معرفی و دانلود کتاب یک قطره امید

عکس جلد کتاب یک قطره امید
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یک قطره امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یک قطره امید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یک قطره امید

کتاب یک قطره امید نوشته‌ی کیت کالابریس داستانی جذاب برای نوجوانان است. پدربزرگ ارنست از او می‌خواهد بعد از مرگش وسایل اتاق زیر شیروانی را به دست افرادی برساند که به آن نیاز دارند. حالا ارنست مانده با یک کوه اثاثیه که باید به دست صاحبانشان برسند.

درباره کتاب یک قطره امید:

روزگار گاهی به سختی می‌گذرد و معجزه به ندرت اتفاق می‌افتد. اما در این میان اتفاق عجیبی رخ داده است. یک چاه قدیمی اسرارآمیز پیدا شده که آرزوها را برآورده می‌کند و چهار دانش‌آموز کلاس ششم، به نام‌های ارنست، وینستون، رایان و تامی تنها کسانی هستند که چرایی آن را می‌دانند. آن‌ها متوجه شده‌اند نمی‌توانند دنیا را درست کنند. اما در یک گوشه‌ی کوچک از آن، می‌توانند به دیگران امید ببخشند. یک چاه آرزو و یک اتاق زیر شیروانی پر از خرت و پرت وسیله‌ای می‌شوند برای برآورده کردن خواسته‌های شهری که نیاز به کمک دارد.

ویلمت‌ها صاحب کارخانه و از غنی‌ترین خانواده‌ها در یکی از شهرهای ایالت اوهایو هستند. تمام ماجرا از وقتی شروع شد که پدربزرگ ارنست در بستر مرگ از ارنست 12 ساله قول گرفت تا اتاق زیر شیروانی را تمیز کند و وسایل آن‌جا را به افراد مختلف ببخشد. ارنست زمانی که مشغول این کار بود، جذب مجموعه‌ای عجیب از بی‌نقص‌ترین وسایل آن‌جا شد. از طرفی، به صورت اتفاقی آرزوی یک نفر را شنید. در این حین، او تصمیم به کاری عجیب می‌گیرد.

این اثر در سال 2019 منتشر شد و کیت کالابریس (Keith Calabrese) داستان یک قطره امید (A Drop of Hope) را از زبان شخصیت‌های متعددی بیان می‌کند. شخصیت‌های زیادی که برخی از آن‌ها فقط نقش کوچکی را ایفا می‌کنند، اما در نهایت از طریق هنر والای نویسنده، به زیبایی همانند یک جورچین هزار تکه کنار هم می‌نشینند. نویسنده جملاتی بسیار ساده و روان انتخاب کرده اما بینشی که از طریق آن‌ها می‌بخشد بسیار پیچیده و آموزنده است.

نکوداشت‌های کتاب یک قطره امید:

- داستانی درباره‌ی دوستی و باور به خوبی. (School Library Connection)

- هر چند وقت یک‌بار به کتابی برمی‌خوریم که به ما یادآوری می‌کند به عنوان یک انسان قادر به چه چیزهایی هستیم. به یادمان می‌آورد که می‌توانیم مهربان باشیم، بیافرینیم و به بهترین خودمان تبدیل شویم و همه‌ی این کارها را با داستانی انجام می‌دهد که ما را به این اعتقاد مطلق می‌رساند که به طریقی با هم ارتباط داریم. یک قطره امید یکی از همین کتاب‌هاست. (Gary D. Schmidt, Newbery Honor winner and author of Okay for Now)

- شخصیت‌های این کتاب ایمان من را به انسانیت تازه کرده‌اند. (Kirby Larson, Newbery Honor-winning author of Hattie Big Sky)

کتاب یک قطره امید مناسب چه کسانی است؟

این اثر جذاب و شگفت‌انگیز که درباره‌ی قدرت مهربانی به نگارش درآمده، مناسب نوجوانان است.

