معرفی و دانلود کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی

برای دانلود قانونی کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی

در دنیای بی‌تحرکی و بازار جذاب غذاهای چرب، چاقی به معضلی همه‌گیر تبدیل شده است. کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی نوشته‌ی دومینیک هانسن به هدف ارائه‌ی دانشی عمیق درباره‌ی بیماری‌های مرتبط با چاقی و درمان چاقی به کمک ورزش‌ نگاشته شده است.

درباره‌ی کتاب ورزش درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی

چاقی ناشی از عدم تعادل بین مصرف مواد غذایی و میزان استفاده‌ از آن برای تولید انرژی است. با اینکه اختلالات هورمونی خاصی منجر به چاقی می‌شوند، اما بزرگ‌ترین عامل شیوع چاقی خوردن بیش‌ازحد و سطح فعالیت بدنی کم است. چاقی زمینه‌ساز بیماری‌های دیگری نظیر آسم، سندرم کاهش حجم هوای تنفسی، صدمات ارتوپدی، بیماری دستگاه گوارش، نئوپلازی، دیابت ملیتوس نوع دو و اختلالات قلبی و عروقی است.

به‌دلیل افزایش پدیده‌ی چاقی و سختی مدیریت اضافه وزن در دنیای امروز، دومینیک هانسن (Dominique Hansen) نیاز مبرمی به نوشتن کتاب ورزش‌درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی (Exercise Therapy in Adult Individuals with Obesity) احساس کرد. این اثر اطلاعات به‌روزی مبتنی‌بر چرایی و نحوه‌ی اجرای مداخله‌ی ورزشی در درمان چاقی ارائه می‌دهد. این کتاب با شرح اپیدمیولوژی چاقی، نحوه‌ی ارزیابی افراد چاق پیش از مداخله‌ی ورزشی و تأثیر محدودیت دریافت کالری در مقابل تأثیر تمرین ورزشی آغاز می‌شود. در ادامه، شرح مفصلی از فیزیولوژی ورزش در افراد چاق ارائه شده است، به دنبال آن تکنیک‌های انگیزشی، تأثیر روش‌های تمرینی بر کاهش توده‌ی بافت چربی و تأثیر مداخله‌ی ورزشی بر التهاب و بیماری‌ها در کتاب ورزش‌درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی موشکافی می‌شود.

اهمیت بررسی عوامل زمینه‌ساز چاقی و درمان آن به‌وسیله‌ی ورزش، در پیش‌بینی سیر تکاملی سلامت عمومی جامعه در آینده و برآورد هزینه‌های مالی مراقبت‌های بهداشتی است. درحالی‌که فعالیت بدنی نقش بسیار مهمی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد چاق دارد، اما ممکن است خطرهایی برای برخی بیماری‌های مرتبط به چاقی مثل اختلالات ارتوپدی داشته باشد. چاقی همچنین همراه با سطح پایین آمادگی قلبی تنفسی و کاهش انگیزه برای فعالیت‌های بدنی است. مبحث ارزیابی بیماران چاق قبل از مداخله‌ی ورزشی در فصل 3 این کتاب، به بررسی چنین فاکتورهایی در افراد چاق می‌پردازد.

حامد علیزاده پهلوانی، امین بویراحمدی، حبیب‌اله رضایی، حمیدرضا بوعلی و هانی عیدی زاده ترجمه‌ی کتاب ورزش درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی را بر عهده داشته‌اند. انتشارات حتمی این کتاب را به چاپ رسانده است.

کتاب ورزش درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب اطلاعات مفیدی در اختیار پزشکان، دانشمندان، درمانگرهای فیزیکی، فیزیولوژیست‌های ورزش، مربیان تربیت‌بدنی و همچنین بیماران مبتلا به چاقی خواهد گذاشت.

