معرفی و دانلود کتاب گفتگو با موسولینی

عکس جلد کتاب گفتگو با موسولینی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با موسولینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گفتگو با موسولینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گفتگو با موسولینی

امیل لودویگ در کتاب گفتگو با موسولینی پرتره‌ای از مردی ترسیم می‌کند که تأثیر بزرگی بر روند تاریخ اروپا در قرن بیستم گذاشت. لودویگ بسیاری از کسانی را که فکر می‌کنند با تاریخ به‌خوبی آشنا هستند، گیج می‌کند. او که خودش با نازیسم و فاشیسم مخالف بود، بزرگ‌ترین رهبر فاشیست‌ها، بنیتو موسولینی را ستایش می‌کرد و در سال 1932، جلسات مصاحبه‌ای را با او ترتیب داد که حاصل آن‌ها در کتاب پیش رو می‌خوانید.

درباره‌ی کتاب گفتگو با موسولینی

امیل لودویگ (Emil Ludwig) جایی به دنیا آمد که ما اکنون لهستان می‌خوانیمش؛ اما از خانواده‌ای آلمانی بود. نام خانوادگی او «Cohn» بود که بعدها به لودویگ تغییر پیدا کرد؛ در نتیجه خانواده‌ی او یهودی بود اما خود او، بعداً به دین مسیحیت درآمد. لودیگ که نویسنده‌ای آلمانی-سوئیسی به حساب می‌آید، درباره‌ی مهم‌ترین شخصیت‌های بزرگ تاریخی مانند ناپلئون، لینکلن و بتهوون کتاب‌هایی نوشته است. او که درباره‌ی آینده‌ی فاشیسم در اروپا سؤالات زیادی در سر داشت، به شخصیت موسولینی علاقه‌مند شد و به رم رفت تا برنامه‌های این رهبر فاشیست را به اطلاع همه‌ی مردم دنیا برساند. لودویگ برای بنیتو موسولینی به‌عنوان یک رهبر مشهور، احترام زیادی قائل بود و او را یکی از دو سه مرد بزرگ قرن بیستم می‌دانست. البته که زمان نوشته شدن کتاب گفتگو با موسولینی (Talks With Mussolini) اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا موسولینی در پیوند با آدولف هیتلر بود که چهره‌ی واقعی‌اش را نمایان ساخت.

لودویگ در میان سال‌های 1929 تا 1932 با موسولینی مصاحبه کرد؛ زمانی که حزب فاشیست به مدت هفت سال می‌شد که در ایتالیا حکمفرما شده بود و حزب نازی، حزب ضعیفی در کشور آلمان بود. وقتی کتاب در سال 1932 منتشر شد، هیتلر به‌تازگی قدرت را در دست گرفته و موسولینی هنوز هم مشهورترین فاشیست جهان بود. تا آن زمان فاشیست‌های ایتالیا بر سیاست داخلی تمرکز داشتند؛ نه ماجراجویی نظامی یا حمایت از جنبش‌های نوپای فاشیستی در کشورهای دیگر. قطعاً در آن زمان طرفداران کمونیسم و آنارشیسم از طرف فاشیست‌ها مورد آزار قرار می‌گرفتند؛ اما بسیاری از روشنفکران وقت معتقد بودند که چنین امری ضروری و حتی مطلوب به نظر می‌رسد. ایتالیای فاشیست در آن دوره خشونت‌های نژادی و مذهبی را مانند آلمان نازی آغاز نکرده بود. در نتیجه عقاید امیل لودویگ در کتاب گفتگو با موسولینی در آن عصر چندان عجیب و نابه‌جا به حساب نمی‌آمد.

معرفی و دانلود کتاب گفتگو با موسولینی

مهم‌ترین پرسشی که با خواندن کتاب گفتگو با موسولینی به ذهن می‌رسد این است: فردی که در دسته‌ی روشنفکران جامعه قرار می‌گرفت، آثار گوته و نیچه را می‌خواند و یکی از طرفداران پروپاقرص موسیقی بتهوون بود، چگونه به یکی از بزرگ‌ترین دیکتاتور‌های قرن بیستم تبدیل و با آن وضعیت فاجعه‌بار همراه با معشوقه‌اش تیرباران شد. با این کتاب متوجه می‌شویم که چگونه فاشیسم برای مردم آن دوران جذابیت‌های زیادی به همراه داشت و ایتالیایی‌ها چه افکاری درباره‌ی نقش فاشیسم در پیشرفت کشور ایتالیا داشتند.

