معرفی و دانلود کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2

عکس جلد کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2

لیلی تکلیمی در کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 سرنوشت دختری به نام رؤیا را روایت می‌کند که در پدر و مادرش در دوران کودکی‌ او از یکدیکر جدا شده‌اند و رویا در کنار نامادری‌‌اش بزرگ شده است. زندگی در این خانواده برای رؤیا با مشکلات همراه بوده که تمام‌شدنی نیستند و اکنون خود رؤیا نیز در شرف جدایی از همسرش قرار دارد.

درباره‌ی کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2

کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 نوشته‌ی لیلی تکلیمی روایتگر تلخی‌های زندگی و حسرت‌هایی است که راه گریزی ندارند! رؤیا، شخصیت اصلی کتاب، دختری است که از بچگی در موقعیت سختی بزرگ شده و این شرایط آینده‌ی او را نیز تباه کرده است. کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 یک رمان غمناک و البته تامل‌برانگیز است که سختی‌های زندگی زنان در جامعه‌ی ایرانِ قبل از انقلاب را به خوبی به تصویر می‌کشد.

ماجرای کتاب از آن جا آغاز می‌شود که رؤیا برای گرفتن طلاق غیابی از همسرش اقدام می‌کند. او ادعا می‌کند که همسرش به آمریکا پناهنده شده و دیگر نمی‌تواند به ایران باز گردد؛ به‌همین‌دلیل می‌خواهد به صورت غیابی از او جدا شود. رویا در کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2، ماجرای زندگی خود را از دوران کودکی تا زمان حال، تعریف می‌کند. پدر رؤیا پس از طلاق مادرش، با یک زن بداخلاق و شرور ازدواج می‌کند. به این ترتیب رؤیا مجبور می‌شود باقی عمرش را در کنار این زن سپری کند. کودکی رویا با آزار و اذیت‌های نامادری‌اش طی می‌شود، درحالی‌که پدرش از این اتفاقات بی‌خبر است. زیرا نامادری در حضور پدر وانمود می‌کند که رویا را دوست دارد. وقتی نامادری، او را در یک مدرسه‌ی مختلط ثبت‌نام می‌کند مصیبت جدیدی برای رویا اتفاق می‌افتد! پسری به نام امان در مدرسه به کابوس شبانه‌روزی‌اش تبدیل می‌شود و زندگی را برای او به یک جهنم تبدیل می‌کند. رؤیا برای فرار از آزارهای امان، دست به انتخابی عجولانه می‌زند و این انتخاب سرنوشت او را به سمت تاریکی روانه می‌کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی گل حسرت

مجموعه‌ی گل حسرت شامل سه فصل است که فصل اول و دوم آن در جلد اول و فصل سوم آن در جلد دوم منتشر شده است. ماجراهای این مجموعه پیوسته و مرتبط به هم هستند. لیلی تکلیمی نویسنده‌ی هر دو جلد این مجموعه است.

کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه‌ی علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی که روایتگر فضای قبل از انقلاب 57 هستند، گزینه‌ی مناسبی است.

با لیلی تکلیمی بیشتر آشنا شویم

لیلی تکلیمی نویسنده‌ی جوان ایرانی است که در زمینه‌ی نوشتن رمان، به‌خوبی عمل کرده. از دیگر آثار او می‌توان به «آباد و چور»، «فصل پژمردن»، «بیرنگ»، «دنیای پنهان»، «شرط و بیراهه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 می‌خوانیم

روز بعد از نمایش در گوشه‌ی خلوت و بی‌عبوری از حیاط مدرسه چنده نشسته بودم پای دیوار و بی‌هدف به بچه‌ها می‌نگریستم، صبح زود بود و هنوز خیلی‌ها نیامده بودند. بی‌اختیار به صدها موضوع در هم و بر هم فکر می‌کردم، به این‌ که اگر قدرت تصمیم‌گیری داشتم سرنوشتم تا کجا پیش می‌رفت؟ تا رهایی از قید و بندهایی که هیولاهای زندگی‌ام امان و الهه برایم ساخته بودند؟ تا جایی‌ که نامم بر سر زبان‌ها بیفتد و همه برای امضا گرفتن از من سر و دست بشکنند؟ تا استقلال زود هنگامی که مرا حتی از پدرم نیز سر و گردنی بالاتر می‌برد، یا همان ‌طور که امان می‌گفت این تازه یک شروع بود برای تبدیل شدن به کسی چون زری؟!

