معرفی و دانلود کتاب دختر انار

عکس جلد کتاب دختر انار
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر انار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر انار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر انار

امل رؤیاهای بزرگی برای آینده خود دارد تا اینکه اتفاقی تلخ رخ می‌دهد ... ایشا سعید در کتاب دختر انار، سرنوشت نوجوانی را به تصویر می‌کشد که به جرم فقیر و دختر بودن آرزوها و امیدهایش را از او می‌گیرند. این اثر پرفروش نیویورک‌تایمز در سال 2018 نامزد کتاب منتخب گودریدز برای نوجوانان بوده و توانسته محبوبیتی جهان به دست آورد.

درباره کتاب دختر انار:

امل دوازده‌ساله، قهرمان کتاب دختر انار (Amal Unbound) در یکی از روستاهای پاکستان به دنیا آمد. شبیه تمام دخترهای بزرگ خانواده، او مجبور است بخش بزرگی از مسئولیت‌های خانه را انجام ‌دهد و از بچه‌های کوچک‌تر مراقبت کند. این کارهای روزمره زندگی به‌تنهایی سخت هستند، اما شرایط برای امل که رؤیای معلم شدن دارد سخت‌تر است. با وجود همه چالش‌ها، شرایط زمانی به هم می‌ریزد که شخصیت اصلی داستان در اتفاقی پیش‌بینی‌نشده به یکی از اعضای خانواده ثروتمند ده بی‌احترامی می‌کند و آن‌ها برای تنبیه مجبورش می‌کنند تا به‌عنوان خدمتکار در خانه آن‌ها کار کند.

امل مضطرب است و نمی‌داند در آینده چه اتفاقی می‌افتد، اما سختی‌هایی که قبل از این در زندگی داشت به کمکش می‌آیند. او تصمیم می‌گیرد از شرایط به نفع خودش استفاده کند و برای رسیدن به رؤیای معلم شدن بجنگد. این دختر شجاع می‌داند با وجود نفوذی که این خانواده ثروتمند در روستا دارد نمی‌تواند به خواسته خود برسد برای همین تلاشی پنهانی و زیرکانه را برای آگاه کردن اهالی ده نسبت به حق و حقوقشان آغاز می‌کند...

ایشا سعید نویسنده کتاب دختر انار که خود اصالتی کانادایی - پاکستانی دارد، به‌خوبی با فرهنگ این کشور آشنا است و محدودیت‌ها و دشواری‌های زندگی زنان در یک محیط متعصب و نابرابر را درک می‌کند. نتیجه این تجربه شخصی و مهارت ایشا سعید در هنر، یک اثر دلنشین است که با ملایمت و بیانی مناسب نوجوانان را با نابرابری و بی‌عدالتی آشنا می‌کند.

جوایز و افتخارات کتاب دختر انار:

- پرفروش‌ترین اثر نیویورک‌تایمز
- نامزد کتاب جایزه گودریدز برای نوجوانان (2018)
- نامزد جایزه کتاب نوجوانان ربکا کودیل (2021)

نکوداشت‌های کتاب دختر انار:

- داستانی واقعی از بی‌عدالتی و پایمال شدن حقوق دختران که به خواننده امید می‌دهد. (Publishers Weekly)
- رویاهای امل زمانی که مجبور به بردگی می‌شود از بین می‌رود، اما این دختر شجاع پاکستانی هدفی بزرگ‌تر برای جنگیدن پیدا می‌کند. (Kirkus Reviews)
- رمانی ساده اما غنی از زندگی یک قهرمان در روستایی کوچک. این کتاب را به دختران روستایی که می‌شناسید هدیه دهید. (The Voice of Youth Advocates)

کتاب دختر انار مناسب چه کسانی است؟

مخاطب اصلی این کتاب نوجوانان هستند اما مطالعه آن برای بزرگسالان هم تجربه‌ای به‌یادماندنی خواهد بود.

درباره ایشا سعید بیشتر بدانیم:

ایشا سعید (Aisha Saeed) نویسنده، معلم و وکیل کانادایی - پاکستانی است. او در برنامه‌های مختلف تلویزیونی حضور دارد و همین‌طور چندین کتاب برای کودکان و نوجوانان تألیف کرده است. کتاب آرزوی بی‌پایان اثر دیگر این هنرمند است که می‌توانید آن را به زبان فارسی بخوانید.

در بخشی از کتاب دختر انار می‌خوانیم:

صبحانه‌‌ی مادرم را آماده کردم و وارد اتاقش شدم. آفتاب میان آسمان می‌‌درخشید ولی پرده‌‌های اتاق هنوز بسته بودند. نوزاد، کنار مادرم خواب بود.

تا الان، نُه روز بود که به مدرسه نرفته بودم. حال مادرم هنوز بهتر نشده بود. حالا می‌‌توانست از اتاقش بیرون بیاید و برای خودش یک لیوان آب بریزد. حتی دیشب هنگام شام، با این‌‌که میلی به غذا نداشت، پیشِ ما در حیاط نشست. اما روند بهبودی‌‌اش کُندتر از چیزی بود که انتظار داشتیم. هر چه روزهای بیشتری به مدرسه نمی‌‌رفتم، بیشتر از درس‌‌هایم عقب می‌‌افتادم.

گفتم: «براتون صبحانه آورده‌‌م. املت رو با پیاز درست کرد‌م. همون جوری که دوست دارین.»

گفت: «بذارش روی میزِ کنارِ تخت.»

گفتم: «اما، باید غذا بخوری تا دوباره جون بگیری.»

«به نظرم هنوز باید استراحت کنم.»

می‌‌دانستم که باید کنار مادرم بنشینم و به غذا خوردن تشویقش کنم، ولی این روزها او اصلاً به حرف من گوش نمی‌‌کرد. به پنجره نگاهی انداختم. پرتوهای نور از پشت پرده‌‌ها دزدکی به داخل اتاق سرک می‌‌کشیدند.

«من دارم می‌‌رم بازار. زنجبیل و فلفلمون تموم شده. حفصه می‌‌گفت براشون یه بار از اون بیسکویت‌‌هایی رسیده که شما دوست دارین. براتون چندتا می‌‌خرم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر انار
نویسنده
مترجمفاطمه پارسا
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-600-462-366-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر انار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختر انار

برای دریافت کتاب دختر انار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.