معرفی و دانلود خلاصه کتاب جنگ و صلح

عکس جلد خلاصه کتاب جنگ و صلح
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جنگ و صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جنگ و صلح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب جنگ و صلح

کتاب جنگ و صلح، شاهکار مشهور لئو تولستوی، از جمله رمان‌هایی است که باید آن را قبل از مرگ بخوانید! اما اگر نمی‌توانید رمانی را بیش از هزار صفحه بخوانید و درعین‌حال دوست دارید در جریان داستان و مفاهیم عمیق موجود در کتاب قرار بگیرید، اثر حاضر که نسخه تلخیص‌شده‌ی این رمان است، بهترین فرصت برای خواندن یکی از شاهکارهای دنیای ادبیات به‌شمار می‌رود.

درباره‌ی خلاصه کتاب جنگ و صلح

رمان پرآوازه‌ی لئو تولستوی (Leo graf Tolstoy)، کتاب جنگ و صلح (War and peace)، یکی از آن آثاری است که باید حتما تا پیش از مرگ آن را بخوانید. این شاهکار محبوب درباره‌ی جنگ، زندگی، انسان و مفاهیم عمیق دیگری صحبت می‌کند که انسان با آن‌ها در جنگ و صلحی ابدی است. کتاب جنگ و صلح در روزگاری روایت می‌شود که روسیه درگیر جنگ با ناپلئون بناپارت است. این جنگ سخت که تأثیرات فراوانی بر زندگی شخصیت‌های گوناگون این کتاب دارد، در آخر، به صلح منجر می‌شود اما زخم‌هایی به جا می‌گذارد که ترمیم شدنی نیستند!

معرفی و دانلود خلاصه کتاب جنگ و صلح

کتاب جنگ و صلح را می‌توان به چهار بخش اصی تقسیم کرد. بخش اول کتاب، به توصیف روابط شخصیت‌های اصلی با هم می‌پردازد. همین‌طور روایت‌هایی درباره‌ی شرایط پیش از جنگ ناپلئون و روسیه، واکنش انسان‌های مختلف با توجه به جایگاه و موقعیتشان به تهدید جنگ و آمادگی آن‌ها در بر دارد. بخش دوم کتاب جنگ و صلح درباره‌ی تأثیرات جنگ بر زندگی عادی افراد با موقعیت‌های گوناگون است. ارتشیان، اشراف‌زادگان، مردم عادی و... هر کدام به نحوی درگیر عواقب جنگ می‌شوند و توصیف رئالیستی رنج آن‌ها به قلم تولستوی میخکوب‌کننده است! در بخش سوم، شاهد تلاش افراد مختلف برای ایجاد صلح هستیم و می‌بینیم که بازگشت از جنگ، چطور انسان‌ها را تغییر می‌دهد. در بخش چهارم کتاب نیز، شاهد دوران پس از جنگ هستیم. حالا بیشتر مردم، آنقدر از جنگ تأثیر گرفته‌اند که زندگی را جور دیگری ببینند و زندگی کنند. جنگ همیشه ردی سرخ و عمیق از خود به جای می‌گذارد.

رمان کلاسیک جنگ و صلح، علاوه بر اینکه روایتی بسیار پرکشش و جذاب و داستان‌هایی خواندنی و در هم تنیده از شخصیت‌های مختلف دارد، بینشی بسیار فلسفی و عمیق را هم درباره‌ی ابعاد مختلف وجود انسان به خواننده ارائه می‌دهد. بینشی که شاید فقط در آثار نویسندگان بزرگی مانند تولستوی بتوان آن را به خوبی درک و دریافت کرد. شخصیت‌های گوناگون رمان جنگ و صلح، از زوایای مختلف به یکی از بحرانی‌ترین مسائل تاریخ بشر، یعنی جنگ نگاه می‌کنند و هر کدام می‌توانند تأثیر منحصربه‌فرد خود را بر جنگ و صلح داشته باشند. در نتیجه، وقتی کتاب جنگ و صلح را می‌خوانید، می‌توانید به جای تک تک شخصیت‌ها زندگی کنید و تجربیات ده‌ها فرد مختلف را، از زندگی در شرایط سخت،‌ به تجربه‌ی زیسته‌ی خود بیفزایید.

