معرفی و دانلود کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند)

برای دانلود قانونی کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند)

کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند) نوشته‌ی علیرضا مقدسی، محمد بهارلویی و ابراهیم کریمی کیا، مبانی اصول گمرک و صادرات و همچنین قوانین بازرگانی و گمرک را به ساده‌ترین شکل و با لحنی فصیح و شیوا شرح داده است. این راهنمای جامع همه‌ی اطلاعاتی را که باید درباره‌ی قوانین تجاری و امور گمرکی بدانید در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند)

معامله و تجارت امری‌ است که از ابتدای تاریخ توسط اولین انسان‌ها انجام می‌گرفت و سپس با پیشرفت‌های بشری و پیدا شدن تمدن‌های جدید، گسترش یافت. در آغاز، تجارت به صورت فرد به فرد و در محدوده‌ای کوچک و نزدیک اتفاق می‌افتاد و پس از آن با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات، این محدوده و حوزه توسعه یافته و از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر و بعدها از کشوری به کشوری دیگر انجام گرفت. این موضوع در کنار سود و مزایایی که داشت، سبب افزایش حجم معاملات و مبادلات شد و همین گسترش به ایجاد هرج و مرج انجامید. در نتیجه افراد به این فکر افتادند تا قوانینی وضع کنند که نظم‌دهنده باشد و جلوی اختلافات را بگیرد. به‌همین‌سبب گمرک به وجود آمد تا بر این مبادلات ناظر باشد و به کنترل حجم ورودی و خروجی بپردازد.

گمرک در ایران به یک سازمان دولتی گفته می‌شود که مسئول اجرای قوانین گمرکی و اخذ حقوق و عوارض واردات و صادرات است. این سازمان مجری قوانینی است که از طرف سازمان جهانی گمرک تدوین شده و در سراسر جهان اجرا می‌شود. کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند)به توضیح همین قوانین می‌پردازد. این کتاب که در 10 فصل تدوین شده، به طور کامل شرح می‌دهد که گمرک در ایران چه نقشی دارد و قوانینی که از آن پیروی می‌کند شامل چه مواردی است.

فصل اول این کتاب به نوعی مقدمه بوده و به بیان کلیات و تعریف گمرک می‌پردازد. فصل دوم مختص آشنایی با مراحل سفارش خارجی بوده و علیرضا مقدسی، محمد بهارلویی و ابراهیم کریمی کیا، به‌عنوان نویسندگان کتاب، در فصل‌های بعدی وارد مسائل اساسی‌تر شده و به صورت طبقه‌بندی‌شده به توضیح درباره‌ی اهم امور گمرکی یعنی واردات، صادرات و ترانزیت، اصول طبقه‌بندی کالا، نحوه تعیین ارزش‌گذاری کالا، قاچاق کالا و تخلفات گمرکی و... می‌پردازند. پرداختن به مبحث گمرک هوشمند و سازوکار و مزایای آن پایان‌بخش مباحث کتاب است.

نکته‌ی مثبت کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند) متن شیوا و ساده‌ی آن است که فهم مطالب آن را برای خوانندگان آسان می‌کند. این کتاب را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای فعالان حوزه‌ی مدیریت بازرگانی و افرادی که در حوزه‌ی بازرگانی و تجارت فعالیت دارند، مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند) می‌خوانیم

منطقه آزاد تجاری برای تشویق صادرات صنعتی، شامل کارخانجات تولیدی و صنعتی موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد. همانطور که گفته شد، معمولاً چنین منطقه‌ای در بندر یا فرودگاه یا ناحیه محصور محافظت شده انتخاب می‌شود و کالاهای خارجی از طریق هوا، دریا و زمین بدون پرداخت حقوق گمرکی وارد و صادر می‌شوند.

در مناطق آزاد، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و مؤسسات اعم از ایرانی و خارجی و سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند طبق ماده 2 مقررات سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران سرمایه‌گذاری کنند.

واردات کالا به مناطق آزاد خارج از مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی مناطق آزاد جمهوری اسلامی بوده و از مقررات صادرات و واردات کشور مستثنا است. به همین دلیل، از بهترین مناطق برای ثبت شرکت هم برای اتباع خارجی و هم داخلی به شمار می‌آید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: کلیات وظایف، اهداف و ساختار نظام مدیریت گمرکی
فصل دوم: آشنایی با مراحل سفارشات خارجی
فصل سوم: آشنایی با اهم رویه‌های گمرکی (واردات، صادرات و ترانزیت)
فصل چهارم:‌اصول کلی طبقه‌بندی کالا در HS
فصل پنجم: نحوه تعیین ارزش‌گذاری کالا
فصل ششم: قاچاق کالا و تخلفات گمرکی
فصل هفتم: بازبینی و مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی
فصل هشتم: مناطق آزاد تجاری
فصل نهم: کارگزار گمرک
فصل دهم: گمرک هوشمند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند)
نویسنده، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات119
زبانفارسی
شابک978-622-218-129-1
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بازرگانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند)

برای دریافت کتاب گمرک و مدیریت امور گمرکی (به سوی گمرک هوشمند) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.