معرفی و دانلود کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

عکس جلد کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل
قیمت:
76500 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل اثری ماندگار از سوتلانا آلکسیویچ، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات 2015 است. این کتاب که در ژانر وقایع‌نگاری نگاشته شده و مطالب آن تماماً مستند و واقعی‌ست، شما را با مصیبت‌هایی آشنا خواهد ساخت که فاجعه‌ی اتمیِ رخ‌داده در چرنوبیل برای ساکنان این شهر به بار آورد. لازم به ذکر است که اثر حاضر، در سال 2005 جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدین کتاب آمریکا را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورد.

درباره کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل:

در 26 آپریل 1968 فاجعه‌ای عظیم، باورنکردنی و به غایت تراژیک در شهر پریپیات اوکراین رخ داد؛ این فاجعه، انفجار راکتوری هسته‌ای در نیروگاهی اتمی موسوم به چرنوبیل بود. درباره‌ی دلایل رخ دادن این حادثه، از همان تاریخ تا به امروز گمانه‌زنی‌های گوناگونی مطرح بوده است. دادگاهی در شوروی که کمی بعد به عنوان مسئول رسیدگی به این پرونده‌ی پرسروصدا اعلام شد، با برپایی محکمه‌ای که بیشتر به مضحکه شباهت داشت، تنی چند از کارکنان نیروگاه اتمی چرنوبیل را به عنوان مقصر اصلی ماجرا اعلام کرد.

اما تاریخ‌نگاران، امروز مسئولیت این فاجعه‌ی انسانی را متوجه تمامیت نظام کمونیستی شوروی، و خصوصاً کادر رهبری آن می‌دانند. زیرا اینان بودند که در وهله‌ی نخست، با بی‌مبالاتی‌ها و جزم‌اندیشی‌های ایدئولوژیک خود، کشور را به سمت هماوردی اتمی با غرب بردند، و بعد، با بی‌کفایتی‌ها و دروغ‌ها و ناکارآمدی‌هایشان، مسبب رخ دادن این تراژدی انسانی شدند.

باری، آنچه امروز از حادثه‌ی چرنوبیل در یادها مانده، نه اطلاعات تاریخی مربوط به آن است و نه پیامدهای سیاسی‌اش، بلکه رنج مردمی‌ست که تاریخ و سیاست، جز تباهی برایشان حاصلی نداشت. آری، از آدم‌های عادی سخن می‌گوییم. از ساکنانِ آن روز چرنوبیل. از بی‌شمار زن و مرد و پیر و جوانی که صبحِ روز واقعه با هزاران امید سر از بسترِ خواب برداشتند، و شب با کوهی از درد و تهدیداتِ برگشت‌ناپذیری که زندگی‌شان را در معرض تهدید قرار می‌داد، به خواب رفتند.

در کتاب صداهایی از چرنوبیل (Voices from Chernobyl) به حکایت همین مردمان رنج‌کشیده گوش خواهید داد. سوتلانا آلکسیویچ (Svetlana Alexievich) برای نگارش این اثر، با صدها تن از قربانیان حادثه‌ی چرنوبیل مصاحبه کرده، و کلمات مملو از درد ایشان را با کمترین تغییر، مستقیماً به گوش ما رسانده است.

واقعیت این است که گوش سپردن به صداهایی که از چرنوبیل برخاسته‌اند، دل شیر می‌خواهد. با این حال، آنکه بتواند این کتاب را تا انتها بخواند و یا بشنود، با جلوه‌هایی از ذات انسانی آشنا خواهد شد که برای اکثر آدمیان ناشناخته است.

افتخارات کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل:

- برنده‌ی جایزه‌ی حلقه‌ی منتقدین کتاب آمریکا
- برنده‌ی جایزه‌ی Leipzig

نکوداشت‌های کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل:

- اثری ماندگار. (Publishers Weekly)
- قدرتمند و تکان‌دهنده. (John Freeman)
- شبیه به داستان‌های آخرالزمانی‌ست! (Time Out Chicago)

کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتب تاریخی و آثار مستند، بی‌تردید کتاب حاضر را اثری ارزشمند خواهند یافت.

