معرفی و دانلود کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید

عکس جلد کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید
قیمت:
۵۳,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید

یک روز از خواب بیدار می‌شوید تا زندگی معمولی‌تان را شروع کنید، اما متوجه می‌شوید که پاهایتان به پاهای بزرگ و پشمالوی یک خرس تبدیل شده است؛ چه می‌کنید؟ کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید نوشته‌ی سوفی اندرسون روایت تغییر زندگی و روزمره‌ی دختری به نام یانکا بعد از مواجهه با پاهای خرسی و شروع سفر پرفرازونشیبش است. این کتاب خوش‌خوان در سال 2020 برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال ولز شد.

درباره‌ی کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید

هر سفری بعد از پشت سر گذاشتن خوشی‌ها و رنج‌های بسیار، با خودش نوعی کشف‌ و شهود و شناخت به همراه دارد. شخصیت داستان کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید (The Girl Who Speaks Bear) نوشته‌ی سوفی اندرسون دختر نوجوانی است که راهی یک سفر غیرمعمولی همراه با اتفاقات عجیب و هیجان‌انگیز می‌شود تا در نهایت به شناخت تازه‌ای از خودش برسد.

یانکی دختری است که به دلیل زور زیاد و جثه‌ی بزرگی که دارد، در دهکده‌ای که هیچ دل خوشی از آن ندارد و زیاد دلبسته‌اش نیست، با لقب یانکی خرسه شناخته‌ می‌شود. او با زور زیادی که دارد، با مهربانی و شفقت به اهالی دهکده کمک می‌کند. اما سؤالاتی درون او وجود دارد که بی‌جواب مانده و رسیدن به پاسخ آن، برایش به یک دغدغه مهم تبدیل شده: «او نمی‌داند که از کجا آمده؟ پدرومادرش کیست؟ و چرا در زمان تولد سر از غاری درآورده است که محل زندگی یک خرس بوده؟» این سوالات عجیب‌اند و یانکی حق دارد که برای فهمیدن آن‌ها در تلاش باشد. اما همه‌چیز در آن صبحی که پاهای او به پاهای پشمالوی یک خرس تغییر شکل می‌دهد، عوض می‌شود. از اینجای قصه، سفر یانکی به جنگل سفید برای فهمیدن راز سربه‌مُهر زندگی‌اش آغاز می‌شود.

او در ادامه‌ی مسیر قرار است چطور از سرنوشت خود و گذشته‌اش اطلاع پیدا کند؟ چه چیزی در انتظار اوست؟ جواب این سؤالات کل ماجرای کتاب «یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید» است که می‌تواند شما را برای چند ساعت در دنیای خو‌ش‌ساختی که نویسنده ترسیم کرده است، با شخصیت داستان همراه کند. سوفی اندرسون نویسنده‌ی کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید است. این کتاب که در ژانر فانتزی قرار می‌گیرد، با ترجمه‌ی پریا لطیفی‌خواه توسط انتشارات پرتقال برای مطالعه‌ی نوجوانان و حتی بزرگسالان منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید

  • جایزه‌ی کتاب سال ولز
  • نامزد نهایی مدال کارنگی در سال 2021
  • جایزه‌ی کتاب سال کتاب‌فروشی‌های مستقل

نکوداشت‌های کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید

  • به‌طرز شگفت‌انگیزی جذاب. (kirkusreviews)
  • شخصیت‌های شگفت‌انگیز با نثری جاودانه. (booktrust)

کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب فانتزی برای نوجوانان بالای دوازده سال منتشر شده است، اما فانتزی خواندن سن و سال نمی‌شناسد. شما در هر سنی می‌توانید از مطالعه‌ی این کتاب لذت ببرید.

با سوفی اندرسون بیشتر آشنا شویم

سوفی اندرسون (Sophie Anderson) جزو نویسنده‌‎هایی است که کودکی و نوجوانی‌اش را به خواندن کتاب‌های فانتزی و هیجان‌انگیز گذرانده. مطالعه‌ی کتاب‌ بعدها باعث شد خودِ او به‌عنوان نویسنده وارد دنیای ادبیات کودک و نوجوان شود و با تأثیر از آن کتاب‌ها، خود نیز به خلق داستان بپردازد. از او کتاب دیگری نیز با عنوان «افسانه‌ی بابایاگا» توسط انتشارات پرتقال به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید می‌خوانیم

مهم‌ترین قسمت جشن امسال، نمایش عروسکی است، اما این نمایش هیچ شباهتی به نمایش‌هایی که قبلاً دیده‌ام ندارد. موقعی که داشتم کمک می‌کردم تا پشت صحنه، داربست ساخته شود نگاهی هم به عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی انداختم؛ از یک آدم معمولی هم بزرگ‌تر بودند حتی از من و سه چهارتا عروسک‌گردان باید هر کدام از آن‌ها را می‌گرداندند.

