی در ابیات خود پند و اندرز رو هم به مخاطب القا میکنند، تک بیتی کافیه تا بفهمیم که غم آینده رو نباید خورد: فکر شنبه تلخ میدارد جمعه‌ی اطفال بی
را، عشرت امروز اندیشه‌ی فردا خوش است.
شعر روح ادم رو تازه میکنه، به معنای واقعی ساعتهایی که این کتاب رو خوندم، و اشعارش رو زمزمه کردم، کلا از احوالات روزمره غافل شدم، تاثیری بس زیبا و روح نواز داشت.
خواندن این کتاب رو از دست ندید.
افشین آیتی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
ضمن عرض تشکر از عوامل محترم و زحمتکش کتابراه بابت کتابهای مفید و رایگانی که هفته یلدا خوانی به کتاب خوانها و اهل شعر و ادب پارسی هدیه دادند. و اما راجع به صائب تبریزی عارف و شاعربزرگی که انصافا حق مطلب به طور کامل راجع به این دردانه و غریب دوران خودش ادا نشد به دوستان کتابخوانم توصیه میکنم که سعی و کنن کنار دیوانهای حضرت مولانا جناب حافظ بزرگ و همچنین استاد سخن شیخ اجل سعدی شیراز دیوان عارف بزرگ صائب تبریزی رو هم داشته باشند و هر روز شعری از ایشان مرور کنند. و سرلوحله زندگی قرار دهند باتشکر.
عصمت گل بو
۱۴۰۲/۸/۱۸
چقدر بد نوشته شدند و نامناسب و ناخوانا. نمی‌دونم به چه شکل متون کتاب‌های الکترونیک آماده میشن، ولی به هر صورت بسیار بد نگاشته شدند. بخصوص صائب با اون مضامین و خوانش مشکل. این ناخوانایی که باعث عدم رساندن مفهوم در کل میشه، در بسیاری از کتاب‌ها دیده میشه. مانند کتاب آنیما در اشعار شاملو. انگار اصلا متوجه نبودن چه کاری رو آماده می‌کنند!!
لادن کریمی
۱۴۰۰/۸/۲
من شعر خیلی دوست دارم، مگه میشه بد باشه عالیه عالی، روزی یک صفحه قرآن، یک صفحه نهج البلاغه، یک صفحه حافظ، یک صفحه بوستان و گلستان و اشعار شاعرای نامدار ایران بخونیم این پیشنهاد منه
نجمه کریمی
۱۴۰۲/۴/۲۷
صائب تبریزی به خوبی مضامین تازه خلق میکنه و استعاره‌های گوناگونی رو بکار میبره برای کسانی که اهل شعر هستند یا اطلاعات کافی در زمینه ادبیات دارن مناسبه ولی کسانی که سررشته ندارن ممکنه گیجشون کنه و براشون جالب نیاد بنده که خیلی این سبک شعر عا رو دوست دارم و تحسین میکنم
کاربر Z
۱۳۹۷/۵/۱۴
بس که بد میگذرد زندگی اهل جهان
مردم از عمر چو سالی گذرد عید کنند


ممنون شعر هاش فوق العاده هستش.
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۶/۳۰
"به احتیاط ز دست خضر پیاله بگیر/ مباد آب حیاتت دهد جای شراب! "
"خطر در آب زیر کاه بیش از بحر میباشد/ من از همواری این خلق ناهموار میترسم"
سرشار از اسلوب معادله‌های جالب👍
محمد رضا احمدی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اشعار صائب تبریزی، گوارا و جان بخش، تک بیتی‌های صائب در اکثریت با مثال‌هایی جالب و کاملا مناسب تزیین شدن، اشعار صائب میتونه توی خیلی جاها برای ما و دیگران آموزنده باشه.
عدنان یوسفخانی
۱۴۰۲/۹/۹
واقعا کتاب قشنگی بود
بهترین شعرهای صائب تبریزی در این کتاب یافت میشد اما بازهم کم بود
صائب تبریزیشاعری توانمند و خوش قلم شعرهای بسیار عالی سروده که واقعا جای تامل و تفکر داره
نرگس صفریان
۱۴۰۰/۴/۶
کلا اشعار و غزلیات صائب تبریزی منحصر به فرد و خاصه...
خصوصا اونجا که میگه: ((
دود اگر بالا نشیند کسر شأن شعله نیست
جای چشم ابرو نگیرد گرچه او بالا تر است))
محمد
۱۴۰۲/۱۱/۶
عالی شعر روان پر معنی خوب و دلنشین تامل برانگیز برای اهلش دلم سبک و آرام شد خدا خیرتون بدهد زیبا خدا صائب عزیز رو بیامرزه رحمت به روح پاکش
معصومه اکرمی
۱۴۰۲/۵/۱۴
خیلی بزرگ هستند و آثارشان عالی به نظر من ما افراد معمولی نمی‌تونیم چیزی در مورد ایشان بگویم فقط با مغز کوچکمان میتوانیم بگوییم عالی و اعجاب انگیز هستند
Hadis_bodagh
۱۴۰۱/۷/۲۶
بسیار عالی. اشعار صائب عالی و قابل تامل هستند.
مثلا آن جا که میگوید: دست نیاز که می‌کنی سوی کسان دراز، پل بسته ایی که بگذری از آبروی خویش.
فرزان اخلاقی
۱۳۹۵/۸/۴
با عرض احترام. اگر در نگارش ابیات دقت و ذوق بیشتری به کار گرفته میشد، هم خواندن آن راحت تر میشد و هم به زیبایی این کتاب ارزشمند افزوده میگشت. با سپاس.
رها
۱۴۰۲/۲/۱۰
در ابتدای کتاب ابیاتی از صائب تبریزی آورده شده که گرچه کوتاه ولی مفید‌اند و میتونیم در زندگی روز مره اون هارو به کار ببریم.
مشاهده همه نظرات 102

راهنمای مطالعه کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی

برای دریافت کتاب گزیده اشعار صائب تبریزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.