با سوتلانا آلکسیویچ بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح بلاروسی، به تاریخ 31 مۀ 1948 در شهر ایوانو فرانکیفسک به دنیا آمده. مادرش اوکراینی و پدرش اهل بلاروس بود. کار آلکسیویچ به عنوان روزنامه‌نگار اندکی پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی آغاز شد. او از همان دوران تا امروز که هشتمین دهه‌ی زندگی خود را سپری می‌کند، همواره صدا و قلم خود را وقف بیان حقیقت نموده، و در این راستا از تحمل هیچ فشاری ابا نداشته است. جایزه‌ی نوبل که در سال 2015 به وی رسید، شاید کمترین مزد برای دهه‌ها تلاش او به عنوان یک ژورنالیستِ متعهد باشد. از جمله کتاب‌های مهم سوتلانا آلکسیویچ می‌توان به آثاری چون «جنگ چهره‌ی زنانه ندارد»، «زمان دست دوم» و «شیفتگان مرگ» اشاره داشت. همچنین، گفتنی است که او جز جایزه‌ی نوبل، برنده‌ی جایزه‌ی «مدیسی» و جایزه‌ی «صلح کتاب فروشان آلمان» نیز شده است.

در بخشی از کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل می‌شنویم:

روزهای اولی که به خوابگاه رفته بودم، کارشناس‌ آنجا مرا با یک دوزیمتر مورد آزمایش قرار داد. لباس‌ها، کیف، کفش و وسایلم همه آغشته به تشعشعات بودند. حتی لباس‌های زیرم. همه را دور ریختند. تنها چیزی که برایم ماند، پول‌هایم بود. سپس یک لباس بیمارستان سایز 56 و یک جفت دمپایی سایز 43 داد، تا بپوشم و با همان لباسی‌ها به دیدن او رفتم. وقتی مرا با آن لباس‌ها دید، خیلی ترسید و گفت: «چه اتفاقی افتاده؟»

با این حال هنوز هم می‌توانستم برایش سوپ درست کنم. آب را در ظرف شیشه‌ای می‌جوشاندم و تکه‌های بسیار بسیار کوچکی از مرغ را درون آن می‌ریختم. بعدها یک نفر تابه‌اش را به من داد تا در آن سوپ بپزم. یادم نیست زن خدمتکار بود یا نگهبان. یک نفر دیگر یک تخته داد تا بتوانم روی آن جعفری‌ها را خرد کنم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
سخن نویسنده
28 دقیقه
سرآغاز (بخش یک)
25 دقیقه
سرآغاز (بخش دو)
20 دقیقه
بخش اول: سرزمین مردگان
7 دقیقه
قصه‌ی مردی که تمام زندگی‌اش را روی در نوشته بود
23 دقیقه
گروه سربازان آوازه‌خوان (بخش یک)
22 دقیقه
گروه سربازان آوازه‌خوان (بخش دو)
8 دقیقه
ماجرایی در مورد اینکه تشعشعات چگونه در بدن بروز پیدا می‌کنند
3 دقیقه
داستانی در مورد آوازی بی‌کلام
21 دقیقه
داستانی در مورد وطن (بخش یک)
5 دقیقه
داستانی در مورد وطن (بخش دو)
7 دقیقه
ماجرایی در مورد ندامت و توبه
28 دقیقه
ماجرای کسانی که به خانه‌شان بازگشتند
10 دقیقه
بخش دوم: زمین زندگان
5 دقیقه
ماجرایی در مورد چشم‌انداز مهتاب
16 دقیقه
ماجرای مردی که دندان‌درد داشت و در همان حال افتادن مسیح را دید
17 دقیقه
سه ماجرا در مورد یک گلوله
14 دقیقه
ماجرایی در مورد اینکه چرا نمی‌توانیم بدون چخوف و تولستوی زندگی کنیم
23 دقیقه
ماجرایی در مورد فیلم‌های جنگی
2 دقیقه
یک فریاد
21 دقیقه
ماجرایی در مورد یک ملت جدید
16 دقیقه
ماجرایی در مورد نوشتن برای چرنوبیل
26 دقیقه
ماجرایی در مورد دروغ و حقیقت
23 دقیقه
گروهی از مردم
9 دقیقه
فصل سوم: غافلگیری با غم
14 دقیقه
ماجرایی در مورد بیل و اتم
5 دقیقه
ماجرایی در مورد اندازه‌گیری
13 دقیقه
ماجرایی در مورد اینکه اتفاقات ترسناک در زندگی به آرامی و خیلی طبیعی رخ می‌دهند
6 دقیقه
ماجرایی در مورد پاسخ‌ها
7 دقیقه
ماجرایی در مورد خاطرات
10 دقیقه
ماجرایی در مورد عشق به فیزیک
6 دقیقه
ماجرایی در مورد سالامی گران‌قیمت
14 دقیقه
ماجرایی در مورد آزادی و رؤیای یک مرگ معمولی
13 دقیقه
ماجرایی در مورد سایه‌ی مرگ
5 دقیقه
ماجرایی در مورد یک کودک معیوب
13 دقیقه
ماجرایی در مورد استراتژی سیاسی
3 دقیقه
ماجرایی از یک مدافع دولت شوروی
7 دقیقه
ماجرایی در مورد دستورالعمل‌ها
18 دقیقه
ماجرایی در مورد واقعیت‌ها
9 دقیقه
ماجرایی در مورد عشق ما به چرنوبیل
10 دقیقه
صحبت‌های بچه‌ها
34 دقیقه
صدای یک انسان تنها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل
نویسنده
مترجمطیبه احمدی جاوید
راوینسترن نجاران، علی غفاری
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
76500 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

