معرفی و دانلود کتاب گناه من چیست

عکس جلد کتاب گناه من چیست
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گناه من چیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گناه من چیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گناه من چیست

داستان کتاب گناه من چیست نوشته‌ی نسرین قدیرى زندگی زنی به نام مریم را از کودکی تا بزرگسالی‌اش روایت می‌کند. او که پس از دو بار ازدواج ناموفق، زیر فشار خانواده و جامعه به مرز فروپاشی روانی و شکست رسیده، با کاوه آشنا می‌شود. مریم انتظار دارد در کنار کاوه، گذشته‌ی تلخش را فراموش کند اما سرنوشت دیگری در انتظار اوست.

درباره‌ی کتاب گناه من چیست

مریم در زندگی‌اش دو بار ازدواج کرده که هر دو تجربه‌ی او با شکست مواجه شده‌اند. فشار خانواده و نگاه سنگین جامعه به او، به عنوان یک زن مطلقه و شکست‌خورده، مریم را به مرز فروپاشی روانی و شکستن رسانده. تا اینکه روزی با کاوه برخورد می‌کند، او را مرد دلخواهش می‌بیند و تصمیم می‌گیرد با او زندگی کند. اما دیری نمی‌گذرد که کاوه در قبال مریم از خود بدرفتاری نشان می‌دهد. هر چه این رفتارها بیشتر می‌شوند افسردگی مریم هم عمیق‌تر شده و به قرص‌های مسکن پناه می‌برد. در نهایت به این نتیجه می‌رسد که ادامه‌ی این ارتباط برایش امکان‌پذیر نیست و باید از کاوه جدا شود. بعد از جدایی باز هم چند نفر خواهان ازدواج با او هستند اما مریم دیگر جرئت نمی‌کند به آن‌ها جواب مثبت بدهد. نمی‌داند چرا اما انگار هنوز منتظر کاوه است. آرزو دارد که برگردد و بتواند سال‌های طولانی در کنارش زندگی کند و تمام آرزوها و مکنونات قلبی خود را با او درمیان بگذارد...

نسرین قدیرى در داستان گناه من چیست سرگشتگی زنی را بازگو می‌کند که در زندگی دائماً شکست خورده. او نمی‌داند چه گناهی مرتکب شده که باید مستوجب تنهایی باشد. نمی‌داند اشتباه زندگی‌اش چه بوده و چه نقشی در این تنهایی و بی‌کسی داشته است. او برخلاف ظاهر زیبا و پرقدرتش، درونی متلاطم و ضعیف دارد. به مردی نیاز دارد که بازهم حاضر باشد او را بپذیرد. به هرکجا که می‌رود و هر مکانی که پای می‌گذارد شانه به شانه‌اش برود و همراهش به خانه برگردد. ولی سه ازدواج ناموفق پی‌درپی بر دوش‌های او سنگینی می‌کند و او را سردرگم ساخته. از خود می‌پرسد گناهش چیست که به این سرنوشت دچار شده؟ در اجتماعی که در آن زندگی می‌کند به چه کسی پناه ببرد؟ او که هنوز شور زندگی و احساس در وجودش آشکار است حس می‌کند به سوی نیستی و ناامیدی کشیده می‌شود.

رمان گناه من چیست را نشر ذهن آویز منتشر کرده. این نشر از نسرین قدیرى (کافى) پیشتر رمان‌های «هلاک و هستی» و «مردان غریب من» را هم به انتشار رسانده بود.

کتاب گناه من چیست برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران داستان‌های عاشقانه‌ی ایرانی می‌توانند این رمان را مطالعه کنند.

با نسرین قدیری بیشتر آشنا شویم

نسرین قدیرى در سال 1331 دیده به جهان گشود. او در رشته‌ی مهندسى کشاورزى تحصیلات خود را به پایان رسانده و تاکنون رمان‌های بسیاری را خلق کرده است.

قدیرى خود درباره آغاز فعالیت‌های هنری‌اش مى‌گوید:

«خواهرم بعد از مطالعه داستان خانم حاج سید جوادى با توجه تخیل قوی و زمینه‌اى که در نگارش انشا داشتم از من پرسید آیا این رمان را مطالعه کرده‌ای؟ هنگامی که پاسخ منفى دادم به من گفت بخوان. تو هم توانایی نوشتن داری و اینگونه شد که من داستانی را که سال‌ها در ذهن داشتم به روى کاغذ آوردم».