ساشا جلوتر می‌رود و به صحنه‌ی نمایش نزدیک‌تر می‌شود اما من چند قدم عقب‌تر می‌روم. آن‌قدر قدم بلند هست که از بالای سر همه می‌توانم صحنه را ببینم. طبل‌ها از صدا می‌افتند و سکوت بر میدان دهکده سایه می‌اندازد. نفسم را حبس می‌کنم و منتظرم تا نمایش شروع شود.

روی صحنه یک جنگل دیده می‌شود که آن را با درختان واقعی ساخته‌اند و روی درختان، برف واقعی ریخته‌اند و از بالای داربست‌ها دانه‌های واقعی برف، رقص‌کنان پایین می‌ریزد.

فلوت‌های کالیوکا به نوا درمی‌آیند و سه‌تا از عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی که وارد صحنه می‌شوند؛ قلبم از جا کنده می‌شود. دوتا بچه‌ که عروسک چوبی هستند، شادمانه لابه‌لای درختان می‌رقصند و پدرشان هم آهسته پشت‌سرشان می‌آید.

دوباره طبل‌ها به صدا درمی‌آیند، این بار نوایی شیطانی دارند و خبر از اتفاقی بد می‌دهند. پدر، دو بچه‌اش را در دل تاریکی جنگل رها می‌کند و می‌رود. از فکر اینکه نکند پدر و مادر واقعی من هم همین‌طوری من را رها کرده باشند، صورتم با اخم جمع می‌شود. با اینکه ناراحت هستم اما نمی‌توانم به صحنه نگاه نکنم.

بزر‌گ‌ترین عروسک نمایش، ناگهان از لابه‌لای درختان جنگل بیرون می‌پرد و هم‌زمان ویولن‌ها جیغی گوش‌خراش می‌کشند. بچه‌هایی که روی صندلی‌های نزدیک به صحنه نشسته‌اند و پاهایشان را روی هم انداخته‌اند، به‌محض ظاهر شدن یک خانه‌ی بزرگ پامرغی که یک یاگا عجوزه‌ی ترسناکی که با دند‌ان‌های آهنینش بچه‌های گمشده را لف‌لف می‌خورد از پنجره‌اش به بیرون خم شده و قاه‌قاه می‌خندد؛ یکهو از جا می‌پرند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول. یانکاخرسه
فصل دوم. آناتولی
آخرین تیر. شاهزاده خانم ناستازیا
فصل سوم. جشن بزرگ
فصل چهارم. نمایش
فصل پنجم. پاهای خرس
نفرین درخت لیمو
فصل ششم. سهره او را فرامی‌خواند
فصل هفتم. پیش به‌سوی جنگل
فصل هشتم. ایوان گرگ خاکستری
ناخن گرگ
فصل نهم. یک خرس کامل
بچه‌ی خرس
فصل دهم. یوری
فصل یازدهم. عملیات نجات
فصل دوازدهم. گله‌ی گرگ
فصل سیزدهم. خانه‌ی پا‌مرغی
فصل چهاردهم. النا
خرس تزار و یاگا
فصل پانزدهم. والنتینا
فصل شانزدهم. صید ماهی آزاد
رقص خرس تزارینا
فصل هفدهم. غار خرس
فصل هجدهم. خرس، یانکا
پسر خرس. فصل نوزدهم
قصر متروکه
فصل بیستم. گرگ سفید
فصل بیست‌و‌یکم. ساشا
فصل بیست‌ودوم. روح ساشا
خانه‌ی یاگا و روح مرد ماهیگیر
فصل بیست‌و‌سوم. چوپان
غول بی‌مرگی
فصل بیست‌و‌چهارم. سفر به شمال
فصل بیست‌و‌پنجم. حاشیه‌ی جنگل
کشتی پرنده
فصل بیست‌و‌ششم. کشتی یخ‌زده
آرزوی درخت لیمو
فصل بیست‌و‌هفتم. آتشفشان خشمگین
فصل بیست‌و‌هشتم. ازمی
فصل بیست‌و‌نهم. رقص جنگ موش‌تله
قلب یخ‌زده‌ی مردی که زنش را از دست داد
فصل سی‌ام. حقیقت داستان‌ها
فصل سی‌و‌یکم. درخت لیمو
فصل سی‌و‌دوم. جنگل
فصل سی‌و‌سوم. آتش
فصل سی‌و‌چهارم. دختری با پاهای خرس
فصل سی‌و‌پنجم. خانه
مؤخره
فرهنگ لغات یانکایی (مخصوص یانکا)
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید
نویسنده
مترجمپریا لطیفی خواه
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات363
زبانفارسی
شابک978-600-462-709-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید

برای دریافت کتاب یانکا و افسانه‌ی جنگل سفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.