جمشید شاوری زاده
۱۴۰۱/۵/۱۵
سلام انسان با شنیدن این کتاب متحیر می‌شود به چند دلیل اول آنکه این اتفاق در زمانی اتفاق افتاده که اکراین هنوز بخشی از خاک اتحاد جماهیر شوروی بوده کشوری در اوج نظم با یک حکومت سرد کاملا ماشینی چطور میشود که این حکومت مقتدر در زمان وقوع این حادثه آنقدر بی نظم عمل کرده باشد و در آن کشور تکنولوژی و هیچ ماشین چیز به جز زور و تحکم در سر جای خودش نباشد چطور می‌توان پذیرفت که این حکومت در تامین ابتدایی‌ترین نیازهای مردم آن منطقه آنقدر ضعیف، ناتوان و در هم ریخته باشد، وقتی این کتاب را گوش دادم لرزه بر اندامم افتاد، از این بابت که وقتی کشوری مثل شوروی با آن همه ادعا در مقابل این حادثه اینچنین غافلگیر می‌شود، پس خدا به داد ما برسد، واقعا اگر خدای ناکرده چنین اتفاقی در نیروگاه بوشهر بیفتد آیا ما توان مقابله با آن را داریم، آیا مردم، مسئولین، ادارات و تمامی کسانی که در استان بوشهر ساکن می‌باشند توجیه هستند که چه باید بکنند، یا چه چیزهایی را به چه میزان می‌باید در دسترس داشته باشند، نطنز چطور آیا کشوری مثل ما با دارا بودن عظیم‌ترین منابع گازی در جهان لازم است که خود را در چنین ریسک بزرگی قرار دهد این سوالی است که مسئولین باید جوابگوی آن باشند، از کتاب راه بابت اجرای دو صدایی بسیار با کیفیت ممنونم
کتاب بسیار خوب و آموزنده‌ای بود متشکرم
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۱/۳/۲۱
حادثه چرنوبیل یک حادثه دلخراش است که باعث مرگ هزاران تن از مردم میشود وچند برابر این افراد دچار
بیماری‌های هسته‌ای شدندوبا مشکلات بسیارزیاد وسختی مواجه شدند. انفجار راکتور هسته‌ای چرنوبیل علاوه بر مرگ وبیمارشدن افرادی که در اطراف راکتور شد باعث شد
نسل‌های بعدی هم دچار جهش‌های ژنتیکی شدند و
مردمی
که در اطراف این راکتوربودند مجبور به ترک خانه و
زندگی خودشان شدند. نویسنده به خوبی توانست از زبان افراد مختلف زاویه‌های مختلف این فاجعه را بیان کند وسختی‌ها ومشکلاتی که مردم این منطقه از سر گذراندند را به من مخاطب انتقال دهد. هردو راوی هم اجرای خوبی داشتند.
رها
۱۴۰۱/۱۲/۳
متن کتاب با گردآوری خاطرات افرادی نوشته شده که درگیر فاجعه چرنوبیل بودن.
مردمی که نزدیک نیروگاه اتمی زندگی میکردن و افرادی که بعد از فاجعه به دلایل مختلف به این مکان اومدن و یا آورده شدن.
قدرت طلبی حکومت‌ها و اهمیت ندادن به زیردست هاشون و دروغ گفتن به مردم در مقاطع زمانی مختلف باعث جنایات بزرگ
بشری شده.
ازونجا که موقعیت نامناسبی داخل کشورمون حکمفرماست باید اینگونه کتاب هارو بخونیم تا اسیر شایعات نشیم و در موارد مشابه بتونیم واکنش درستی داشته باشیم.
صدای جناب غفاری بسیار مناسب این کتاب بود. اما با صدای راوی خانم نتونستم ارتباط برقرار کنم.
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۸/۱۹