سؤالات امیل لودویگ در کتاب گفتگو با موسولینی دقیق و تحریک‌برانگیز هستند. موسولینی در پاسخ به این سؤالات ابعاد مختلف زندگی و افکار سیاسی خود را آشکار می‌کند. مهدی تدینی، مترجم کتاب به زبان فارسی، در مقدمه‌ای مبسوط، شخصیت موسولینی و لودویگ را بهتر به خوانندگان کتاب می‌شناساند. بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه این کتاب را روانه‌ی بازار کرده است. گفتنی است که اثر پیش رو به مجموعه‌ی «ایدئولوژی‌پژوهی» تعلق دارد.

کتاب گفتگو با موسولینی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آشنایی با فاشیسم علاقه دارید، کتاب گفتگو با موسولینی را بخوانید.

در بخشی از کتاب گفتگو با موسولینی می‌خوانیم

این‌طور سخن را آغاز کردم: «قدرت با همه‌ی چیزهایی که برای شما به ارمغان آورده، حتماً بهایی هم برای شما داشته است: خانه‌ای محبوب که به آن عادت کرده باشید، پیاده‌روی خوش‌وخرم شبانه‌ پس از شبی هیجان‌انگیز، تحریک دائمِ حریفان و این آزادی جذاب که هر جور خواستید رفتار کنید. همزمان از این پس باید وظایف نمایندگی را برعهده می‌گرفتید و با سختی‌های دور کردن خود از نظرها می‌ساختید. یک‌بار، فکر کنم اندکی پس از رژه به رم، این جمله‌ی زیبا را نوشتید: "کسی می‌تواند از چادر به کاخ برود که آماده باشد وقتی لازم بود دوباره به چادر برگردد." با این‌حال فکر می‌کنم چنین تغییری در عادات زندگی نزد مردی حدوداً چهل‌ساله دشوار باشد.»

موسولینی گفت: «این تغییر کمتر از آن چیزی بود که شما فرض گرفته‌اید. در میلان با علاقه زندگی کرده بودم، اما رم که پیش‌تر فقط به‌عنوان مهمان با آن آشنا شده بودم، جادوی شورانگیزی داشت. زمینی که اینجا روی آن راه می‌رویم، تاریخی است؛ نیرویی جادویی دارد. این آگاهی که در رم زندگی می‌کنم، در دهه‌ی اخیر اندیشه‌های زیادی را درونم پدید آورده‌ است. وقتی می‌خواهم از نظرها دور شوم، باغی در ویلا تورلونیا، جایی که زندگی می‌کنم، مرا در خود پنهان می‌کند و اینکه در آنجا اسب زیبایی هم دارم، یگانه امتیازی است که قدرت برای زندگی خصوصی‌ام ایجاد کرده است. شیوه‌ی زندگی‌ام را هم تغییر نداده‌ام. فقط میانه‌روتر شده‌ام. گیاهخوارتر از قبل شده‌ام و بسیار به‌ندرت شراب می‌نوشم، منتها از این عادات دین یا اخلاق درنیاورده‌ام، حتی از باده‌نوشی در ایتالیا پشتیبانی می‌کنم. از همان اول از معاشرت‌های اجتماعی خودداری کردم، زیرا وقتی کل روز همراه با افرادی پشت این میز مشغول کار بوده‌ام، نه می‌توانم غروب را از دست بدهم که تنها فرصتم برای کار کردن در تنهایی است، و نه می‌توانم از شب بگذرم، چون به خواب شب نیاز دارم. نظم و وسواسی که همیشه تربیت کاری‌ام بوده، همواره اطرافم حکمفرماست.»

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
درآمد
بخش اول: آموزش یک دولتمرد
مدرسه‌ی فقر
مدرسه‌ی سربازی و روزنامه‌نگاری
مدرسه‌ی تاریخ
بخش دوم: گفتگوهایی درباره‌ی دگردیسی‌ها
سوسیالیسم و ناسیونالیسم
دلایل جنگ
در مسیر دستیابی به قدرت
بخش سوم: گفتگوهایی درباره‌ی مسائل قدرت
اداره‌ی انسان‌ها
تأثیر بر توده‌ ها
خطرهای دیکتاتوری
بخش چهارم: گفتگوهایی درباره‌ی محدوده‌ی قدرت
اروپا
درباره‌ی کشورهای بیگانه
سازندگی داخلی
رم و کلیسا
بخش پنجم: گفتگو درباره‌ی نبوغ و شخصیت
عمل و اندیشه
افتخار و عمل
درباره‌ی هنر
تنهایی
شخصیت و سرنوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گفتگو با موسولینی
نویسنده
مترجممهدی تدینی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-253-872-7
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گفتگو با موسولینی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گفتگو با موسولینی

برای دریافت کتاب گفتگو با موسولینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.