ممکن است برای خواندن نسخه‌ی کامل کتاب جنگ و صلح فرصت کافی نداشته باشید. شاید هم از آن دسته افراد باشید که چندان کشش خواندن رمان‌های کلاسیک را ندارند و از توصیف جزئیات یا دانستن تأملات فلسفی شخصیت‌های گوناگون کتاب، آنقدرها خوششان نمی‌آید؛ اما از طرفی هم دوست ندارید که از شاهکاری مثل جنگ و صلح کاملا بی‌بهره باشید. در این صورت، بهترین انتخاب خواندن خلاصه‌ی رمان است. انتشارات ویکتور هوگو، ترجمه و تلخیص این کتاب را، به قلم شهاب، به چاپ رسانده است.

حلاصه کتاب جنگ و صلح برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب جنگ و صلح برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند خلاصه‌ای را از یکی از مهم‌ترین شاهکارهای ادبیات جهان بخوانند مناسب است.

در بخشی از خلاصه کتاب جنگ و صلح می‌خوانیم

آنا میخائیلونا از شاهزاده تقاضا کرد تا اجازه بدهد کنت بیمار را ملاقات کند ولی واسیلی از وی می‌خواهد که تا شب صبر کند چون حال او بسیار بد و وخیم است. در همان وقت یکی از شاهزاده خانم‌هایی که خویشاوند کنت بوده از اتاقی خارج می‌شود و بدون توجه به آنا میخائیلونا به واسیلی که درباره حال کنت از وی سوأل کرده جواب می‌دهد که حال وی خیلی بد است. آنا بدون آنکه از این برخورد سرد ناراحت شود به طرف شاهزاده خانم رفته و با او اظهار هم دردی می‌کند ولی شاهزاده خانم بدون کلمه‌ای حرف اتاق را ترک می‌کند و آنا به روی نیمکتی نشسته و مثل کسی که در کاری پیروز شده باشد از پسرش می‌خواهد که به دنبال پی یر برود و به وی بگوید که کنت راستوف، وی را برای ناهار دعوت کرده است.

پی یر نتوانسته بود در پطرزبورگ کاری برای خود بیابد و همان طور که در میهمانی خانه کنت راستوف گفته شد حقیقتاً به خاطر شرارت به مسکو تبعید شد چون او هم در بستن خرس به پشت پاسبان سهیم بود. او وقتی به مسکو آمد یکسر به خانه پدرش یعنی همین کنت بزوخوف بیمار قدم گذاشت و هر چند در آن جا چون او یک فرزند، مشروع نبود با وی به سردی رفتار شد ولی او از این بابت زیاد ناراحت نشد و بر اثر توجه واسیلی که به خاطر بیماری کنت به آن جا آمده و در آن خانه مقیم شده بود به اتاق خودش رفت و دیگر کاری به کار کسی نداشت. پی یر وقتی بوریس را دید اول او را نشناخت ولی سرانجام بوریس خودش را معرفی کرد. پی یر از دیدن او خوشحال شد و مدتی با یکدیگر صحبت کردند. پسر گفت که پدرش حتی یک بار هم او را به حضور نطلبیده و از این بابت که پی یر می‌دید سخت بیمار است پی یر گفت غمگین است و سرانجام پس از گفتگوهای دیگری به بوریس قول داد که به خانه کنت راستوف برود و ناهار را در آن جا صرف نماید. در همان هنگام خدمتکاری آمد و به بوریس اطلاع داد که مادرش می‌خواهد برود و بوریس دست پی یر را فشرد و از آن جا خارج شد و به مادرش پیوست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب جنگ و صلح
نویسنده
مترجمشهاب
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-8279-00-8
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب جنگ و صلح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب جنگ و صلح

برای دریافت خلاصه کتاب جنگ و صلح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.