معرفی و دانلود کتاب یادگیری و کنترل حرکتی: مفاهیم و کاربردها

عکس جلد کتاب یادگیری و کنترل حرکتی: مفاهیم و کاربردها
قیمت:
۲۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری و کنترل حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یادگیری و کنترل حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یادگیری و کنترل حرکتی: مفاهیم و کاربردها

کتاب یادگیری و کنترل حرکتی نوشته‌ی ریچارد ای. مگیل و دیوید آی. آندرسون، مفاهیم مهم علم رفتار حرکتی را موردمطالعه قرار می‌دهد و می‌کوشد آخرین یافته‌ها و دستاوردهای این حوزه را مرور کند. این راهنما، مبانی عصبی و نظریه‌های کنترل حرکتی را توضیح می‌دهد، از مؤلفه‌های حسی آن می‌گوید، مراحل یادگیری مهارت‌های حرکتی را معرفی می‌نماید و درنهایت، در مورد نقش تمرین‌های بدنی و ذهنی در ارتقای سلامت صحبت می‌کند.

درباره‌ی کتاب یادگیری و کنترل حرکتی

یکی از شاخه‌های مهم رشته‌ی تربیت‌بدنی، مطالعه‌ی رفتار حرکتی است. این شاخه با ترکیب کردن زیست‌شناسی و روان‌شناسی، به بررسی وضعیت حرکتی انسان می‌پردازد و می‌کوشد آن را موردبحث قرار داده و توضیح دهد. رشد و نمو اندام‌های بدن، کارکرد حافظه، عملکرد دستگاه عصبی، رشد توانایی‌های شناختی و هوش از جمله موضوعاتی هستند که در این رشته موردتوجه قرار می‌گیرند.

محققان این رشته را به سه دسته‌ی کلی یادگیری، کنترل، و رشد و تکامل حرکتی تقسیم کرده‌اند. کتاب یادگیری و کنترل حرکتی (Motor Learning and Control) نوشته‌ی ریچارد ای. مگیل (Richard A. Magill) و دیوید آی. آندرسون (David Anderson) بر روی دو گرایش از سه گرایش فوق متمرکز می‌شود و می‌کوشد آن‌ها را توضیح دهد. این کتاب با اتکا بر آخرین یافته‌های علمی این حوزه می‌کوشد مفاهیم مهارت و توانایی حرکتی را تشریح کند و نحوه‌ی ارزیابی و اندازه‌گیری آن‌ها را آموزش دهد. همین‌طور در مورد مقیاس‌های ارزیابی و اجرای آن صحبت می‌کند.

علم حرکت‌شناسی از علوم بسیاری قدیمی دنیا به‌حساب می‌آید. در واقع بشر از قرن‌ها پیش در مورد نحوه‌ی حرکت کردن و راه رفتن کنجکاو بود و می‌خواست آن را درک کند. ارسطو احتمالاً اولین فیلسوف و اندیشمندی بود که درباره‌ی این موضوع به‌صورت علمی و فنی بحث کرد. به همین خاطر است که او را پدر علم حرکت‌شناسی می‌دانند. پس از او نیز خیلی‌ها سعی کردند درباره‌ی این موضوع تحقیق کنند. شاید شاخص‌ترین چهره، داوینچی بود که برای خلق آثار تجسمی‌اش به‌شدت در اندام‌ها و حرکات انسان مطالعه کرد. اما آنچه ما امروز به‌عنوان علم حرکت‌شناسی می‌شناسیم، محصول پیشرفت فناوری و پزشکی مدرن است و در همین دو قرن اخیر توسعه پیدا کرده. این علم که زمانی صرفاً به حرکت اندام‌ها محدود بود، امروز بسیار گسترده‌تر شده و حتی بر روی مفاهیم تجریدی‌تری مثل حافظه و توانایی شناختی هم متمرکز می‌شود. به همین دلیل است که حالا تبدیل به دانشی مهم و تأثیرگذار شده. در این زمینه آثار متعددی به چاپ رسیده، اما یکی از پایه‌ای‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها کتاب یادگیری و کنترل حرکتی است. ریچارد ای. مگیل و دیوید آی. آندرسون که هر دو از اساتید مهم رشته‌ی حرکت‌شناسی به شمار می‌روند، در این کتاب مبانی عصبی-حرکتی کنترل حرکتی را توضیح می‌دهند و مهم‌ترین نظریه‌هایی که دراین‌باره مطرح‌ شده را مرور می‌کنند. آن‌ها همین‌طور به مؤلفه‌های حسی آن هم می‌پردازند. موضوع بعدی کتاب، حافظه است که طی آن کارکرد حافظه و مشکل فراموشی مورد بحث قرار می‌گیرد. نویسندگان پس‌ از آن مسأله‌ی یادگیری مهارت‌های حرکتی را پیش می‌کشند و از مراحل یادگیری و انتقال آن می‌گویند. در فصول پایانی نیز درباره‌ی تمرین‌های ذهنی و فیزیکی بحث می‌کنند و نقش آن‌ها را در بهبود سلامت یادآور می‌شوند.