خوب بود وقایع تلخی را بازگو میکند که دولتمردان و صاحبان قدرت وثروت آنرا لاپوشانی میکنند حقایقی که با‌گذشت زنان بر ملا میشود و الا دولت و دولتمردان همیشه جانب صاحبان ثروت و قدرت را دارد نمونه بارز آن در کشور عزیزمان ایران ساختمان متروپل آبادان بود چقدر زود با همکاری صدا سیما پ جراید لاپوشانی و به نسیان سپرده شد له امید روزگاری که واقعیتها بر ملا شود. خسته نباشید و خداقوت موفق باشید ‌
حسام دانشور
۱۴۰۱/۶/۲۵
من سریال چرنوبیل رو دیدم و انگیزه‌ای بود برای پیگیری بیشتر که به این کتاب برخوردم. کتاب گزارش محوره، میشه با گوش دادن به این اثر با یک تیر دو نشان بزنید اول اطلاعاتی در مورد چرنوبیل و واقعه‌ی اون بدست میارید دوم اینکه با فرهنگ روسیه و خلق و خوی اونها بیشتر آشنا میشید.
Sara Sharifi
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
فوقالعاده بود خواندن این کتاب یا دیدن فیلمش بنظرم برای همه الزامی هست
و من بخاطر موقعیت سیاسی بد ایران و داشتن چند نیروگاه هسته‌ای در ایران و احتمال جنگ همیشگی چقدر ترسیدم
برای همه مردم دنیا و بیشتر برای ایران
negar soltani
۱۴۰۱/۹/۲۷
کتابی که شما رو از خیلی نزدیک با اتفاقات قبل، حین و حتی بعد از فاجعه چرنوبیل آشنا میکنه
بعضی قسمت‌ها به شدت احساساتی بو‌د و باعث شد که اشک بریزم، واقعا تاثیرگذار بود و به شدت به اطلاعات عمومی بنده اضافه کرد
زهرا محسن زاده
۱۴۰۱/۳/۲۵
این کتاب به خاطرات بازماندگان حادثه غم بار چرنوبیل می‌پردازد.
راجع به نحوه وقوع آن اتفاق و ابعاد فاجعه پرداخته نشده است.
کتاب تلخی بود. برای کسانی که روحیه‌ای حساس دارند توصیه نمیشود.
شریفی
۱۴۰۲/۱/۱۲
خوب بود اتفاقات از زبان کسانی که در حادثه بودند و این که نادانسته ندانسته به چرنوبیل میرفتن و اتفاقات بعد از ان و بیماری هاشون واقعا ناراحت کننده بود...
maryam arab
۱۴۰۱/۳/۲۳
خیلی کتاب جالبی بود
قابل مقایسه باکرونا نبود ولی شاید چون کرونا را گذراندم اینقدر برام چرنوبیل جالب بود
چه حجم زیادی درد توی این داستان بود
مرسی کتاب راه
انگود انگوری
۱۴۰۰/۸/۲۸
من خیلی ارتباط برقرار نکردم. داستان بعد از واقعه رو بیان می‌کنه و بسیار ناراحت کننده ست.
عرفان نیّرزاده
۱۴۰۲/۶/۱۱
اگرچه از شنیدن این کتاب صوتی لذّت بردم، امّا روایت افراد در مورد این فاجعه‌ی بزرگ در متن کتاب بسیار تلخ و دردناک بود…
زهرا داودی
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
دردناک، جالب و پر از نکات واقعا آموزنده، انسانهایی که تلاش کردن، خودشون رو نابود کردن تا انسانهای بیشتری قربانی نشن
مدینه محمدزاده
۱۴۰۱/۸/۱۱
خاطرات بازماندگان چنین حادثه بزرگی جالب بود اما تکراری بودنشان کمی خسته کننده بود
محمدعبداللهی
۱۴۰۱/۱۰/۲۸
یه جور یادداشت‌های پس از فاجعه هست و به نظرم چیز خاصی نداره و توصیه نمیکنم.
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل

برای دریافت کتاب صوتی صداهایی از چرنوبیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.