با دومینیک هانسن بیشتر آشنا شویم

دومینیک هانسن استاد توان‌بخشی و فیزیولوژی ورزش در بیماری‌های متابولیک قلبی در دانشگاه هاسلت (Hasselt)، عضو انجمن قلب و عروق اروپا، محقق در مرکز قلب بیمارستان هاسلت (Hasselt) و دبیر و مدیر اجرایی انجمن اروپایی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق (EAPC) است. او در تألیفِ بیش از 170 مقاله‌ی علمی در مجلات پزشکی بین‌المللی همکاری کرده است. تحقیقات او بیشتر حول محور اثرات بالینی و مولکولی حالت‌های مختلف ورزش و روش‌های ورزشی در افراد مبتلا به چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی می‌گردد.

در بخشی از کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی می‌خوانیم

خودنظارتیِ مصرف مواد غذایی، فعالیت بدنی و وزن بدن روش اصلی درمان اصلاح شیوه‌ی زندگی چاقی است. در واقع، خودنظارتی گسترده‌تر، همراه با کاهش وزن قابل‌توجهی است. نظارت، آگاهی بیماران از عادات ورزش خود را افزایش می‌دهد و به آن‌ها در شناسایی مسیرهای به حداکثر رساندن انرژی کمک می‌کند. فعالیت بدنی می‌تواند با کمک یک صفحه مانیتور یا گام‌شمار، با تعیین هدفی حداقلی، مثلاً 10000 گام در روز، ثبت شود. بیماران علاقه‌مند به داشتن یک اندازه‌گیری دقیق‌تر از هزینه انرژی روزانه‌ی خود ممکن است از یک شتاب‌سنج استفاده کنند که نه‌تنها کل هزینه انرژی سراسر یک دوره‌ی تجویز را اندازه‌گیری می‌کند، بلکه هزینه انرژی در یک جلسه‌ی خاص فعالیت بدنی و مقدار مصرف انرژی را در زمان خواب اندازه‌گیری می‌کند. بیماران احتمالاً از ثبت فعالیت‌ها، خلق‌وخو و افکار مرتبط با ورزش نیز سود می‌برند که ممکن است به شناسایی موانع ورزش کمک کند. ثبت‌های خودنظارتی می‌توانند برای ارائه‌ی اطلاعات جهت شناسایی احتمالات فعالیت نیز مورد استفاده قرار بگیرند و برای مداخله‌ی ورزشی مفید واقع شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. اپیدمیولوژی چاقی و بیماری‌های مرتبط
فصل 2. ارزیابی ترکیب بدن در افراد چاق
فصل 3. ارزیابی بیماران چاق پیش از مداخله‌ی ورزشی
فصل 4. محدودیت کالری و / یا افزایش ورزش در مدیریت چاقی
فصل 5. فیزیولوژی ورزش در افراد چاق: عملکرد قلبی عروقی
فصل 6. فیزیولوژی ورزش در افراد چاق: عملکرد تنفسی
فصل 7. فیزیولوژی ورزش در افراد چاق: تنظیم هورمون غدد درون‌ریز
فصل 8. فیزیولوژی ورزش در بزرگ‌سالان چاق: عملکرد و تحرک عضله
فصل 9. فیزیولوژی ورزش در بزرگ‌سالان چاق: عملکرد مغز و تنظیم دما
فصل 10. اکسیداسیون چربی و ظرفیت لیپولیتیک در چاقی
فصل 11. انگیزه‌ی بیماران مبتلا به چاقی به ورزش
فصل 12. تأثیر روش تمرین بر کاهش توده‌ی بافت چربی در افراد چاق
فصل 13. تأثیر مداخله‌ی ورزشی بر التهاب، ایمنی و بیماری‌ها
فصل 14. تأثیر تمرین ورزشی بر فعالیت عادی و مصرف مواد غذایی در افراد چاق
فصل 15. تفاوت در کاهش توده‌ی بافت چربی در افراد چاق پس از مداخله‌ی ورزشی
فصل 16. مفاهیم در حال ظهور در تمرین ورزشی برای افراد چاق: تمرین ورزشی در حالت گرسنگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی
نویسنده
مترجمحامد علی زاده پهلوانی، امین بویراحمدی، حبیب اله رضایی، حمیدرضا بوعلی، هانی عیدی زاده
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-600-355-112-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی

برای دریافت کتاب ورزش‌ درمانی در افراد بالغ مبتلا به چاقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.