کتاب یادگیری و کنترل حرکتی را علی‌حسین ناصری ترجمه کرده و نشر حتمی به چاپ رسانده است.

کتاب یادگیری و کنترل حرکتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان رشته‌ی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب یادگیری و کنترل حرکتی: مفاهیم و کاربردها می‌خوانیم

چندین مدل متفاوت حافظه حرکتی برای نشان دادن ساختار مؤلفه‌ای آن توسعه یافته است. یکی از ماندگارترین و مؤثرترین آن توسط آتکینسون و شیفرین در سال 1968ارائه شده است. آن‌ها با استفاده از تشابه کامپیوتری، حدس زدند که ساختار حافظه باید چیزی مشابه با سخت افزارکامپیوتر در نظر گرفته شود. آن‌ها معتقد بودند که این سخت افزار به کامپیوتر امکان کارکردی که «فرایندهای کنترل» را می‌سازند، می‌دهد. این فرایندها شامل فرایندهای حافظه‌ای از قبیل ذخیره و بازیابی اطلاعات هستند که تحت کنترل شخص می‌باشند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مؤلفه‌های ساختاری از ثبت کننده حسی، ذخیره کوتاه‌مدت و ذخیره بلندمدت تشکیل شده است. از زمانی که مقاله نظریه آتکینسون و شیفرین درباره ساختارهای حافظه انتشار یافت، مشکل نظری اصلی، تعیین دقیق ماهیت این ساختارها بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: طبقه‌بندی مهارت‌های حرکتی
فصل 2: اندازه‌گیری عملکرد حرکتی
فصل 3: توانایی‌هایی حرکتی
فصل 4: مبانی عصبی - حرکتی کنترل حرکتی
فصل 5: نظریه‌های کنترل حرکتی
فصل 6: مولفه‌های حسی کنترل حرکتی
فصل 7: ویژگی‌های عملکرد و کنترل حرکتی مهارت‌های کارکردی
فصل 8: آماده‌سازی عمل
فصل 9: توجه به عنوان یک منبع ظرفیتی محدود
فصل 10: مولفه‌های حافظه، فراموشی و راهبردها
فصل 11: تعریف و ارزیابی یادگیری
فصل 12: مراحل یادگیری
فصل 13: انتقال یادگیری
فصل 14: دستورالعمل‌های آموزشی و نمایش مهارت
فصل 15: بازخورد افزوده
فصل 16: تغییرپذیری و اختصاصی بودن تمرین
فصل 17: مقدار و توزیع تمرین
فصل 18: تمرین کلی یا جزئی
فصل 19: تمرین ذهنی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یادگیری و کنترل حرکتی: مفاهیم و کاربردها
نویسنده،
مترجمعلی حسین ناصری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات569
زبانفارسی
شابک978-600-355-492-4
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یادگیری و کنترل حرکتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یادگیری و کنترل حرکتی

برای دریافت کتاب یادگیری و کنترل حرکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.