در بخشی از کتاب گناه من چیست می‌خوانیم

دوباره به خانه پدرم برگشتم و در طبقه دوم که به من و بچه‌هایم اختصاص داشت، مسکن گزیدم. با خودم فکر مى‌کردم چون هاله و هرمز بزرگ شده‌اند، راحت‌تر و بى‌دردسرتر مى‌توانند رضایت پدرشان را جلب کنند و بیش از دفعه قبل به دیدنم بیایند. اما فکر باطلى بود. محسن که از دست دادن من برایش سخت و ناگوار بود، به هزار حیله و نیرنگ مانع آمدن بچه‌هایم مى‌شد و خون به دل من مى‌کرد تا بتوانم آخر هر هفته آن‌ها را ببینم.

هیربد را که سه ساله و کوچک بود، به کودکستان فرستادم. هر روز صبح او را از خواب بیدار مى‌کردم و همراه خود به کودکستان مى‌بردم. خودم به سر کار مى‌رفتم. به خاطر کار و مشغله زیادى که داشتم، مجبور بودم تعداد واحدهاى کمترى بگیرم و گرفتن مدرک فوق‌لیسانس هم به ناچار به تعویق مى‌افتاد.

اما این مانع از پیشرفت کار و ارتقاى درجه من در اداره نمى‌شد. هر پستى را که به من واگذار مى‌کردند و یا هر مسئولیتى را که به عهده‌ام مى‌گذاشتند، آن‌قدر سریع و صحیح انجام مى‌دادم که رضایت همگان را جلب مى‌کردم.

در آن زمان به خاطر تشویقى که دولت از زنان شاغل و دانشجو به عمل مى‌آورد، مى‌توانستم از تسهیلات و امکانات زیادى برخوردار گردم. غیر از نیازهاى شدید عاطفى، هیچ نیازى به کسى نداشتم. غیر از پرداخت شهریه دانشگاه و اقساط وامى که به خاطر خرید ویلایى در شمال به عهده‌ام گذارده شده بود، به راحتى مى‌توانستم هزینه زندگى خود و سه بچه‌ام را تأمین کنم.

بعد از شغل اولم که رئیس دفترى مدیرعامل سازمان برنامه بود، به ترتیب به معاون حسابدارى و بعد از دو سالى به سمت رئیس حسابدارى نائل شدم. بعدها که موفق به دریافت لیسانس و فوق‌لیسانس حسابدارى شدم، به مقام رئیس کارگزینى سازمان برنامه دست یافتم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گناه من چیست
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات338
زبانفارسی
شابک978-964-7390-71-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گناه من چیست

خاتون
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
از لحاظ نگارشی خیلی خوب نوشته شده بود بدون تکرار موارد اضافی
ولی این داستان اوج بی وفایی و تنوع طلبی یک زن را نشون داد که هنوز از یه داغ عشق قبلی بیرون نیامده رفته سراغ یکی دیگه و در همه حالت کلاه شرعی گذاشتن بر کار خودش
من از ازدواج سومش دیگه داستان را نخوندم چون اصلا خوشم نیومد از ادامش، این هم
خانم اگه هنوز عاشق شوهرش بوده حتی اگه خواستگار جدیدش یک جنتلمن واقعی باشه با وجود چندتا بچه چطوری رفته در فاز یک عشق دیگه
تینا زاهد
۱۴۰۲/۶/۲۹
کاملا چرت بود.. ازدواج‌های متعدد و به وجود آوردن بچه‌هایی که از پدر و مادر یکی نیستن و فکر نکردن به زندگی اونا... باید خودشو درست میکرد نه ازدواج! تا اخرشم حس تنهایی داشت چون عزت نفس نداشت... اگه یه صدم اون همه محبتی که به کاوه کرد رو به محسن میکرد زندگیش عالی بود
نسرین ق
۱۴۰۲/۸/۲۱
در کل بد نبود. ولی از نظر من در بعضی قسمتها با جزئیات بیشتری نوشته می‌شد به جذابیت داستان اضافه می‌کرد.
زهرا ح
۱۴۰۱/۱۰/۱۹
در کل داستان خوبی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب گناه من چیست

برای دریافت کتاب گناه من چیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.