با کیت کالابریس بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی نام‌آشنا برای خردسالان کتاب‌های تصویری و برای کودکان 8 تا 12 ساله رمان‌‌های گوناگونی نگارش کرده است. انگار که او نوعی ویژگی منحصربه‌فرد، در خود دارد. زیرا دقیقاً می‌داند داستان‌هایش را به چه شیوه‌ای به تحریر درآورد که برای کودکان جذاب باشد و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب کفش‌های لنا نگرانند اشاره کرد.

در بخشی از کتاب یک قطره امید می‌خوانیم:

اواخر بهار سال گذشته بود. ارنست و بابابزرگ ادی تویِ آشپزخانه نشسته بودند، فقط خودشان دو‌تا. داشتند ساندویچ درست می‌کردند.
بابابزرگ اِدی گفته بود: «ارنست، می‌شه یه کاری برام بکنی؟»
ارنست که انتظار داشت بابابزرگ بگوید برو از یخچال سسِ خردل بیار، گفت: «حتماً.»
«قول بده بعد از اینکه من مُردَم، اتاق زیرشیروونی رو برام جمع‌وجور کنی. باشه؟»
درخواست بابابزرگ جورِ عجیبی جدی بود. ارنست که اصلاً از آن سر در‌نمی‌آورد، چون نمی‌دانست بابابزرگ خیلی‌ خیلی مریض است. هیچ‌وقت جلوی ارنست درباره‌ی مریضیِ بابابزرگ حرفی نمی‌زدند، برای اینکه به نظرشان ارنست هنوز بچه بود، بچه‌تر از آنکه بشود واقعیت را به او گفت.
هرکس دیگری هم جای او بود، این سؤال به ذهنش می‌رسید. ولی از پرسیدنش می‌ترسید. از طرفی، آن‌قدر کنجکاو بود که نتواند جلوی خودش را بگیرد: «مگه توی اون اتاق چیه؟»
بابابزرگ اِدی از بالا زل زد به ارنست. نگاهش خسته بود و حالتی داشت که انگار از چیزی خبر دارد.
با صدای عجیب‌وغریبی که انگار از تهِ چاه می‌آمد، گفت: «چند‌تایی وسیله که خیلی وقت پیش باید می‌دادم به اون‌هایی که لازمشون دارن.»
ارنست امیدوار بود حالت صدای بابابزرگ به‌خاطر داروهایش باشد. مادر و پدرش حداقل این را برایش توضیح داده بودند که داروهای بابابزرگ اِدی گاهی او را گیج و مَنگ می‌کنند. حتی با وجود این، به‌نظر ارنست بابابزرگ چند هفته‌ی گذشته جور خاصی نگاهش می‌کرد، انگار رازی درباره‌ی ارنست می‌داند، اما نمی‌خواهد درباره‌اش حرفی بزند. ارنست با دودلی گفت: «باشه.»

فهرست مطالب کتاب

1- غافلگیری در اتاق زیرشیروانی
2- برخورد عجیب
3- دیوار
4- لیزی سرِ دوراهی قرار می‌گیرد
5- چیزی که از قیافه‌ی آدم‌ها پیداست
6- توی چاه
7- پژوهش مختصری درباره‌ی کمدهای قفل‌دار
8- چیزی که از چشم رایان پنهان ماند
9- رایان باز هم باید از بچه مراقبت کند
10- ارنست به اتاق زیرشیروانی برمی‌گردد
11- منتظر نشانه برای استفاده از جعبه‌ی اَشکال رنگارنگ
12- نارسایی در تقارب
13- تفکر هنگام چمن‌زنی
14- ماجراهای رولو
15- بحث علمی
16- مهم‌ترین داستان امروز!
17- دختر موردعلاقه‌ی لیزی
18- تعهد خانوادگی
19- پشیمانی و جبران
20- عذرخواهی بی‌عذرخواهی
21- آقای اِرل نقشه‌ای دارد
22- وحشت
23- گفت‌وگوی جدی
24- شروعی تازه در خانه‌ای قدیمی
سپاسگزاری
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یک قطره امید
نویسنده
مترجمفاطمه پارسا
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات274
زبانفارسی
شابک978-600-462942-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یک قطره امید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یک قطره امید

برای دریافت کتاب یک قطره امید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.