یک‌دفعه سایه‌ی سیاه کسی بالای سرم افتاد، آهسته سرم را بلند کردم تا نگاهش کنم، نور تند و آبی آسمان صبح‌گاهی چشمانم را زد، امان رو به رویم ایستاده و منتظر سلام و عرض ادبم بود ولی من نه سلامی‌کردم و نه از جایم برخاستم، مقابلم نشست و برای اولین بار در سلام کردن پیش‌قدم شد، اما پاسخ من باز هم سکوت بود، مدتی خیره نگاهم کرد، نوعی نگرانی ته چشمانش پیدا شد و لبخند موذیانه‌اش کم‌کم رنگ باخت، او آسیب‌پذیرتر از آن بود که به نظر می‌رسید و من این حقیقت را در همان لحظه به سرعت دریافتم. چیه؟ چرا جواب نمی‌دی؟... رؤیا؟

وقتی دید بی‌فایده است و من سکوتم را نمی‌شکنم دوباره همان رفتار سلطه‌وار آمیخته به طنز را ارائه داد: خیلی‌خب اگه می‌خوای حرف نزنی نزن، اون قدر بزرگوار هستم که ببخشمت، به ‌هر حال همیشه بخشش از بزرگانه!

فهرست مطالب کتاب

پیش درآمد
فصل اول. وارث رنج
فصل دوم. بی امان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گل حسرت: فصل 1 و 2
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات540
زبانفارسی
شابک978-622-99687-8-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2

رقیه سلیمی
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
خیلی دوستش داشتم وخیلی چیزهای خوبی ازش یاد گرفتم وبکار بردم خیلی خوب وواضح وبه دور از مبالغه نوشته شده یک عاشقانه‌ی طولانی ولی با نقطه نظرات متفاوت و ژرف برای کسانی که دوست دارن نتونن پاراگراف بعدی رو حذس بزنن یک سرنوشتی که از‌ی دوره حکومت به‌ی دوره حکومت دیگر نتیجه میده خیلی تونسته بوده نویسنده ب افکارشو جمع کنه ومطالعه کنه وشایدم از روواقعیت بوده ولی طرز نوشتن وطرز رفتار هر دوره بصورت ملموس نوشته شده حتی طرز زندگی این اتفاقها خیلی در طول این سده اتفاق افتاده بنده خیلی نکات ارزنده در زندگی روز مره‌ام از این رمان یاد گرفتم از حرفها وصحبتها ووو خیلی چیزها صبر واستقامت واینکه اگه چیزی یا کسی رو بخوام سعی کنم به خاطر غرورم لاپوشونی نکنم وصریح باشم تا باعث سو تفاهم نشم واین قصه خیلی سو تفاهم داشت که همه‌ی جوری شیرین بودن وباعث میخک. شدن خواننده میشدنوهمه راحت همدیگرو قضاوت می‌کردن داستان طولانی بود ولی پر از اتقاقها وصحوه‌های هیحان انگیز وغیر تکراری وحسن‌اش همین بود اغراق نبود و فریبکازی نبود واقعیت بود وحقطقت واز خود گذشتگی بهخاطر همدیگر عشق امان ورویا‌ی عشق بود نشات گرفته از حقیقت وهیچوقت آتش عشق خاموش نشد که هیچ هر روز هم شعله ور مشد با اطنکه خیلی حرفها وپیش داوریها و... اتقاق می‌افتاد تا از هم دور شن واین دوری باعث به خود آمدن طرفین میشد ویعنی یک نوع فرصت میشد تا با واقعیت روبرو شن وبه خودشون بیان خیلی جا داره برا نقد وبررسی ولی پیشنهاد میکنم بخونینش واز عشق وخواستن واقعی این دو نفر لذت ببرین
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2

برای دریافت کتاب گل حسرت: فصل 1 و 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.